Hoe zijn jullie begonnen?

Xander is bijna 2 en een half en het mooie weer is gearriveerd.

Hij weet heel goed wat de ‘Cee’ is en als hij gepoept heeft roept hij heel hard: Mama! Sander poept! (hij kan de ‘X’ niet uitspreken)

Ik wil dus beginnen met de zindelijkheidstraining maar hoe begin ik hieraan?

Moet ik hem gewoon zonder luier rond laten lopen?

Zo ja, hoelang? Ik weet werkelijk waar niet hoe ik dit het beste aan kan pakken, van mijn vriendinnen ben ik degene met het oudste kindje dus zij kunnen mij ook niet adviseren.

Dus bij deze: tips gevraagd :smiley:



Groetjes Nicolette

ik ga het nu ook proberen zonder luier. hij heefd al een paar geplast op de wc,./ maar deze dagen wilde hij niet meer. dus omdat het zomer word. word er in een bloot kontje gelopen.

Xander wil ook heel graag op de ‘Cee’ zoals hij dat noemt.

Hij ziet Winfred en mij dat ook vaak genoeg doen maar doet zelf uiteindelijk niets.

Hij legt de link nog niet tussen plassen en de wc. Denk je dat hij het zal merken als hij moet plassen?

Hhmm weinig populair onderwerp zeker…

wij hebben eerst het potje gewoon in de kamer gezet… stapeltje onderbroeken klaar leggen… en hem gewoon telkens gevraagd… moet je plassen? Dat was net voor zijn derde verjaardag.



Ik geloof dat er ergens nog een topic van mij staat … ga ik ff zoeken



Ik heb wel een antwoord gevonden wat ik heb gegeven…:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=15193&highlight=

Vandaag heeft ons mannetje voor het eerste twee keer op het potje geplast!

Wij zijn ook begonnen toen het mooie weer aanbrak. Eerst een stapel onderbroeken gekocht en hem daar in rond laten lopen. Zo ging hij al wat meer voelen wanneer hij plaste, want toegegeven: die fantastische luiers van tegenwoordig zorgen er mooi voor dat de ukkies eigenlijk niet meer voelen wanneer ze geplast hebben.



maar goed, zo’n twee weken en dus een heel stel natte onderbroeken verder, wilde hij vandaag wel ineens op het potje gaan zitten, terwijl hij heel de tijd er hard vandaan holde als we hem vroegen er gewoon eens op te gaan zitten. Mannetje zitten en mama ernaast zittend een verhaaltje vertellen over een klein jongetje dat heel nodig moest plassen, maar het potje niet kon vinden…

en waarempel: een mooie plas in het potje tot tweemaal toe.



Casper krijgt net als het jongetje in het verhaal een sticker als hij geplast heeft en dan wordt er ‘hoera!’ geroepen. :smiley:



succes! het mooie weer helpt echt.

en bij ons staat het potje trouwens ook gewoon gezellig in de kamer.

Xander wil met geen mogelijkheid op het potje.

Hij wil alleen maar op de ‘Cee’. Voorlopig gebeurt daar niet veel en heeft hij wel al een paar keer in de kamer geplast :lol:

Ik probeer hem maar duidelijk te maken waar het plasje wél hoort, ik heb alleen niet erg veel succes vooralsnog.

Die van mij is nu bijna 3 en wil wel op de wc, maar alleen om door te trekken :wall: Hij heeft wel 2 keer (door snel handelen van mama) op de wc gepoept en daar was hij dan ook heel trots over, maar plassen wil gewoon niet lukken.



Nu is het zo erg dat hij 's nachts steeds doorlekt, terwijl hij van mij niets te drinken krijgt voordat hij gaat slapen.

Ik zit eraan te denken om hem na zijn tandjes poetsen, een flinke slok water laat drinken en hem dan op de wc te zetten. Als ik aan hem vraag moet je plassen zegt hij iedere keer ja, maar doet vervolgens niets en aangezien ik nu erg veel last van m’n rug heb is het aan en uitkleden niet meer zo gemakkelijk als een paar maanden geleden.



Financieel zou het toch ook wel wat makkelijker zijn als hij straks uit de luiers is, omdat de tweede op komst is en ook die heeft luiers nodig…



In ieder geval blijf ik het proberen, maar wordt er soms wel een beetje moedeloos van! :?



groetjes

Esmee is er nu ook heel erg mee bezig.

Ik liet haar in het begin steeds in een onderbroekje lopen.

Dat ging eerst regelmatig mis, toen kwam ze wel tot de ontdekking dat het potje toch wel een betere oplossing was :wink:

Ze maakte er ook een heel ritueel van als het op het potje gelukt was, samen omgooien op de wc, even "doei plasje"zeggen en doortrekken.

Ze vond het geweldig! :mrgreen:



Toen kwam de fase van net steeds even te laat op het potje komen…of vergeten het broekje naar beneden te doen :roll:

Nu gaat het eigenlijk best goed.

Ik heb haar ook wel vaak een luierbroekje aan nu, en die is aan het eind van de dag nog wel droog.

Ze gaat nu op de wc en op het potje.

Ook kan ze het nu goed ophouden.

Maar dit heeft wel zo’n 2/3 weken geduurd hoor…

En nu gaat het thuis prima, maar ze vertikt het om het ergens anders ook te doen! :lol:

Dat zal wel weer fase 6 zijn of zo :wink:



Jinxx, hoe gaat het nu met Xander?

Sorry Sonja, zie nu pas dat er hier antwoord gegeven is :oops:

Het gaat voor geen meter, hij weigert resoluut op het potje te gaan en wil alleen maar op de ‘Cee’ waar hij vervolgens alleen maar gaat keten.

Ik probeer hem zonder luier te laten lopen maar dit werkt ook niet.

Ik probeer maar gewoon geduld te hebben…zucht.

Ik heb geprobeerd hem te verleiden met beloningen, stickers en noem maar op maar tot nog toe zonder resultaat.

Poepbroeken meld hij wel netjes (na het feit maar dat terzijde) en die moeten we dan ook ritueel in de ‘cee’ gooien en ernaar zwaaien voordat we doorspoelen.

Ik probeer dit maar als een begin te zien :wink:

En hoe gaat het nu verder met iedereen?



Mijn vriend zijn dochter is hier nu en is 2 jaar en 5 maanden. Ze heeft maat 6 van luiers, maar ze produceert zoveel dat die luier bijna een kg zwaar is.



Groter dan maat 6 is amper te krijgen en daarbij vind ik ook gewoon dat het nu tijd wordt. Ze heeft maat 110 van kleding dus rompertjes zijn er volgens mij ook zo’n beetje niet meer.

Haar moeder doet er nog niet veel aan, heb ik begrepen. En ondergoed hebben we ook niet mee gekregen.



Dus nu maar lekker rondhobbelen in haar nakie. En dan zien we wel.