hoe/waar ruim jij je knutselspullen op

Wij zijn ons huis aan het opruimen en verbouwen… leuk, maar ik zoek nu dus een goede opruimplaats voor de knutselspullen. het moet overzichtelijk blijven en ik dacht daarom zelf aan iets van een grote doos/trolley waar je vakjes, mandjes ofzo in hebt zodat je alles gesorteerd kan opruimen…

Ik heb alleen nog niet gevonden wat ik zoek dus andere ideeën zijn welkom.

waar laten jullie al die spullen??? Of hebben wij gewoon te veel… :oops:

Kom maar op met de ideeen. Hier liggen alle knutselspulletjes door elkaar gemikt op de onderste plank van de buffetkast, en de plank erboven is voor alle spelletjes. Maar daardoor mis ik soms ruimte voor keukenspullen.

Dus ik lees graag mee :smiley:

:shifty: ik lees ook even mee! Heb net een énorme voorraad knutselmeuk ingeslagen ( :roll: alsof er niet al genoeg lag :silenced: ) maar waar ik alles moet laten?

Nahja, da’s nog niet eens zo’n probleem, we hebben kastruimte zat, maar: dan zit alles in doosjes of bakjes en die stapel ik weer op en dan zet ik er wat voor en vervolgens staan die bakjes in de kast te staan…

Ik zit nu ook aan zo’n klein A5-formaat ladekastje te denken, om daar kleine frutsels in te stoppen (zoals stickertjes, kralen etc), een of andere map ofzo voor papier, handige uitschuifbakjes (mocht dat bestaan) voor lijm, schaar etc en dan nog ‘iets’ voor de talloze stiften, potloden en wasco. Och en de verf…

Wilde toevallig vandaag de Xenos leeg gaan roven, maar heb besloten zaterdag af te wachten, dan is er rommelmarkt op 't dorp, wie weet loop ik daar tegen hét systeem aan.

Want dat zoek ik eigenlijk: een handig systeem waarbij duidelijk is wat waar in zit en waarbij je ook makkelijk pakt wat je nodig hebt…

(hoe de papierkast er nu uitziet wil ik niet eens over nadenken trouwens :silenced: alle andere kleine spulletjes heb ik een poosje geleden al uitgezocht, maar dat wordt nu dus niet gepakt. In de kast waar het papier ligt wordt weer iets teveel gepakt zeg maar :silenced: en 't wordt er ook net zo hard weer in teruggesmeten :wink: )

En misschien staan hier nog handige tips:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=103532&postdays=0&postorder=asc&start=0

:lol: :lol: :lol: lees dat ik zo’n 9 maanden later nog steeds met hetzelfde probleem zit… zucht… maar dat ladekastje blijft terugkomen; toch maar eens naar op zoek gaan dan!

ikea trofastbak! als die uitpuilt gaat die op de kop, wordt uitgezocht ed, met behulp van wat bakjes ed van de rommelmarkt die gepimpt zijn met knutselzooi…blijft het aardig netjes.

ik lees alweer in het andere topic dat ik dus gewoon te netjes ben :oops: :lol: Ik wil stiften bij stiften, potloden bij potloden, krijtjes bij krijtjes, papier bij papier, verf bij verf, kwasten bij kwasten en dat allemaal in aparte vakjes zonder dat je moeilijk hoeft te doen om iets anders uit de doos of kast te halen waardoor de hele boel overhoop ligt…

zo’n lade kastje is wel een handig idee. Past hier ín de kast zodat hij meteen weggewerkt is… was eigenlijk van plan zoiets zelf te maken met kleinere vakken en grote vakken zodat alles een eigen bakje/vakje krijgt wat uitschuifbaar is.

Het idee zit in mn hoofd, maar het uitwerken is nog niet zo eenvoudig denk ik :mrgreen:

Trofast hebben we gehad maar dat was het dus niet. Vond het niet mooi in de kamer maar de bakken zijn ook gewoon te groot voor mijn gestructureerde opberg plannen.

Ik heb een grote mand waar alles in zit.

Zet de mand op tafel en laat Lianne zelf uitzoeken wat ze doet als we het knutsel uurtje hebben :lol:

Daarna gaat alles weer terug in de mand en zet die weer in de hoek waar ie altijd staat.

Stiften enzo heb ik in ettuies.

Kralen in een bakje.

Ik heb voor Keira dan nog niks, maar hobby zelf ook enorm graag. En ook ik ben een meut en moet “soort bij soort” hebben.

Ik heb een bak of zes met hierin allemaal kleine bakjes. Die kleine bakjes kan ik eruit halen, zodat ze ook op z’n kop kunnen en ik alles er makkelijk uit krijg.

Ook gebruik ik brievenbakken voor mijn verschillende soorten papier. A4, A5 en vierkant, rond, behangpapier, restjes papier. Ook staan er wat kleine bakjes met hierin wat grotere plakspullen, zoals grotere stickers.

Dan liggen dingen als scharen, pennen, prikpennen, lijmrollers in een bakje. Ook twee etuis, eentje met stempelstiften en eentje met van rolpennen. Niet te vergeten een open laag mandje met hierin verf en glittergel.

Alles staat dan weer in twee kasten, want ook scrappapier ligt er en albums, resten stof en nog wat kleine dingen.

ik heb een groot dienblad die op onze kamertafel staat en daarop staan 2 emmertjes (ikea) 1 met potloden en 1 met stiften. Verder staat daar een plakbandautomaat op, een pot lijm en een bakje in de lengte met een liniaaltje, een passer en 2 gewone scharen. Verder hebben we van die stoffen bakjes met ritsbodem van ikea (skubb) en die passen perfect in de la van ons hemnes dressoir. 1 grote la is dus knutsella… daar staan die skubb bakken in met inhoud als stickers, lijmstiften, verfstiften, diverse linealen en sjablonen. 3 d kaart materialen, glitterlijm, opplakdingetjes enz, papierstroken enz. Verder hebben wij in de boekenkast een speciale papierladekastje staan met 5 vakken op A4 formaat en daar liggen wit, gekleurd papier en vouwblaadjes netjes gesorteerd in.

De strijkkralen hebben wij in kunststof vakkendoosjes van xenos gesorteerd en dan samen met de platen en bakpapier in een grote curverbox in de garage, dat moeten ze dus specifiek pakken.

Het zelfde geld voor verf en klei… dat heb ik beide in een schoenpoets/gereedschapskoffertje zitten en dat staat ook gelabelt in de garage. In de garage hangt ook een grote vuilniszak waar we lege wc rolletjes en ander bruikbaar materiaal in gaan…

Knutselen met papier, stiften en potloden mag altijd, vandaar dat dit permanent op de kamertafel staat in het dienblad… heb ik de tafel nodig, zet ik het dienblad gewoon aan de kant.

De rest heeft een duidelijke plek.

Klei, verf met penselen en andere items staan hier dus in de garage.

Ik herken het hoor Emma, het moet hier eigenlijk ook gesorteerd en sowieso niet zichtbaar zijn als hij er niet mee speelt. We gebruiken sowieso van die gekleurde bakjes met deksel van ikea voor de krijtjes, stiften en kleurtjes. Maar de rest van de troep ligt allemaal bij elkaar gemikt. En ik heb niet eens een echt knutselkind, dus zoveel is er niet eens, maar ik vind het al snel een troep :oops:

Mijn knutselspul ligt in de kast en die van de meiden op een plank in de studieruimte.

Hoe het er nu uit ziet: 1 grote bak met knutsel spullen wat ze niet iedere dag mogen doen en waar ze om moeten vragen zoals klei en verf. Die staat in de gangkast. In de woonkamer heb ik van die kleinere bakjes met mandjes voor stiften, potloden, stempels etc. En dan een skubb bak voor kleurboeken en papier. Grotere vellen papier liggen op een plank in de kast.

Maar ik vind dat dus te chaotisch :oops:

ligt aan mij misschien, de kinderen zullen er niet leuker of minder leuk door gaan knutselen, maar voor mijn hoofd is zoiets gewoon nodig.

