Mijn man werkt 6 dagen van de week, maar is absoluut niet te beroerd om iets in het HH te doen hoor.
De kindjes verzorg ik overdag en als hij thuis is doen wij ze samen in bad en op bed.
Het grote poetswerk gebeurd door hulp in de HH (vanwege mijn gezondheid) en wij hebben een enorme hulp aan onze oudste dochter (19) die zonder mokken altijd haar steentje bijdraagt!
Dus hier is de taakverdeling eigenlijk heel goed en een win-win-win situatie :mrgreen: Heb geen klagen!
Oh ja de boodschappen gebeurd meestal samen, bedden verschonen ook en de poepluiers weigert mijn man pertinent!
Klusjes in en om het huis doen we samen, al rommel ik natuurlijk veel aan overdag!
Ik werk 24 uur en mijn vriend werkt fulltime.
Daardoor doe ik eigenlijk het meeste in huis. Af en toe pakt hij een stofzuiger of hij kookt.
Nu ik zwanger ben zal hij wat meer moeten doen, maar over het algemeen gaat het dus zoals bovenstaande.
Wij doen alles samen! 8)
In mijn zwangerschap deed hij alles! :inlove: :inlove:
Ik werk 24 uur, hij 40…
ik doe het huishouden grotendeels alleen. Hij doet de tuin, de vuilnis en het konijnenhok 8)
Oooh ja, af en toe gaat 'ie strijken…maar alleen als de berg wasgoed niet te overzien is. Zie andere topic , ik strijk bijna alles :mrgreen:
we hebben het hier aardig verdeeld. Man werkt fulltime en ik op invalbasis max twee dagen per week. Man stofzuigt, pakt de vaatwasser in en uit, zet vuilnis buiten, vouwt af en toe een wasje op of doet er een in de machine, maait het gras, helpt 50/50 mee met de verzorging van de kids als hij thuis is :thumbup:
De rest doe ik: dweilen, stoffen, wc en badkamer, reparatieklusjes, de was, de keuken en de ramen. Ik ben tevreden over onze verdeling :thumbup:
We hebben het niet aardig verdeeld en daar kan ik soms wel pissig over worden.
Koken doen we om en om. De zorg voor de kinderen is ook om en om. Maar ik doe alles in het huishouden, de boodschappen, de tuin onderhouden (gelukkig maar een kleine tuin), de was en de strijk.
Ik werk 3 dagen en hij 4.
Ik ben nu fulltime thuis doe ik alles in huis en hij mag de tuin etz doen hij doet nu wel de vaatwasser vuilnisbakken container aan straat zetten. Kattenbak verschonen we doen samen onze dochter in bad. Samen boodschappen doen met zijn 3en gaat super en hij pakt ook wel eens uit zich zelf de stofzuiger en de was in de droger stoppen of opvouwen heerlijk!
Ik werk 16 uur en manlief werkt 32 uur. Qua huishouden pak ik iets meer aan, maar ik ben dan ook meer thuis.
Grote wekelijkse boodschappen, stofzuigen, dweilen, 2 a 3 x per week koken, WC schoonmaken, strijken, gras maaien…allemaal dingen die mijn man doet. Opruimen doen we meestal gezamenlijk. Badkamer, keuken, stoffen, kleine boodschapjes, 4 a 5 x per week koken, wassen en was vouwen, stofzuigen, tuin bijhouden, ramen lappen zijn mijn klussen.
Ik ben er op deze manier heel blij mee, gelukkig ligt niet alles op mijn bordje!
ik werk 16 uur en mijn vriend 33 uur in 5 ploegen.
Die werkt dus 6 dagen en dan 4 dagen vrij hij is dus veel thuis en doet ook vaak van alles in huis.
Alleen de was en stijken doet hij niet.
Hij maakt wel de bedden op stofzuigt (vaak de trap, vind ik heel saai)
gelukkig is hij nogal opruimerig
Voorheen deed hij de boodschappen maar dat doe ik tegenwoordig ook.
Ik ben wel tevreden zoals het gaat.
En als ik hem vraag iets te doen doet hij dat ook gewoon.
Ik doe het meeste in huis en tuin omdat ik thuisblijfmoeder ben en vaak vind dat mijn man het toch niet goed genoeg doet. Best demotiverd voor hem om een was af te halen, op te vouwen en dan te zien dat je vrouw de mand leeg haalt en het zelf opnieuw vouwt. Wat mijn man wel doet is strijken, maar dat legt hij dan op de eettafel zodat ik kan vouwen. :oops: Afwassen ,af drogen en koken doet hij ook en de boodschappen ook omdat hij een rijbewijs heeft en ik alles op de fiets moet doen.