hoe weet je of honing bijen honing is of kunstmatig ?

Hoi



Misschien een hele gekke vraag maar er was laatst een tv programma van de keuringsdienst van waren.



Daarin gingen ze op onderzoek kwa honing en toen bleek dat er best veel kunstmatige honing op de markt was en dus niet van de bijen kwamen.



Nu zal je denken waar maak je je druk om hahahaha

Nouw aangezien we allemaal verkouden zijnhier wilde ik honing gaan halen voor in de thee maar wil dus geen kunstmatige rommel.



Dus weet iemand waar ik dan aan kan zien ?



En nee hebben hier jammer genoeg geen imker in de buurt vermoed ik :think:

Hoi Ilse



Ik heb die uitzending ook gezien (leuk programma trouwens).

Als ik mij goed herinner was de honing uit China niet dmv opnemen van nectar gemaakt, maar lieten ze de bijen suiker snoepen, dus ‘nep’ honing. Dus kijk op het potje waar de honing vandaan komt!



Koud geslingerd zou ook vaak op de potjes staan, en is een onzinnig label want alle honing is koud geslingerd.



Als je naar een biologische winkel gaat, kunnen ze je daar ook wel voorlichten denk ik!



Beterschap!

Mint

we hebben hier in de buurt en groot winkelcentrukm dus hoopte het daar te vinden.



Of evt. bij de supermarkt maarja zal in ieder geval eens ckecken

Ik zou sowieso biologische honing nemen. Daarvan mogen de bijen ook op hun eigen honing overwinteren in plaats van op suikerwater zoals bij gangbare honing.



Wel even opletten: ‘raw honey’ is het gezondst maar niet geschikt voor kinderen onder de 1 jaar omdat zij daarvan infantiel botulisme kunnen oplopen. Voor oudere kinderen en volwassenen is dit gevaar er niet omdat zij hier antistoffen tegen hebben.

In ‘raw honey’ zitten de meeste voedingsstoffen, vitaminen/mineralen.

@GroeneVrouw wrote:





Wel even opletten: ‘raw honey’ is het gezondst maar niet geschikt voor kinderen onder de 1 jaar




Wilde net zeggen dat je kindjes onder 1 jaar beter geen honing kunt geven.

Is alleens een kindje aan doodgegaan :frowning:

@prinsjeJason wrote:

@GroeneVrouw wrote:




Wel even opletten: ‘raw honey’ is het gezondst maar niet geschikt voor kinderen onder de 1 jaar




Wilde net zeggen dat je kindjes onder 1 jaar beter geen honing kunt geven.

Is alleens een kindje aan doodgegaan :frowning:




Haar kinderen zijn allemaal ouder dan 1 jaar :wink: