hoe zat het met loden leidingen?

Hoe zat het met loden leidingen? Dat water mag je niet drinken, maar als je het gekookt hebt? Mag het dan ook niet?

dat is toch alleen maar voor flesvoeding aan te maken, dat je het dan moet koken eerst ofzo :think:

http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Zwangerschap+en+kind/Zwangerschap/Niet+doen_+oppassen+met/

grts patricia

ow he bedankt voor de link, ik zoek me eigen een ongeluk en kan niet meer vinden wat ik vorige keer gevonden had :? Ik meende toen nml ook gelezen te hebben dat het verplicht is om gepasteuriseerd op de verpakking te vermelden maar vind het nergens meer terug…

Zag net wel met loden leidingen dat je gebotteld water moet gebruiken.

Hoi,

mag ik ook even reageren?

Ik heb toevallig vandaag het boek van de kraamzorg doorgelezen. Water uit loden leidingen niet gebruiken, ook niet als je het kookt, gebruik in plaats hiervan bronwater uit flessen.

Zo heb ik het gelezen, water uit loden pijpen kan lood bevatten wat slecht is voor je baby. Dus of je het nou kookt of niet, het lood blijft erin zitten.

groetjes Conny

hmm, uit voorzorg drink ik niets uit de kraan op mijn werk, maar vriend zei dat het wrs overheidsgebouwen zijn en dat die wrs verplicht zijn deze leidingen te hebben vervangen. Ik weet het dus niet, maar het gaat prima zo, neem gewoon drinken mee naar mijn werk.