waarom mag je eigenlijk geen metalen/ijzeren/zilveren lepeltjes gebruiken???
geen idee. Ik geef Tygo ook nog regelmatig zijn vitaminedruppels met een metalen theelepeltje… Dat mag dus niet?? :oops:
ja ik weet het niet meer, maar het zou toch niet goed zijn?
Enige wat ik kan bedenken is dat het misschien niet handig is als ze met die kleine tandjes hard buiten op een hard lepeltje :think:
Heb Lotte altijd met een metalen lepeltje eten gegeven en doe dat bij Maike ook weer… Nog nooit gehoord dat dat niet zou mogen!
Ik heb nog nooit ergens gelezen dat dat niet mag, maar het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat met het geven van de warme hap het lepeltje wel heel erg warm word dat je je mond zou kunnen branden.
Nou ja, dat is gewoon zo, dat is mij nl al een paar keer overkomen :roll:
Met zo´n plastic-rubberen ding is dat dus niet.
Volgens mij mag het wel maar vinden ze het in het begin niet prettig voelen, zo’n koud lepeltje. Plastic voelt minder koud denk ik…
met druppeltjes geven weet ik het niet, maar omdat ouders soms rechtstreeks uit het potje fruit lepelen wordt een metalen lepeltje afgeraden omdat je hiermee hele kleine scherfjes van het potje zou kunnen tikken die dan in het eten van het kindje komen!
hmm ik dacht echt dat het altijd gezegt werd, maar ik begin nu toch het idee te krijgen dat wij het zelf verzonnen hebben :lol:
Maar op zich wel goede motivaties waarom niet te doen.
Bordje en bestekje
Jouw kindje stelt andere eisen aan zijn bord en bestek dan jij. Een goed babybestekje is van een zachter materiaal dan ons bestek. Zo doet hij zich geen pijn als hij per ongeluk op zijn lepel bijt. Daarom zijn de meeste lepeltjes van plastic gemaakt. Een kant en klaar potje met eten mág je zelfs alleen geven met een plastic lepeltje. Zo blijft de voedingswaarde optimaal. De speciale kinderbordjes zijn ook van plastic gemaakt. Zo kunnen ze niet stuk gaan als ze een keer vallen. Bovendien hebben veel bordjes praktische vakjes, een antisliprandje of een deksel.
Dit zag ik net toevallig op de prenatal site staan, dacht zal het hier even plakken.
dit staat mij ook bij het zelfde als medicijnen roeren met een zilver lepel