Hoi hoi,
Ik ben nu 30 wkn zwanger en mijn kindje ligt sinds enkele weken in stuit. Hoofdje boven, voetjes onder…
Hoe weet/voel je zelf als je kindje gedraaid is. Als ik op mijn buik druk voel ik boven mijn navel een harde “bol” Is dit zijn hoofdje of zijn kontje?? Voornamelijk voel ik links onder / rechts onder schopjes nog steeds. Ik moet pas over 2 wkn weer naar de VK vandaar dat ik jullie even om advies vraag.
Gr. Wendy
Ik heb geen idee…ik kan het zelf ook niet voelen.
Bij mijn eerste lag ze ook in stuit tot een week of 36/37.
Toen kreeg ik een echo, en bleek dat ze gedraaid was dus
mocht de jouwe in stuit liggen dan is er nog tijd genoeg voor
het kindje om te draaien
@wempsie wrote:
Hoi hoi,
Als ik op mijn buik druk voel ik boven mijn navel een harde “bol” Is dit zijn hoofdje of zijn kontje??
Waarschijnlijk is dat het hoofdje :mrgreen: Heb het zo altijd gevoeld, niet gedraaid

Doe je handen allebei aan een kant en ‘wiebel’ met het bolletje.
Als het tussen je handen echt wiebelt is het een hoofdje.
Een hoofdje is ook harder…
Bo draaide nog in de 36e week en dat heb ik heel goed gevoeld. 't Leek wel of ze in d’r eentje een complete voetbalwedstrijd hield. Ook voelde ik daarna duidelijk haar voeten ergens anders. Verder voelt een koppie wat harder dan een kontje.
Jelmer is vermoedelijk rond de 36/37 weken gedraaid zonder dat ik er iets van gemerkt heb. Ik moet zeggen dat ik verder ook weinig verschil heb gemerkt tussen de eerste 2 zwangerschappen (stuitertjes) en die laatste qua voelen enzo.
Dus, die kleine van jou heeft nog tijd zat om te draaien!
Bij mij ligt ie ook heel vaak in stuit. Ik voel het hoofdje dan als een harde bol een stukje onder mijn hart. Volgens de vk zijn de schopjes die je het hardste voelt, de voetjes. En dat is meestal aan de onderkant van mijn buik (bij de baarmoedermond en dat is pijnlijk :doh: ). Maar hij of zij heeft nog tijd genoeg om zich te draaien!! En er zijn ook momenten dat ie omgedraaid is, want dan voel ik duidelijk getrappel bij mijn middenrif.