Hoe warmen jullie oliebollen op?

Het lekkerste vind ik oliebollen als ze warm zijn maar… in de magnetron zijn ze echt niet lekker :sick:



En ik ben eigenlijk niet van plan ze zelf te gaan bakken. Hoe doen jullie dat? In de oven? Worden ze daar niet taai van?



Ik weet het eigenlijk wil ik ze gewoon dat ze smaken alsof ze net gebakken zijn maar dan om 00.00 uur :lol:

Misschien de oven heel heet verwarmen, een kop water op een tray onder in de oven gooien zodat je stoom hebt, en dan de oliebollen op de bakplaat?



Zodra ze erin gaan, oven uizetten, na 5 minuten de deur even open om de stoom eruit te laten, dan deur weer dicht tot je ze wil eten.



Dit doe ik met ‘fritters’ (bijna hetzelfde als oliebollen, maar kleiner en met ananas of appel.)

Nee, gewoon 5 minuten in de oven (200 graden) en dan zijn ze niet klef…



Mijn moeder heeft zaterdag flappen en bollen voor mij gemaakt.

Die heb ik in de vriezer gedaan en net er weer uitgehaald. Vanavond doe ik ze lekker in de oven en smullen maar…

Ik vind ze opgewarmd eigenlijk nooit zo lekker :?

Al klinkt dat opwarmen met een bakje water wel het best, worden ze niet zo taai van denk ik…



Ow, mijn oliebollen frsutratie: vraagt men of je een oliebol wilt, zeg je: ja lekker… En wat krijg je dan… een krentebol :frowning:

Die vind ik helemaal niet zo lekker :smiley: :smiley: :smiley:

mij lijkt het als je het met een bakkie water doet, dat je je bollen stoomt, dan worden ze toch niet lekker knapperig??? Ik doe ze ook gewoon ff een paar minuutjes in een warme oven hoor…

Ik deed van de week de verse oliebollen van de kraam, die ik

in de middag had gehaald, 's-avonds 2,5 minuut in de heteluchtoven

(200 gr) nou…die waren dus echt niet lekker meer!! :hand:

(taai en zo droog)

Ik had dat ook een paar weken geleden oliebollen die koud waren 60 sec in de magnetron en niet vet en ze bleven hier gewoon lekker!!



Verder zou ik het ook niet weten.

Ik warm ze altijd op een lage temp op dan worden ze ook niet zo hard. Gewoon beginnen met een minuut of 5 op 100 graden of zo

@Frank@ wrote:

Ow, mijn oliebollen frsutratie: vraagt men of je een oliebol wilt, zeg je: ja lekker… En wat krijg je dan… een krentebol :frowning:

Die vind ik helemaal niet zo lekker :smiley: :smiley: :smiley:




Ja die irritatie heb ik ook. Ook bij zo’n kraam. Dan staat er een bordje met oliebollen en dan liggen die dingen zonder krenten achter. En een bordje met krentenbollen en daar liggen de versies met krenten achter.

Zeg ik: doe mij maar 1 oliebol. Vragen ze: met of zonder krenten…

Ik wijs dan naar de stapel oliebollen en zeg… die zijn toch allemaal zonder??? En dan kijken ze of IK gek ben… pffffff…

Oh ja mijn opwarmtip: op de kachel. En alleen opwarmen wat gelijk wil eten.

Op de kachel idd opwarmen, deed mijn oma vroeger ook altijd al.

gewoon magnetron zeker? anders zou ik niet weten

10 minuten max in hete lucht oven op 200 graden. Korstje is dan knapperig en de binnenkant niet klef.

Ok de meningen zijn verdeeld :mrgreen:



Ik heb een elektrische oven, zou het dan ook gaan? Zodat ze lekker knapperig blijven zonder taai te worden?

Errmmmm een hetelucht oven is ook elektrisch. :mrgreen:

Hahahaha maar een elektrische oven is volgens mij geen heteluchtoven :lol:

Vroeger verwarmde ik ze op de kachel(zo,n ouderwetse ronde gaskachel)

tegenwoordig in de oven op 180graden.

hier ook even opwarmen in de heteluchtoven

zo lekker!!!

hier een minuut of 5 in de hetelucht oven op 180 graden en lekker knapperig hier hoor :thumbup:

Hier in de oven en ze waren heerlijk!

Nog lekkerder dan vers uit de oliebollenkraam :oops: :mrgreen: