Hoe weet je nou...

wanneer je zwanger bent als je ‘net’ bent bevallen?



Misschien een domme vraag, maar wij hebben besloten om na de geboorte van Jasper geen anti-conceptie te gebruiken en gewoon te kijken hoe en wat. Nou ben ik tot nu toe nog niet ongesteld geworden (geef ook nog steeds bv…) maar ik vraag me af: hoe weet je nou wanneer je weer zwangerbent… Kun je testen of je al weer vruchtbaar bent of zouden jullie gewoon om de zo veel tijd een zw-test doen :think: :eh: Want als ik dat om de maand doe dan blijf ik bezig :wink:

Misschien is dit nou heel dom van me maar ik vraag het me toch echt af :shifty:



Alvast bedankt voor jullie reacties.



Groetjes,

Dagmar

Je bent gewoon vruchtbaar, of je nou borstvoeding geeft ja of nee. Tenminste, als je borstvoeding geeft kun je even goed zwanger raken… Of bedoel je hoe je kunt merken wanneer de eisprong is?? ovulatietesten??

Ik heb het berichtje even aangepast zodat het duidelijker is, denk ik…

Als je nog niet ongesteld bent geworden, kan je volgens mij nog niet zwanger worden.

Doordat je borstvoeding geeft heb je hormonen in lijf die er voor zorgen dat er nog geen eitje rijpt. Vandaar dat je nog niet ongesteld bent geworden.

Het is dus gewoon afwachten tot je weer ongesteld wordt. Bij de één is dat eerder dan bij de ander.

Elke maand een zwangerschapstest doen heeft geen zin lijkt, kost alleen maar een hele hoop geld.



Misschien kan je elke maand temperaturen om erachter te komen wanneer je een eisprong hebt. Maar hoe dát precies werkt weet ik niet.



En verder kan je misschien letten op de eerste zwangerschaps verschijnselen. Hoe voelde je je toen je zwanger was van Jasper? Waaraan merkte je toen dat je zwanger was?

@myrella wrote:

Als je nog niet ongesteld bent geworden, kan je volgens mij nog niet zwanger worden.

Doordat je borstvoeding geeft heb je hormonen in lijf die er voor zorgen dat er nog geen eitje rijpt. Vandaar dat je nog niet ongesteld bent geworden.




Je kunt zeker zwanger worden ondanks dat je nog niet ongesteld bent geworden. Je zult eerst een eisprong moeten hebben. Als dat eitje niet bevrucht word dan wordt je weer ongesteld. De kans is klein maar in principe kun je zwanger worden zonder dat je ongesteld bent geworden als het eitje gelijk bij de 1e eisprong wordt bevrucht.



x

en sommige vrouwen zijn gedurende hun hele bv periode niet ongesteld.

en je moet idd eerst niet bevrucht worden voor je ongesteld kan worden.

ik denk dat je er alleen achter komt als je een testje doet wil weten of je zwanger bent of niet :wink:



de bv geeft meestal alleen de eerste 3mnd bescherming mits je volledige bv geeft maar dan nog is het natuurlijk niet helemaal betrouwbaar.

Borstvoeding geven is niet betrouwbaar als zijnde anticonceptie en idd zwanger worden als je nog niet ongesteld bent geweest is zeker mogelijk!

Zie hier ons resultaat van alweer ruim 1 jaar :mrgreen: :wink: .

(ik dacht ook het zal wel niet zo’n vaart lopen :oops: :mrgreen: )



Tsja…ik weet het niet, geen idee hoe je weet of je zwanger bent…Jullie willen het risico lopen denk ik toch? anders gewoon andere vorm van anticonceptie :think:

Hier staat informatie:

We lopen zelfs graag het risico :wink: dus mocht het raak zijn is dat natuurlijk van harte welkom. Alleen heb ik intussen al 2 testen gedaan en die waren allebei negatief, toen dacht ik als ik zo door blijf gaan wordt dit nog een dure hobby :wink: :shifty: , dus ik dacht ik check even of het ook anders kan.



Zal even je link checken kiddo.



In ieder geval bedankt voor de reacties :mrgreen:

weet je niet wat normaal je temperatuur ongeveer is :think:



mijn temperatuur is al sik niet zwanger ben meestal rond de 36,4 en als ik zwanger ben meestal rond de 36.9 -37.2



dat lijkt me een beetje ene richtlijn voor mij werkt het precies mijn man voelt ook dat ik warmer ben dan normaal :mrgreen:



en als je temp hoger is dan hebje rede om te testen , lijkt me iets goedkoper :mrgreen:



ik hoop dat het voor jou ook op gaat , maar dan moet je wel gaan tempen op een vaste tijd smorgens voor je op staat of savonds als je even in bed ligt dan doe je dat een tijdje dan weet je welke temp je gemiddeld hebt



succes :-*

Je zou ook goedkoop testen kunnen bestellen via internet. Op die manier zou je 1x in de zoveel tijd een test doen voor de zekerheid.

jebent gewoon vruchtbaar direct na de bevalling.

en na 3 weken is het hormoon uit je lijf dus vanaf dan kan je ook weer testen of je zwanger bent.

ik voelde me weer erg zwanger omdat ik weer erg misselijk werd en moe.

toen zijn we gaan testen maar ja wisten het al.



wij hadden precies hetzelfde.

ik ben niet ongesteld geweest en we zijn meteen weer aangeteld toen we weer begonnen met klusssen ( zie mijn banners )

10 weken na de bevalling was ik weer zwanger

was hier dus ook echt de bedoeling.

alleen niet verwacht nathalya hebben we ruim een jaar voor moeten klussen en nu :wink: :smiley:



groetjes

@Coor wrote:

@myrella wrote:
Als je nog niet ongesteld bent geworden, kan je volgens mij nog niet zwanger worden.

Doordat je borstvoeding geeft heb je hormonen in lijf die er voor zorgen dat er nog geen eitje rijpt. Vandaar dat je nog niet ongesteld bent geworden.




Je kunt zeker zwanger worden ondanks dat je nog niet ongesteld bent geworden. Je zult eerst een eisprong moeten hebben. Als dat eitje niet bevrucht word dan wordt je weer ongesteld. De kans is klein maar in principe kun je zwanger worden zonder dat je ongesteld bent geworden als het eitje gelijk bij de 1e eisprong wordt bevrucht.



x




:oops: :shifty:

Je hebt gelijk.



Maar ik ging er vanuit dat Eisblume niet weet wanneer haar eisprong zal zijn, omdat ze nog niet ongesteld is geweest. Dus denk ik dat het goedkoper is om te gaan temperaturen ipv elke maand een zwangerschapstest te gaan doen.



Eisblume succes met klussen :mrgreen: