hoe wennen aan groot bed MET FOTO mama is TROTS

Vandaag gaat hub een groot bed voor nikki kopen we weten helemaal niet of ze er wel in blijft liggen maar een 2e ledikant kopen vind ik zonde als ze wel in een groot bed kan slapen.

dus we willen het proberen voor oktober dan komt brusje.

nu dachten wij eerst bed in elkaar zetten opmaken en laten wennen aan het grote bed en erover vertellen.

en als wij een week vakantie hebben het proberen.

dan is het niet erg als we er vaak uit moeten :wink:



en als het in september nog niet is gelukt dan kopen we natuurlijk wel een 2e ledikant.

Ik denk , ik weet het niet, vertellen over het grote bed, waarom het grote bed er is, en waar deze vandaan komt.

Niet ‘Je brusje komt in jou bed dus jij moet deze bed maar gebruiken’.

Meer in de zin van ‘Je krijgt een brusje, en je word dus grote zus! Je bent al zo groot, en jij verdient een groot bed, omdat je al zo groot bent, vind je het erg als jou brusje in jou oude bed zou gaan liggen?’…



Meer in het voordeel voor haar, dat zij een nieuw bed krijgt, zij zo bijzonder groot is, dat ze dat al mag.

Laten wennen, eventueel ledikant er nog naast… Maar in de wen periode nog voor september, als het in september niet lukt, ik zou persoonlijk toch 'Door zetten; , en dan geen ledikant voor de kleine er bij halen.

we laten het ledikant ook nog in haar kamer en dan kan ze daar nog in slapen en vertellen nog niet dat haar bedje voor de baby wordt.



denk meer dan heb je net als papa en mama een groot bed :think:

Hier hebben we het bed laten zien, gezegd dat het een groot bed was omdat hij al zo’n grote jongen was, hij is gaan liggen en gaan slapen.

Hieke was iets ouder (2.5) maar wij hebben met haar samen het ledikant uit elkaar gehaald en weggezet in de berging. Toen ook weer samen met haar het grote bed in elkaar gezet. En ook bij het kopen van het bed en nieuw beddengoed was ze bij. We hebben haar er volledig bij betrokken en de overgang was echt geen enkel probleem. Ze is geen enkele keer haar bed uitgekomen en slaapt beter dan in haar ledikant. :dance:

dat is nog eens goed nieuws meiden ben benieuwd of ons meisje ons ook zal verbazen :inlove:

Mijn dochter is toen ze 2 jaar en 1,5 maand was in een groot bed ineen andere kamer gaan slapen. 1 maand erna kwam haar broertje. We hadden haar eerder in het grote bed willen laten slapen, maar de kamer was nog niet helemaal af. Ze heeft er nooit problemen mee gehad. Pas een paar maanden geleden klom ze voor het eerst haar bed uit om naar ons toe te komen. Daarvoor bleef ze netjes liggen en riep ze ons. We hebben veel gezegd dat ze een grote meid was met haar eigen prinsessebed. Ze had er ook geen problemen mee dat haar broertje in haar oude bed ging liggen. Het was ook meteen zijn bed.

Eigenlijk denk ik dat het ene kind er wel aan toe is en het andere kind niet. I.sabel was echt nog te klein (14 mnd) toen haar zusje werd geboren dus hebben we een tweede ledikantje gekocht. Uiteindelijk is ze met een jaar of 2 in een gewoon bedje gaan slapen. J. asmijn kregen we echt niet eerder in een gewoon bed dan toen ze ruim 3 was, die had echt die veiligheid nog nodig.

Het ligt dus echt aan het kind denk ik.

wij hebben eerst 1 zijde van het ledikant eruit gehaald gehad, zodat dana kon wennen aan het uit bed kunnen in haar eigen vertrouwde ledikant en kamertje en verder hebben we haar helemaal betrokken in het verbouwing voor haar nieuwe kamer.

Is echt super gegaan, ze sliep vanaf het eerste moment heel goed in haar nieuwe grotere bed (junior met stukje bedhek waarbij ze bij het voeteneinde eruit kan) alsof het nooit anders geweest is.

dat zijn goede verhalen :inlove:

ze is idd geval heel blij met haar bed

wauw mama mooi nikki bed :inlove:



het matras is te groot :wall:

echt ikea :roll: dus moeten matras kopen en dekbed moet ik hebben

dus nog even shoppen voor ze erin kan

ze slaapt :inlove:



ze wilde er meteen in slapen oke best



en kijk hier :inlove:



ik ben TROTS

Gaaf!! En is dat HET bed van Ikea?? Vind ik ook zo mooi!!!

ja van ikea :inlove:



en ze heeft geslapen en is er niet uit gekomen en vanmorgen ook niet

vanmiddag heeft ze er ook in geslapen en niet eruit gekomen :inlove: :thumbup:

super zeg!!!

ik hoop dat hij bij ons ook zo goed gaat. hier krijgt ze ook binnenkort een groot bed :inlove: