hoe vroeg hebben jullie positief getest?

tja de titel zegt het eigenlijk al he…

hoe vroeg hebben jullie positief getest.



ik heb gisteren namelijk een echo gehad ivm bloedverlies,

daarom was een vruchtje te zien, maar wel heel klein en te klein voor de zwangersschapsduur ik hoor te zijn.

volgens mijn berekening hoor ik 6.3 te zijn, volgens de echo ben ik 5.3



nu zit ik dus terug te rekenen en scenario’s te bekijken. hier de gunstige:

-ik kan een late eisprong gehad hebben.

-ik kan een langere innesteling gehad hebben.



dit is mogelijk, maar als ik dan terugkijk naar de dag waarop ik positief testte, vlgens mijn berekening wa ik toen 3.6 wk.

nog heel pril dus.

maar volgens de echo was ik dus dan 2.6 wk zwanger op het moment dat ik teste :?

is dit wel mogelijk?

daarom mijn vraag wat is het vroeg mogelijkste dat je positief kan testen?

Meis, ik heb geen idee, maar hoop dat alles goed bij je blijft gaan :pray:



Zelf teste ik pas positief op mijn NOD-dag met tests die je al een paar dagen voor je NOD kunt gebruiken (daarvoor waren ze negatief, maar ik wist gewoon dat ik zwanger was). Volgens mijn berekening ben ik 12 weken en 2 dagen, maar volgens de echo liep ik 2 a 3 dagen voor…

wat is trouwens de invloed van een late eisprong en langere innesteling? :think:



ik weet het echt niet meer allemaal, want volgens mij klopt er niets van mijn berekeningen.

probeer nu alleen uit zoveel mogelijk verhalen hoop te halen

hoe het kan dat ik minder ver ben dan gedacht en dan waarschijnlijk toch zo positief getest hebt.

want in het ergste geval was ik wel 3,6 wk bij het testen, maar is het gestopt met groeien :cry: en dat willen we natuurlijk niet!

Dat je zo vroeg al postief testte is weer vreemd als je wellicht een late eisprong hebt gehad.

Ik testte zelf juist pas 5 dagen overtijd positief. Bij de 12 echo bleek ik dan ook geen 12.3 weken te zijn, maar 11.4 weken.

Dat klopt ook met mijn gevoel dat mijn eisprong laat was die maand.

Echter wilden ze bij mij de uitgerekende datum niet terugzetten omdat de afwijking 6 dagen was en pas bij 8 dagen gaan ze afwijken van de laatste ongi dag…



Maar goed, hier heb je niet veel aan omdat ik niet ook vroeg positief testte… Dus schiet je eigenlijk niets op met mijn verhaal haha.

late innesteling ( kan soms wel een week duren :o ) geeft gewoon later hcg in het bloed…en de echte vruchtgroei is dus ook later…



ik zou gewoon je laatste menstruatie aanhouden, ff nog een weekje wachten en dan weer bellen voor een echo…denoods met een klein leugentje om bestwil :oops: :wink: zodat je dan zeker weet of er een hartje klopt en/of het nog goed groeit :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:



:hug: van mij



ow en bij tom testte is 4 dagen voor mijn nod al positief :shifty:

Meid ik snap dat je zit te rekenen en verklaringen zoekt maar denk dat er echt niks anders op zit dan de volgende echo af te wachten, hoe frustrerend dat ook is zo maak je jezelf helemaal gek en snap dat ook wel.

Nogmaals sterkte meid :hug:

Late eisprong=minder lang zwanger. Ik had bij Finn en Mees pas een eisprong op dag 21 dus toen ik 2 weken later positief testte was ik pas 4 weken (2 weken bestond de embryo+ de twee weken die je kado krijgt) ipv 5 weken die ik zou zijn n.a.v. datum laatste menstruatie.

Overigens moet je dan wel hemel en aarde bewegen om de VK en Gyn te overtuigen dat je een week korter zwanger bent, die houden het liefst gewoon vast aan datum laatste menstru. Wat dus gewoon onzin is bij een langere cyclus.



Hopelijk had je dus een late eisprong en testte je gewoon heel vroeg positief!

@Meike wrote:



Overigens moet je dan wel hemel en aarde bewegen om de VK en Gyn te overtuigen dat je een week korter zwanger bent, die houden het liefst gewoon vast aan datum laatste menstru. Wat dus gewoon onzin is bij een langere cyclus.


