Hoe ziet jullie klusruimte voor papa eruit?

Even aandacht voor de papa’s die alle handige karweitjes in huis opknappen! :dance: (en complete huizen verbouwen).



We zijn net verhuisd en als een van de eerste dingen willen we ( :liar: herstel: wil ik) de klusruimte van papa in orde maken. We hebben een rechthoekige garage (formaat: past 1 auto in, hoewel we dat niet doen).



Aan de korte kant is al een zeer stevige werkbank.



Manlief zit even in een klusdip omdat er tot zover geen vaste plek is voor al zijn klusspullen als gereedschap, schroeven, bouten, planken, enz enz enz enz enz.



Oftewel: hoe ziet die ruimte er voor andere papa’s uit? Veeeeel boorden? Andere handigheidjes? Kasten? (foto’s zou leuk zijn!) Ik zou het zo leuk vinden om hem al veel ideetjes aan de hand te doen en daarmee dát klusje makkelijker voor 'm maken.



:inlove:



Dankjulliewel alvast!

Oh wat een leuk topic. Ik lees mee want wij zitten met hetzelfde. We hebben dit weekend een werkbank gemaakt in de garage en bovenkastjes langs de lange muur opgehangen. Nu nog de rest van de inrichting bedenken.

Wij willen de auto er wel in kunnen zetten dus alles wat hangt moet hoog of plat zijn.

Hier is zijn werkplaats in een loods, dus best ruimte.

Aan de muur heeft hij een houten plank waaraan zijn schroevendraaiers, zagen, hamers, en ander spul hangen.

Daaronder zijn werkbank.

Dan heeft ie nog drie rekken staan die ik geschilderd heb met allerlei elektrische toestellen erop en nog andere prularia. :mrgreen:

Hij heeft ook een ‘kastje’ of hoe het ook heet met allemaal kleine schuifjes in en in die schuifjes heeft ie dan zijn schroeven en moeren en nagels, … het hangt volgens mij ook aan de muur. :think:

Wij moeten ook nodig onze schuur opruimen en iets doen dat het geordend blijft … want nu moet ik soms echt naar dingen zoeken :roll:



Maar mijn vader had zo’n gaatjesplaat aan de muur hangen en daar hing al zijn gereedschap aan.

Die had hij ook getekend, zodat je altijd zag wat er niet meer hing en waar het dus terug moest :thumbup:

Verder had hij dan planken met kisten en daar stond op wat erin zat … kabels … stekkers … noem maar op.



Wij moeten maar eerst eens beginnen met opruimen, en dan maar dit idee opperen aan manlief :angel: :mrgreen:

@victoria wrote:



Maar mijn vader had zo’n gaatjesplaat aan de muur hangen en daar hing al zijn gereedschap aan.

Die had hij ook getekend, zodat je altijd zag wat er niet meer hing en waar het dus terug moest :thumbup:


Ja, dat bedoel ik dus, zo'n plank, is echt makkelijk. Alles binnen handbereik en alles heeft zijn vaste plaats. :wink:
Ik wilde ook gaan tekenen waar alles ging, maar dat wilde mijn man niet. :roll: :mrgreen:

@Ilse81 wrote:



Ja, dat bedoel ik dus, zo’n plank, is echt makkelijk. Alles binnen handbereik en alles heeft zijn vaste plaats. :wink:

Ik wilde ook gaan tekenen waar alles ging, maar dat wilde mijn man niet. :roll: :mrgreen:




Dan zeg je gewoon dat jij dat mooi vind en dat het voor jou zó handig is :lol: :lol:

Mijn partner heeft een zeer stevige werkbank met de zware aparatuur erop (slijper, bankschroef etc) Dan heeft hij een plank haaks op de muur waarin zijn schroevendraaiers steken (gaten zo groot geboord dat het metaal edoorzakt, maar het handvat blijft steken). Een plank tegen de muur met schroeven erin waar ander materiaal aanhangt, zoals hamers, boormachines, haakseslijper, noem maar op. Onder zn werkbank heeft hij kastruimte voor oa breekhamer etc, wat lades met klein materiaal zoals inbussleutels enzo. Dan heeft hij nog een kast waar oa de hogedrukspuit in staat met al het materiaal en hangt er een compressor aan het plafond. Boven de garage (garage is in gebruik voor auto, hok is ingericht zoals genoemd, tja en er staan nog 3 fietsen) hebben we een zolder (puntdak), daar ligt wat bruikbaar hout en metaal en hebben we een wand met zeer veel open opbergbakken waarin hij alles heeft gesorteerd van spijkers, schroeven, electrisch spul etc.



Hier de ruimte boven de garage met een paar bakken, ondertussen staat heel die muur vol met bakken en in alles zit wel iets. Het zoekt voor hem makkelijk, aangezien alles op een vaste plek ligt. Een foto van zijn werkruimte kan ik helaas niet laten zien.

zo’n bord waar je alles aan kan hangen is nu trouwens bij de formido in de aanbieding :wink: de kleur is blauw :thumbup:

@merel33 wrote:

zo’n bord waar je alles aan kan hangen is nu trouwens bij de formido in de aanbieding :wink: de kleur is blauw :thumbup:




Kan best handig zijn als je geen apart materiaal hebt, maar anders is zelf maken wel handig, zo kan je al je eigen spullen een plaats geven en hoef je je niet te beperken tot de ruimte die je krijgt op zo n gemaakt bord van de winkels.

Mijn partner heeft een werkbank in de schuur.

Onder de werkband kasten gemaakt, waar bakken van de ikea in staan.

Als je iets nodig hebt schuif je het er uit. Op sommige plekken geen bakken, daar staat dan bv. de gereedschapskist ofzo.

@victoria wrote:

@Ilse81 wrote:


Ja, dat bedoel ik dus, zo’n plank, is echt makkelijk. Alles binnen handbereik en alles heeft zijn vaste plaats. :wink:

Ik wilde ook gaan tekenen waar alles ging, maar dat wilde mijn man niet. :roll: :mrgreen:




Dan zeg je gewoon dat jij dat mooi vind en dat het voor jou zó handig is :lol: :lol:




Zal hij me niet gaan geloven, want ik gebruik geen gereedschap. :mrgreen:

Ik heb een schuurtje met een zolder erop… Heb en kort werkbankje met een afzuigkap erboven (voor het solderen en het frituren :)) mijn gereedschap zit in een aantal kisten. Krijg binnenkort van die gaatjes borden om alles netjes op te hangen.



Op de zolder(kamer) staan mijn muziekspulletjes, das zeg maar mijn tweede hobby-ruimte.

Hier is achterin de schuur een werkbank en een en al gereedschap aan de muur. Het is echt zijn hok haha (en het stinkt er ook… hij ‘mag’ daar roken als het regent :mrgreen: )