Hoe vul jij je familyplanner in?

Ik heb voor 2012 een familyplanner in huis gehaald.

We kunnen er allemaal op, helemaal perfect, maar ik vraag me af waar ik de algemene afspraken neerzet die voor het hele gezin gelden? (zoals kraambezoek of feestjes).

Ben een beetje zoekende nml, heb het al bij notities geprobeerd, maar die zie ik vaak over het hoofd, dus zou ik denken bij allemaal, maar dat vind ik ook weer zo’n gedoe :oops: , dus nu ben ik weer alleen bij de eerste persoon (is bij ons mijn partner) deze afspraken aan het opschrijven.

Maar vraag me dus af hoe jullie dat doen, kan wel zelf het wiel uitvinden, maar misschien hebben jullie nog wel andere ideeen of inmiddels ervaren wat het prettigste werkt.

Heb zelf geen familyplanner maar als ik er een zou hebben, zou ik ook een kolom/rubriek “allemaal” maken

@sopje wrote:

Heb zelf geen familyplanner maar als ik er een zou hebben, zou ik ook een kolom/rubriek “allemaal” maken

Zou ik idd ook doen als er 6 kolommen geweest waren, maar hij heeft er 5 en daarmee zijn ze binnen ons gezin allemaal bezet :slight_smile:

Daarom dat het vakje notities me wel geslaagd leek maar ik merk dat die over het hoofd gezien wordt.

allemaal… hmm dan moet ik een planner hebben met 7 vakjes…

Hier 1 met 5 en de laatste kolom word gedeeld door Mies/Suus omdat zij relatief nog weinig afspraken hebben. Hooguit eens cb…

Wat wij doen is de afspraak bij de eerste opschrijven en dan onderin het vakje van die dag en dan zet ik er met een highliter een streep over en trek die door langs alle vakjes… zo weet iedereen dat de highlite voor allen geldt.

Hij hang bij ons naast het memobord, dus de pennen en highliters hangen voor het grijpen.

Gaat eigelijk heel prima zo :thumbup:

hmm das een goed idee idd, kan hier een rode pen erbij neerhangen en dan in het rood schrijven voor allen bij partner en een kruisje bij allen voor wie het geldt :thumbup:

Kijk zo zie je maar, dacht, wat voor andere opties zijn er nog? Geen, maar ja ik vraag het toch maar eens en ze zijn er dus wel :slight_smile:

Zou idd ook een vakje voor elin en mike kunnen delen, maar ze hebben wel wisselende afspraken kwa opvang en e.lin gaat sporten enzo dus is niet handig en we hebben die van de efteling en heb ik photoshop iedereen een sprookjesfiguur geshopt (partner is langnek, ik de heks (tja er waren geen andere vrouwelijke meer over), d.ana roodkapje, e.lin de prinses en m.ike is klein duimpje en daardoor gaat het niet passen om e.lin en m.ike samen in 1 vakje te stoppen (of ik zou opnieuw kunnen photoshoppen, maar dan nog blijven de verschillende afspraken staan)

Wij deden het met 3 kinderen ook al zo hoor… die highline stiften koop ik per 4 bij hema en die hangen gewoon naast de kalender. Kleine moeite even een streep te zetten bij afspraken die voor allen gelden.

hier staan algemene afspraken bij mij.

Door de manier van opschrijven weet mijn man wel of het ook voor hem geldt of niet en de kids die lezen eigenlijk alleen hun gym/sport/speelafspraakjes ed en verder merken ze het wel.

De jongste deelt voor nu nog een vakje met mij aangezien ik toch nog altijd mee moet/ga als hij iets heeft (CB eigenlijk alleen maar :wink: ).

Heb al wel gezien dat degene die wij nu hebben er ook is met 6 personen/vakjes… dan is het alleen geen familyplanner meer maar een projectplanner :mrgreen: .

Dus als de jongste groot genoeg is voor zijn eigen dingen ga ik daar maar eens naar op zoek.

wij hadden er een met 6 vakken, dus elk een en een algemene.

nu gebruik in de google agenda, werk prima voor ons

wij werken ook met google agenda. :thumbup:

maar ondanks dat, komt het meestal erop neer dat ik de afspraken van de kinderen bij mij in de agenda zet. grootste gedeelte van de tijd moet ik daar dan toch ook iets mee (al is het maar een verjaardagsfeestje, ik moet toch weten dat ik hem dan moet brengen/halen en een cadeautje moet kopen :mrgreen: )

dus heb dan twee agenda’s open staan. Die van mijn man en die van mij.

@Pé wrote:

wij werken ook met google agenda. :thumbup:

maar ondanks dat, komt het meestal erop neer dat ik de afspraken van de kinderen bij mij in de agenda zet. grootste gedeelte van de tijd moet ik daar dan toch ook iets mee (al is het maar een verjaardagsfeestje, ik moet toch weten dat ik hem dan moet brengen/halen en een cadeautje moet kopen :mrgreen: )

dus heb dan twee agenda’s open staan. Die van mijn man en die van mij.

hier hebben alle gezinsleden een eigen google acoout voor de agenda… dus eigen feestjes en afspraken in de eigen agenda, zo ziet manlief ook dat er iets voor de kids moet gebrueren, anders draai ik er inderdaad ook altijd voor op

ik heb sowiso een weekplanner van de hema… die hangt op de ijskast.

Ik vond de meeste magneetjes niets, en heb 4x4 cm pictogrammetjes gemaakt met plaatjes van de school, lunchtrommeltjes, mijn werk, schoonmaken, appie heijn etc… Zo neem ik met de kindjes (6 en 4) de week door en werkt voor hun verrekte handig (zeker omdat ze nog niet kunnen lezen)

maarrrr nu zag ik bij bruna een hele handige liggen, ook met veel vakken, maar ook met ruimte voor wat je per dag gaat eten bijv (een klein kolommetje) en wat je nog moet doen in huis die week (kolommetje met kamers).

maar idd, een kolom voor allemaal is ook wel handig… en anders zet je een streep met een pijl naar jouw vakje toe dat iedereen dat heeft?

Wij hebben er 1 met 5 vakjes en ik gebruik de laatste kolom voor algemeen. Maar ik heb hem voor het eerst dus ik weet nog niet of dat handig is…

Wij hadden afgelopen jaar zoiets, maar ik vond het toch niet zo handig. Nu weer een gewone maandkalender waarop ik per dag alles neerzet met de eerste letter vd naam erbij als het niet direct duidelijk is voor wie het is.

wij hebben een handige… vind ik dan he :wink: .

Voor het 2e jaar op rij nu.

Zitten rondjes in voor foto’s van de gezinsleden, dus ook voor de kinderen direct duidelijk. Oudste 2 kunnen lezen, dus die kwamen mij gister ook even melden dat ik met de jongste naar het CB moest vandaag (mama wat is dat, mogen we mee? daar ben je toen en toen mee heen geweest… oh laat maar, dat was niet leuk :lol: ).

@Lune wrote:

Wij hadden afgelopen jaar zoiets, maar ik vond het toch niet zo handig. Nu weer een gewone maandkalender waarop ik per dag alles neerzet met de eerste letter vd naam erbij als het niet direct duidelijk is voor wie het is.

Hier idem. Nu weer een gewone weekagenda met foto’s van mijn gezinnetje!

Misschien is het later wel weer handiger als de kids wat groter zijn en dus meer afspraken hebben/krijgen.