Hoe weten of je zwanger bent.

Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje en mijn man en ik hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan.

Ik geef mijn dochter nog steeds 's morgens borstvoeding en ben tot op heden ook nog niet ongesteld geweest sinds mijn zwangerschap.

Is het verstanding om te wachten tot ik weer ongesteld ben geweest of er gewoon voor gaan en de zwangerschapsverschijnselen afwachten elke maand een test doen is ook nog al wat…

Groetjes…

ik denk dat jullie daar zelf een afweging in moeten maken. Je kunt er idd voor gaan en afwachten of je je zwanger gaat voelen en dan een testje doen…maar als je dat niet wilt zou ik toch wachten tot je ongesteld bent, dan weet je ook waar je aan toe bent. Maar ik snap jullie dilemma wel…kan alleen niet echt helpen…

Ik ben altijd onregelmatig geweest, en gaf mijn 2e zoon ook nog bv met een jaar. Wij zijn toen voor de derde gegaan, en bij de eerste zwangerschapsverschijnselen een testje ertegen aan gegooid (gelijk positief :mrgreen: )

Ik was wel een keer ongesteld geweest trouwens, terugdenkend was dat drie keer en regelmatig :think:

Maargoed, bij de tweede dan: toen was het ook maar afwachten, net als bij de eerste :mrgreen:

Je voelt niet toevallig wanneer je een eisprong hebt? Dat zou het wel een stuk makkelijker maken. Zoek anders evt eens op internet mbt periodieke onthouding of fertility friend. Daar staan een aantal verschijnselen opgesomt mbt een eisprong. Iig weet ik dat je je eigen slijmverlies ed in de gaten kunt houden met die methode. En wat je ook nog kunt doen; een pleur goedkope zwangerschapstesten (online) kopen en dan met jezelf afspreken dat je op een vaste datum om de maand een testje doet. Dan ben je bij een mogelijke zwangerschap nog niet heel lang zwanger voor bepaalde testen en een termijnbepaling.

Wachten tot je menstruatie weer begint kan behoorlijk lang duren want het komt pas weer op regel wanneer de BV helemaal gestopt is en om daarvoor te stoppen zou ook zonde zijn toch? :mrgreen:

Hey

Bedankt voor de reactie’s!

Ik voel niet wanneer ik een eisprong heb… ik zal eens even op internet gaan zoeken naar periodieke onthouding en fertility friend.

Bij mijn dochter heb ik ook helemaal geen last gehad van zwangerschapsverschijnselen in het begin dus misschien idd wel handig om een aantal testen te kopen.

Stoppen met borstvoeding wil ik ook nog niet… we genieten er allebei nog van!