hoe zat het ook alweer...

met het verven van je haar tijdens de zwangerschap …??



was het zonder amoniac dat het geen kwaad kon, of toch wel?



ik ben een manier aan het zoeken op mijn haar een beetje up to date te kunnen houden. Want mijn haar groeit enorm snel ± 2cm per maand.



dus het is snel te zien dat ik mijn haren verf.



what to do?.. weet het echt niet meer, bij nic had ik mijn haar niet zo donker en heb ik ze gewoon niet geverft tot na de bevalling …

Hai,



Ik toen aan mijn VK gevraagd of ik mijn haar mocht verven (heb nl al grijze haren :shock: ) en volgens haar was het geen probleem. Ik heb donker haar en verf het dus in (ongeveer) mijn eigen haarkleur. Heb het wel bij de kapper laten doen aangezien zij minder aggressieve middelen gebruiken.



Groetjes Moon.

Ik heb het gevraagd aan de kapster, en die gaf ook aan dat het geen enkel probleem is. :smiley:

Wetenschappelijk is er (nog) niks bewezen, wel lees ik op meerdere sites om voor de zekerheid tijdens zwangerschap te wachten tot na de 3 beruchte maanden! Ik heb het pas opgezocht omdat ik eerdaags ook wel een likje verf wil hebben!

De meningen zijn hier nog steeds heel erg over verdeeld.

Ik heb wel gewoon mijn haar geverft.

Als je het toch eng vindt kan je misschien tijdelijk een spoeling gebruiken ipv verf.

Ik neem aan dat je van licht naar donker gaat, andersom kan niet met een spoeling.

Wat ik begrepen heb is dat je prima je haar kan verven, maar dat door de verandering van hormoonhuishouding in je lichaam de verf anders of minder kan pakken als dat je gewent bent.



Ik heb het overigens gewoon laten doen tijdens mijn zwangerschap.

Ik heb mijn haar net weer geverfd met henna. Dat kan voor zover ik begrepen heb in ieder geval geen kwaad. Henna heb je trouwens in meerdere kleuren, ook bv in bruin.

Wat Hupsakee zegt :mrgreen: , maar je hebt heel veel producten op natuurlijke basis hoor, google maar eens op internet, dan kom je verschillende merken tegen.



Ik stop met verven nu. Die geur :sick: :sick: :sick: , een mooie gelegenheid om het uit te laten groeien, ik ben nog niet grijs gelukkig, dus het kan wel :mrgreen:

dankje meiden!! :mrgreen:



ik ga ze toch eens verven … maar probeer die zonder amoniac … want anders ga ik over me nek hahaha

Ik heb zelf vorig jaar mijn kappers opleiding afgerond. Bij een kapper gebruiken dezelfde chemicaliën als in van die thuisdoosjes zitten, alleen wordt er bij de kapper gekeken naar de kwaliteit van je haar en wordt daar de sterkte van chemicaliën op aangepast, zodat het zo ming mogelijk schade toebrengt aan je haar. Maar daar zit dus ook gewoon amoniak in.

Ikzelf verf of permanent geen haar meer sinds ik zwanger ben. Ik geloof nooit dat goed voor je kan zijn om die chemicaliën in te ademen als je zwanger bent.

Henna is een goed alternatief, volledig natuurlijk, maar houdt er wel rekening mee dat je over henna geen andere kleuren kan zetten. Dat moet echt volledig uitgroeien, voor je er iets anders dan henna overheen kan zetten. Je kunt dus niet van henna bruin overgaan op blonde plukken of een lichtere haarkleur, of uberhaupt een andere kleurtint met gewone verf.



Ik laat m’n haarkleur gewoon uitgroeien, het verschilt gelukkig niet teveel meer met mijn natuurlijke haarkleur en heb gelukkig ook nog niet veel meer dan een grijze haar of 10 :wink:

ik heb volgens mij nog voor de berruchte 3 maanden m’n haar helemaal blond (oorspronkelijk is m’n haar donker bruin) gedaan kwam er iets anders uit dan de bedoeling was… namenlijk allerlei plukjes was heel raar om te zien aangezien het helemaal blond moest worden… maar alles is nog steeds oké met ons beebje dus :wink:



alleen als je er met je beroep mee bezig zou zijn zoals degene hier boven mij (sorry eff je naam kwijt :oops: ) mag je dat niet doen. omdat je het waarschijnlijk dagelijks doet en teveel in die geur hangen is ook weer niet goed :wink:

OOk hier vroeg in de zwangerschap binnen 2 dagen 3x mijn haar laten kleuren omdat het compleet geruineerd was door kapster nr 1



Kapster nummer 2 heeft het eerst ontkleurd en daarna weer gekleurd. Kon volgens haar ook geen kwaad voor de baby.

Volgens de kapster kan het geen kwaad op te verven, wel laten zij kapsters die zelf zwanger zijn niet klanten hun haar verven, maar dat is ook meer door de chemische luchtjes die in de verf zitten.

ik ben zelf kapster en ik heb al heel wat zwangere collega`s gehad

die lieten allemaal hun haar verven, permanenten etc…

alleen blondeer inzetten mochten ze niet vanwege stuifgevaar

maar dat wordt ook steeds meer verbeterd



het kan inderdaad zijn dat de kleur anders uitpakt vanwege de hormonen.

maar dat heb je ook bijv. met ongesteld zijn, medicijnen en stress