Beetje last van voorjaarskriebels
En nu wil ik dus me vitrage wassen.
Moet ik dat op minimale temperatuur doen? Hoe dosseren van waspoeder? Witte was of bonte was? Vitrage is wit.
Nat ophangen?
Tips graag
Ik doe witte vitrage meestal gewoon op kookwas, met witwasmiddel en een beetje OxiAction…
heb volgens mij op hoe schoon is u huis wel eens gezien dat ze het in een emmer deden met steradent
Nou wij doen het altijd gewoon in de was kookwas.
En dan nat ophangen krijg je ook geen kreukels.
ik doe ze altijd op 60 graden met witte waspoeder ( ik gebruik robijn ) en wat van dat oxispul er bij en nat ophangen aan klaar.
Telt kookwas ook als de vitrage maar 1 jaar oud is?
Ik wil het alleen wassen voor de lekkere geur. Verder is hij nog steeds erg mooi wit.
Ik gebruik zelf ariel en heb dat zowel in wit als bonte variant.
Ik wou het zo gaan doen:
2 schepjes poeder (klein schepje) en op 40 gr wassen.
Kan dat? en wat doen jullie met de haakjes? Samenbinden in een washandje en elastiek eroverheen?
ik haal de haakjes er uit want anders raak je die kwijt of nog erger gaat je wasmachine er aan.
die van mij zijn ook maar een jaar aud hoor en ik was ze om de maand dus dat kan prima.
Daar heb je zeker een punt… anders gaat me wasmachine eraan.
Eens kijken dan hoe die plastic haakjes eruit moeten dan. Tegenwoordig werken ze dus met plastic haakjes… Irritant!
Heel erg bedankt voor jullie snelle tips! Ga zo wassen en meteen de ramen maar eens boenen
plastic haakjes ??? ik heb er van die auderwetsen haakjes in gezet of heb jij ze laten maken ??? niet dat echt wat uit maakt .
je wipt ze er als het goed is zo uit en als het van die kwetsbare vitrage is kan je het ook in een kussen sloop doen doet mijn moeder altijd met die valletje’s
Als je het alleen voor de lekkere geur doet, dan zou ik ze persoonlijk niet wassen.
Hang ze dan lekker buiten op, de lekkere buitenlucht is ook lekker.
Tis zonde om ze te wassen hoe minder je ze wast hoe beter toch.
Mij is altijd verteld dat vitrage koud gewassen moet worden?
Althans, de laagste graden… :think:
Ik heb ze inderdaad vorige jaar laten maken door bedrijf
Helaas kan ik ze niet buiten hangen aangezien we geen waslijn hebben en ik zo snel geen lijn kan vastbinden.
Maar ze draaien nu in de was Heb het toch voor mekaar kunnen krijgen en dan straks weer nat ophangen. Zal waarschijnlijk wel een hel worden maar goed
dan weer lekkere fris vitrage.
Ik lees dat ze er al in zitten…maar ik hoop eerlijk gezegd niet op kookwas :shifty: , daar worden ze nogal kort van geloof ik 8)
Ik was ze op 30/40 graden, witte was, en vochtig ophangen
O ja, ik wikkel een panty om de haken zodat de gordijnen én de machine beschermd zijn
Succes :thumbup:
Ik was mijn vitrage op zo’n speciaal programma voor tere was en dan op 30 graden. Ik pak alle haakjes bij elkaar en doe daar een kussensloop omheen met een haarelastiekje :thumbup:
ik waste ze altijd op wolwas met wasmiddel voor de witte was.9hier werden ze ook niet echt vies…maar vind het fijn als de stof eruit is en het ruikt zoheerlijk pasgewassen vitrage)
op de laagste stand centrifugeren en dan nat ophangen.
ik liet de plastic haakjes er altijd gewoon aanzitten.
ik schrok me ook rot toen ik las vitrages in de kookwas? :shock: hou je dan na de tijd valletjes over ipv vitrages?
Kan zeggen dat het goed gelukt is
Ze ruiken weer heerlijk fris!
Heel erg bedankt voor jullie snelle tips!
ow gelukkig maar :thumbup:
hou je dan na de tijd valletjes over ipv vitrages?
hihi :lol:
Die van mij zijn nooit gekrompen hoor!
En altijd gewassen op kookwas…
Nu hebben we geen vitrages hier…
@Tweet wrote:
Die van mij zijn nooit gekrompen hoor!
En altijd gewassen op kookwas…
Nu hebben we geen vitrages hier…
nee nu snappen we waarom hahahahahaha…geintjeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen: :-*