Zodra mijn plan af is laat ik het uiteraard zien met foto’s… al duurt dat nog wel even denk :lol:

Emma, hier is het ongeveer vergelijkbaar met jouw ‘knutselsituatie’. (enige wat echt anders is, is dat de kindjes er dus wel minder door knutselen omdat ik geen zin heb steeds al die bakken etc te verplaatsen :oops: en ‘dus’ is er al te lang niet meer met de strijkkralen gespeeld en ook is er al een poos niet geverfd)

Stiften etc zitten hier nu in vershouddoosjes ( :roll: ) maar dat werkt ook niet.

Idee van Cell met dat dienblad lijkt me wel wat, alleen is onze eettafel daar niet ruim genoeg voor.

Trofast hebben we hier voor speelgoed (och en de oudste heeft 1 bak met kleur/spelletjesboeken) maar dat vind ik niet fijn voor kleiner knutselspul…

Hihi Emma, schiet dus maar gewoon op met jouw plannen uitwerken :stuck_out_tongue: , snel foto’s maken zodat wij ook verder kunnen :wink:

Ik hoop hier van 't weekend echt dé oplossing te vinden :pray:

Wij hebben in onze boeken kast een lade waar alle knutsel spullen inliggen het ligt daar wel door elkaar in

Dat is nog niet helemaal wat ik wil maar moet nog iets vinden wat in die lade past (cell die skub bakjes van jou is wel een idee.

De kids hebben in die la allebij een etui met potloden er in.

Dus potloden zijn wel opgeruimd

En 1 keer per maand zoek ik de la even uit werkt voor nu nog wel goed

Maar straks minder ben ik bang

Hoera, het is me gelukt!! Ik liep er tegenaan bij Lidl, een handig hang-ding met bakjes waar je dus eigenlijk schroefjes etc in moet doen, maar knutsel dingen kunnen ook (stond overigens ook op de doos) :mrgreen:

Meteen een schets gemaakt voor een kast er omheen en naar Karwei gereden om MDF te halen. Dit op maat laten zagen die ik nodig heb en in elkaar gezet vanmiddag. Nu nog 2 planken en iets van deurtjes ervoor fabriceren, maar die planken moeten nog wel gezaagd en dat doe ik niet met een zoontje van 1 die om de zaag heen kruipt :wink:

Zal vanavond foto’s maken en meteen de eerste grondverf laag erop smeren :lol:

Afmetingen:

67 cm breed

75 cm hoog

en 28 cm diep

Op zich behoorlijk groot maar daar moet dus ook echt ALLE knutsel spullen in. Hij kan in de gangkast (wil er wielen onder maken) of in de gang zelf, wit geverfd lijkt het net een schoenenkast (met deuren dan wel maar daar moet ik nog even over denken hoe dat precies moet gaan worden)

Wordt vervolgd :wink:

Ik heb in de gang een secretaraire staan die we gebruiken voor de knutselspullen. Er zitten 3 ladens in waar A4 papier in past. Verder allerlei kleine vakjes voor andere spulletjes.

Onze knutselvoorraad is echter nog niet zo uitgebreid, omdat mijn stiefzoontje niet zo graag knutselt en mijn dochtertje pas 2 is.

ik heb ze in de berging staan in de schuifdeur kast. ella kan er zelf bij en lune nog niet :thumbup: ik heb het in een krat trouwens, om alles bij elkaar te houden.

Dit is het begin. Bakjes zitten wat scheef zie ik nu :wink:

Op de lege plekjes heb ik nog ruimte voor andere spullen, maar tot nu toe zit het meeste er al in.

Dan nog 2 planken voor papier en boeken en onderin nog 2 van die manden voor verf en klei. En hou dus ook nog ruimte over, maar dat komt vast wel vol :mrgreen:

Qua hoeveelheid knutselspullen valt het vast nog mee, maar ik vind het echt vervelend als het zo rommelig is in de dozen. Nu dus opgelost!

Hoop dat het handig in de gangkast te plaatsen is, hij is een beetje groter dan ik in gedachten had, want dan komen er gewoon geen deuren voor.

grr het verkleinen is nog niet klein genoeg, ik moet het anders doen :roll:

poging 2