hoe zet ik een wachtwoord op de pc ?

hoi



vroeg me af hoe ik een wachtwoord op de pc kan zetten zonder er opnieuw windows op hoef te zetten.

Hebben nu meerdere accounts op de pc en me tienerdochter maakt een beetje misbruik van de pc als wij smiddags later thuis komen van werk.



Wil het nu wat beter in de hand houden door de pc te beveiligen zodat ze er alleen maar op kan als wij er zijn.



iemand tips ?

via start menu en dan configuratiescherm, en dan beveiliging dacht ik…

sorry geen beveiliging, maar bij gebuikersaccounts kun je wachtwoorden instellen

Dit mailt manlief net terug:



De rechten van haar account inperken.

Of een account geven waarvan je zelf het wachtwoord alleen kent, zodat ze alleen als je het weet op de pc gaat.

maar kan je dat nu nog aanpassen nu alles erop staat of had ik dat moeten doen toen in windows erop zetten maanden geleden ?



tis me oudste dus nieuw terein, en ondanks onze waarschuwingen gaat ze toch stiekum erachter steeds. terwijl ze eerst der huiswerk moet maken bijv. we hebben de viruscanner wel eens geblokeerd dat je totaal niet op internet kon maarja toen kwam er een vriendinnetje langs die haar uit heeft gelegt hoe je dat omzeilt. en heb geen zin om kabels eruit te gaan trekken.

kan je op elk moment wijzigen hoor… :thumbup:

owkee ga ik eens even op zoek :lol:

Ook meteen de rechten beperken zoals al aangegeven anders kunnen de gebruikers zelf het wachtwoord etc weer aanpassen. :wink:

iemand een idee waar die optie staat bij beveiliging ?

ben aan het kijken maar zie nergens de optie om een ww in te stellen

@ilsederooy wrote:

iemand een idee waar die optie staat bij beveiliging ?

ben aan het kijken maar zie nergens de optie om een ww in te stellen




Start

Configuratiescherm

Gebruikersaccounts

Gebruikersaccounts wijzigen

en dan klik je op het account dat een wachtwoord moet kijgen



(ook een tienerzoon hier, dus ik ken het ondertussen wel :mrgreen: )

Klik hier maar uitprinten en je hebt een schitterende handleiding

heb het gevonden :lol:



al onze accounts zijn nu beveiligt en ze kan er alleen maar op als wij de pc ontgrendelen.



bedankt voor de tips :-*