Wie kan me meer vertellen over het uiterlijk van de slijmprop?
Ik verloor straks een groenig kliedertje slijmachtig iets. Heel anders van structuur en kleur dan de “normale” afscheiding. Had eigenlijk zoiets van, hm, vreemd kleurtje maar zal er wel bijhoren, tot de zwgym instructrice vandaag vertelde over het verlies van de slijmprop, geheel of in delen. Dat die beetje groenig van kleur is of kan zijn met evt wat bloedsliertjes. Het zou een teken zijn dat er iets gebeurd in je lijf en dat de baarmoedermond aan het verweken is, maar zegt verder niks over beginnen bevalling en de duur tot het komt omdat je lijf ook nog een nieuwe aan kan maken. Kan nog best 2 weken duren zegt ze.
Dus ik dacht meteen…zou het dan een stukje slijmprop zijn geweest?
Kan nog niet bevallen hoor, moet nog vanalles doen, dusse mooi binnen blijven nog! :mrgreen: Is maar goed dat het niks zeggen wil over beginnen bevalling, anders kreeg ik het nu zwaar benauwd hoor!!
Thanks!
Ik heb bij Lucas de slijmprop verloren na een inwendig onderzoek bij de gyn en dit was behoorlijk veel en het was roze slijmerige afscheiding.
Bij Pepijn had ik al weeen en toen ik naar de wc ging verloor ik daar mijn slijmprop en die was doorzichtig met bloeddraadjes erbij, dit was echt een dikkere substantie.
Ik heb nog nooit gehoord van een groene slijmprop? Maar misschien iemand anders wel?
Ik begreep altijd dat een groenige kleur afscheiding kan duiden op een vaginale schimmelinfectie.
Bij hoeveel weken kan je een slijmprop verliezen?
Niet dat ik er ervaring mee heb,maar vind het interessant om te weten.
Hier staat bij mij op het briefje als het groen is dat de vk even ingeseind moet worden omdat het dan een infectie kan zijn
Een slijmprop kan je weken van tevoren verliezen maar het kan ook zo zijn dat je hem niet verliest. Bij alle 3 de kids niet verloren van tevoren. Is dus heel verschillend
@wienex:
Ik heb iets op internet gevonden:
Slijmprop
De slijmprop sluit de baarmoedermond af. Zo voorkomt de slijmprop dat er bacteriën de baarmoeder in komen. De slijmprop is helder van kleur, met soms iets roze, rood of bruin bloed er in. Het verliezen van de slijmprop betekent niet dat de bevalling begint. Dit kan een dag tot enkele weken erna.
Misschien heb je hier iets aan.
Kan het zijn dat je nu gewoon meer afscheiding krijgt?
Bij mij was dat iig de laatste weken ontzettend veel (en slijmerig) :oops:
Vond mezelf toen echt viezig…bah.
misschien dus afscheiding icm een infectie?
De slijmprop ben ik in stukjes verloren na het strippen bij de HA, was dik slijm met bloedsliertjes.