Hoe zat het ook alweer? (schoentjes)

Hoe zat dat nou ook alweer met schoentjes?

Thijmen loopt sinds een paar weken en we willen graag schoentjes voor naar buiten toe kopen.



Maar moeten dat schoentjes met slappere zolen zijn of mogen het ook harde zijn?

Of maakt het niet zo heel veel uit?



Zoals ik al zei, het is alleen voor naar buiten toe…

Broes en Senne kregen bobuxslofjes voor binnen en voor buiten harde leren schoentjes! :thumbup:

Zeker nu in de winter hoor! :wink:

Hey Jose,



Heb net schoenen oor Jasmijn gekocht met harde zolen.

Ze kreeg echt koude voeten buiten en wil graag lopen.

Het is even wennen voor haar met zware schoenen, maar het gaat na een uurtje al :thumbup:



Zeker nu Thijmen al een paar weken loopt zou ik gewone schoenen kopen.

Ik heb ook een vraagje over de schoentjes.

Mijn knul loopt sinds een paar weekjes (is erg laat) nu zijn wij op zoek gegaan naar schoentjes voor hem, maar niets past!!!

Hij heeft hoge vreefjes en de schoentjes zijn allemaal te smal. Hij komt er echt niet in!! Wie heeft daar nog meer last van?

Nu heb ik van die gebreide sloffen met antislipzool (Bonnie Doon), maar daar kan hij dus niet buiten mee lopen!!

Wie heeft voor mij een tip waar ik wel kan slagen voor goeie schoenen!

Ik heb gister voor Quillan ook echte leren schoentjes gekocht, ben wel naar een schoenspeciaalzaak geweest die hebben zijn hele voet opgemeten en perfect geholpen bij het passen van de juiste schoen.

Dus echt een aanrader als je voor je eerste schoentjes voor je kindje gaat.

ik had voor lars gattino schoentjes heeft een leren zool maar kan je wel makkelijk ombuigen dat is wel belangrijk is mij verteld en lar sheeft ook brede voeten heb ze wel bij een goede schoenenzaak gehaald ze waren rond de 35 euro

Joost heeft 3 maanden buiten op schoentjes gelopen met een slap leren zool.

Daarna hebben we hem echte schoenen gegeven. In de winkel kon hij er absoluut niet mee uit de voeten - die grote en zware dingen - , maar na thuis een kwartiertje te hebben geoefend, liep hij er lekker mee op los.

Heerlijk voor de winter, maar ook merk ik dat hij er nu buiten veel beter mee loopt en niet meer zo snel valt.

volgens mij wordt er geadviseerd om te wachten met "echte"schoenen tot ze 6 weken lopen. Daarna zo lang mogelijk schoenen met van die flexzolen zodat de voet goed afgewikkeld kan worden.

harde zolen zijn echt nog niet goed als je kindje NET loopt.



Net wat Ninanien zegt, de voeten moeten tijdens het lopen worden afgewikkeld. de meeste kinderen lopen van naturen een beetje ala flappie de clown en zetten de hele voet in zijn geheel neer.

Met een te harde stugge zool leren ze dit niet goed aan, met alle mogelijke gevolgen van dien.



Peter en Aniek hebben beide zeker de eerste 6 maanden echte schoenen gehad met een goede flexibele zool. Nou zijn de grotere maten ook nog wel goed vertegenwoordigd hoor, Ze hebben hier nu beiden maat 26 en nog steeds zijn de zolen niet super hard.

Maar dan praat je over schoenmerken als hushpuppies, gattino, greyhound enzevoort en ja, dan ben je wel tussen de 50 en 80 euro kwijt.



Aan de andere kant… met die voeten moeten ze het hun hele leven doen he :wink:

Hier ook een paar Gattino schoentjes met heel flexibele zool :thumbup:

Volgens mij moet je het zooltje nog wel kunnen buigen, van die keiharde zolen is volgens mij nog niet goed nu.

Daarom ben ik ook naar een echte schoenenspeciaalzaak geweest, die helpen je echt heel goed erin. Hier ook de duurdere schoen maar het is voor de goeie zaak tenslotte.

Goede eerste loopschoentjes voor buiten zijn Bardossa’s met flexzooltje.