Rot is dat he.. zoals je hierboven kunt lezen had ik het dus ook. Ik ben dus nu erg bang om straks eventueel overtijd te gaan lopen.. Want ik wil thuis bevallen, Stel dat ik dan met 42 weken doorverwezen wordt naar ZH, dan ben ik eigenlijk 41.1 weken en heb ik nog een kleine week om thuis te bevallen. Maar de VK en echoscopiste weigerden om de datum aan te passen omdat de afwijking volgens hun, maar 6 dagen was.. :eh:

Bij Alyssa testen ik pas met 3,5 mnd positief en nu met 6 wk positief.

Hai Jet; Ja is echt stom. Bij mij was het zelfs zo dat de gyn de kindjes opmeette en dat er 12 weken uitkwam, terwijl ik toen dus pas 11 was. Tja toen had ik helemaal geen poot meer om op te staan. :? maarja toch ingeleid he, met bijna 40 weken.

Mijn collega draagt altijd 42 weken en haar moeder ook. Bij zwschap nummer 3 heeft ze dus een paar dagen gesmokkeld met haar laatste menstru. datum. En idd, keurig bevallen met 42+3 en anders was ze dus ingeleid.



Dus dat kan je ook nog altijd doen, als je zeker weet dat je ei een week later was zou ik dus gewoon je laatste menstru datum verzetten.

zou dat achteraf nog kunnen dan? Want ik heb bij VK en termijn echo mijn laatste ongi datum natuurlijk al gezegd…

Dus kan ik dat niet ineens terug gaan draaien toch lijkt me…

Ik hoop maar dat dit kindje gewoon ook netjes op tijd komt. Merijn kwam op de uitgerekende datum.

Dat zal nu niet lukken vermoed ik zo, maar ze zeggen wel eens dat 2e kindjes eerder komen dan de eerste… dus hopen maar.

Hoi,



Ik testte bij alle 3 zwangerschappen heel vroeg. Bij mijn 2 eerste zwangerschappen 8 dagen voor NOD, dit keer 5 dagen voor mijn NOD.



Hopelijk had je een late eisprong.



groetjes Shams

:lol: Gewoon zeggen; oh stom :doh: ik heb me helemaal vergist! Zwangerschapsdementie he! :wink: Achja hopelijk komt deze gewoon op tijd! :smiley:

ik teste een dag na mijn NOD…bleek later…net 4 wk te zijn geweest…

Hoi



Is dat nou wel verstandig, om over die datum te gaan liegen? Hoe zeker je zelf ook denkt te zijn van je zaak, er is natuurlijk een reden dat vrouwen op een bepaald moment worden ingeleid. Stel nou dat je het zelf fout hebt, dan zou je kindje gevaar lopen omdat je zo graag thuis wil bevallen? Er worden wel eens kindjes dood geboren omdat ze overdragen zijn; zelden, maar toch.



Was maar een gedachte die ik mee wou geven…



Groetjes

carina

Is niet heel vreemd hoor Joseetje! Ik teste positief toen ik 3 dagen overtijd was, 32 dagen na laatste ongesteldheid. Bleek bij echo 4 dagen korter zwanger te zijn dan ik dacht. Heb later nog een pretecho gehad en die kwam wel uit op de goede lengte ( op dat moment 12 weken 3 dagen, terwijl de echo van de vk toen eigenlijk op 11 w 6 dagen zat) dus niets om je druk over te maken hoor…Mijn vk zei dat ik idd dus laat misschien innestelde. Ligt ook maar net of ze goed meten, het is allemaal nog zo klein…



groetjes,



Louise

dank jullie wel voor juliie antwoorden. :-*

@catje1977 wrote:

Hoi



Is dat nou wel verstandig, om over die datum te gaan liegen? Hoe zeker je zelf ook denkt te zijn van je zaak, er is natuurlijk een reden dat vrouwen op een bepaald moment worden ingeleid. Stel nou dat je het zelf fout hebt, dan zou je kindje gevaar lopen omdat je zo graag thuis wil bevallen? Er worden wel eens kindjes dood geboren omdat ze overdragen zijn; zelden, maar toch.



Was maar een gedachte die ik mee wou geven…



Groetjes

carina




Ik ga dr ook niet over liegen. Ik heb mijn verhaal ook al gedaan aan de VK nav de termijnecho en ze kon de datum niet aanpassen ondanks dat de echo een week achterliep op mijn laatste ongidatum.

Dus het zou een beetje raar zijn als ik nu ineens zeg dat mijn ongi later was.

Hey jose ik had op dag 18 eisprong en testte positief op dag 28 precies tien dagen later.



succes meid liefs jane