Onze kraamhulp heeft ons geleerd het badje op 38 graden te maken, maar nu bladerde ik vandaag in een winkel een babyboek door waarin ik las dat 30 graden de ideale temperatuur zou zijn? :think:
Hoe warm maken jullie het badje klaar?
Hier altijd een badje van 37,38 graden. 30 graden lijkt te koud. Of ben ik een koukleum :mrgreen:
hier ook 38 graden, 30 lijkt me erg koud :think:
30 graden is een lauw bad. Dat is meer geschikt bij hoge koorts om af te koelen. Volgens mij moet een badje gewoon lichaamstemp. Rond de 37 dus.
liefs Pinot
Badje moet gewoon 37 graden zijn. Lichaamstemperatuur.
Als ik het water erin doe, doe ik altijd 40 graden, als ik daarna Sam uitgekleed heb en klaar zijn voor het badje is het ongeveer 38 graden. Kan hij er lekker even in blijven! Anders koelt het te snel af!
Maar 30 graden is echt te koud hoor!! Denk dat dat een typfoutje in dat boek was.
brrr 30 graden niet doen hoor!! Dan koelt je kindje af tot onder de normale temp. dat is niet goed. Vooral hele kleine beebs kunnen hun temp al moeilijk op peil houden.
Ja, denk idd dat het een typefout moet zijn geweest. Blijf mijn dochter fijn op 38 graden in het badje doen, morgenochtend weer :inlove:
inderdaad, 38 graden! Wij hebben een badthermometer die dat ook aangeeft. 30 graden is het water in het zwembad, misschien was je daarmee in de war?
40 graden, meestal is dat afgekoeld tot 38-39 graden tegen de tijd dat de kleine er in gaat.
Zelfs met koorts vind ik 30 graden nog te koud, dan zit ik meestal rond de 33-35 graden.
ik wou ook net zeggen, ik heb zo’n thermobad en daar is de groene zone(de juiste temp) tussen de 37 en 39 graden!!! Daan vindt het zelfs nog lekkerder als ie net ff iets warmer is, maar dat vind ik nog wat eng hoor… dus hooguit 39 graden hier… (koelt dan ook wel snel weer af, maar dan kan ie wat langer blijven zitten :D)
Nica houdt van een heet bad, al vanaf kleine baby. Als ik het water 38 graden heb dan vindt ze er niks aan, het bad moet minstens 39-40 graden zijn, gek kind
Sebastiaan gaat al mee douchen sinds hij 2 weken oud is
Lekker makkelijk! :thumbup:
Groetjes,
Heleen
Bas vindt 38 graden te koud om er in te gaan en dus tegen de 40 graden aan gaat wel goed. Als het water dan is afgekoeld naar 37 graden, begint hij vaak te mopperen, maar goed dan heeft hij ook alweer even in de emmer gezeten.
hahaha ik moet bij dit topic direct weer denken aan onze kraamperiode :mrgreen: sil moest in bad en ik wilde er graag bij zijn dus hup op de stoel er een beetje bijhangen , de kraamhulp kleedt sil uit en stopt hem in het bad , dat arme kind werd vuurrood! , was het water 41 graden! en zij maar zeggen dat dat wel goed was (maar persoonlijk denk ik dat zij haar fout gewoon niet wilde toegeven ) dus de eerste keer thuis in bad was gewoon een ramp ! het is eigenlijk raar dat ie sinds die keer het niet op een schreeuwen zette als hij het bad zag :mrgreen:
wij deden zelf het badje zo rond de 38 /39 graden dan kon ie lekker wat langer in ronddobberen…
Nou…gewoon gevuld tot 38 graden en tegen de tijd dat Ryan er in ging was ie toch mooi 37 graden!
Ik heb nog nooit gehoord van en babybad van 30 graden…moet haast wel een typefout geweest zijn…
hahaha als ik 30 gr. doe dan ziet Dave blauw van de kou…
hier minstens 40 gr. dat vind hij het aller lekkerst…en als het afkoeld gaat hij mopperen en dan spoeieren we hem nog even na met de douche :inlove:
Hier ook 37 graden, maar toen hij nog een beeb was, vaak ook 36 graen ivm zijn exceem. Heet water is dan funest voor zijn huid.
gefeliciteerd :mrgreen:
hier is het badje rond de 35/37 graden
@jacsansil wrote:
hahaha ik moet bij dit topic direct weer denken aan onze kraamperiode :mrgreen: sil moest in bad en ik wilde er graag bij zijn dus hup op de stoel er een beetje bijhangen , de kraamhulp kleedt sil uit en stopt hem in het bad , dat arme kind werd vuurrood! , was het water 41 graden! en zij maar zeggen dat dat wel goed was (maar persoonlijk denk ik dat zij haar fout gewoon niet wilde toegeven) dus de eerste keer thuis in bad was gewoon een ramp ! het is eigenlijk raar dat ie sinds die keer het niet op een schreeuwen zette als hij het bad zag :mrgreen:
wij deden zelf het badje zo rond de 38 /39 graden dan kon ie lekker wat langer in ronddobberen…
Oh arme Sil dat vind ik wel erg zielig hoor en dat ook nog door de kraamhulp

Maareh toen Yeline nog jonger was heb ik haar een keer te warm onder de douche gedaan. Ik vond het lekker water alleen zij begon te krijzen met afdrogen zag ik het een paar kleine brandwondjes :wall: ze zijn na al die maanden ook niet meer weggetrokken.