Ik heb voor de mijne 2 weken geleden 39 euro betaald. :thumbup:



Binnen is het het beste zoveel mogelijk op leren slofjes/sokslofjes te lopen. Beter nog op blote voetjes, maar dat is nu eenmaal niet zo handig met dit weer.

Hoi,



Hier ook naar een goede schoenenzaak geweest. Zij adviseerden ook de schoen met dunne/ zachte zool, voor het afwikkelen van de voet.



Een harde schoen als ze net kunnen lopen zou helemaal niet goed zijn.



De verkoopster zei ook dat als je kindje ong. 6 weekjes loopt om dan pas de 1e schoentjes aan te schaffen, omdat de voet eerst nog van vorm verandert als ze net lopen. Ik was nl. meteen al schoenen aan het zoeken toen hij nog maar net wat stapjes deed. Ik heb daarna nog even een paar weekjes gewacht.



:? ik kon het niet laten (ze waren zo schattig) maar de eerste schoentjes van de jongste waren; 59,00 eurie! beetje duur, maar ik vind het erg belangrijk dat de eerste schoentjes goed zijn.





Groetjes

@brabbel wrote:

maar ik vind het erg belangrijk dat de eerste schoentjes goed zijn.





Groetjes




En hun 2e paar, en 3e paar en etc etc :wink:

Mijn vriendin heeft met haar dochtertje bij een orthopeed (WKZ) gelopen i.v.m. heupdysplasie. Die heeft het daar ook eens nagevraagd. Die man heeft gezegd dat je echt niet van die hele belachelijk dure schoenen hoeft aan te schaffen (wat vaak gezegd wordt), als ze maar een stevigheid bieden en een flexibele zool hebben, i.v.m. het afwikkelen van de voetjes. Gewoon in de winkel even een keertje buigen en dan voel je het zelf wel!

Je kan hele goede schoenen kopen die inderdaad niet zo duur zijn, maar de flexibele zool is echt niet het enige waar je op moet letten.



Het allerbelangrijkste van een schoen is dat het helemaal leer gevoerd is.

Is dat het geval dan zijn het veelal goede schoenen.

De zool flexibel

Het hielstuk juist weer erg stevig

Leren binnenwerk

Liefs veters zodat je de schoen lekker aan kan trekken

Goede pasvorm in de breedte

Geen hakken bij meiden schoenen (van die harde cowboy hakken :roll: )



Hier let ik altijd op…

goede pasvorm…



Mijn moeder is podoloog en ook zei zegt dat goede schoenen niet persee duur hoeven te zijn.

Helaas hebben wij de pech met Aniek voornamelijk dat ze een hele lange smalle voet heeft en een hoge wreef.

Dr visser schoenen van scapino en elefanten van “van haren” zijn prima schoenen bijvoorbeeld, maar allemaal te wijd en te ruim en zo komen we steevast weer aan een dure schoen…



Peter heeft juist een beetje brede platte voet, geen hoge wreef. Veel schoenen zijn dan wel goed van breedte, maar dan kan ik de schoen op de wreef niet strak genoeg aantrekken…

Met hem zijn we dus ook veelal duurder uit.

Hij heeft nu toevallig een paar greyhounds van piet kerkhof en een paar hush puppies maar dat is dan een uitzondering hoor.



gewoon letten op leer, flex zool, goede hiel, genoeg teenruimte (geen puntige schoenen) goed stevig en dus op pasvorm, geen voet is hetzelfde.



enne… 2 paar schoenen is ook geen overbodige luxe hoor… beter voor je voeten als je schoenen afwisselt, dat geld ook voor kinder voeten. :wink:

Nou we hebben gisteren schoentjes gekocht.

Een paar Ecco’s :thumbup:

Flexibele zool, met veters en breed genoeg zodat zijn voetjes er ook echt in konden :mrgreen:

Ventje heeft nogal brede voeten en dat beperkt de keuze iets zeg maar.



Maar we zijn tevreden, kwam nog bij dat ze afgeprijsd waren 8)

@joseetje wrote:

Nou we hebben gisteren schoentjes gekocht.

Een paar Ecco’s :thumbup:

Flexibele zool, met veters en breed genoeg zodat zijn voetjes er ook echt in konden :mrgreen:

Ventje heeft nogal brede voeten en dat beperkt de keuze iets zeg maar.



Maar we zijn tevreden, kwam nog bij dat ze afgeprijsd waren 8)




Ecco’s zijn :thumbup: