Hoe voorbereiden op een verhuizing

We hebben een ander huisje :inlove:

Druk aan de klus geslagen, we gaan er ontzettend op vooruit.

Maar hoe bereid ik mn peutertje voor?

Ze is al een paar keer meegeweest en heeft al gespeelt in het nieuwe hofje.



Toen ik alleen kwam 2 jaar terug was alles nieuw en ze was zooo boos.



Ik denk er nu dus al goed om dat ze herkenningspuntjes heeft.

Dora spulletjes op dr nieuwe kamertje bijv.



Ze weet wel dat we gaan verhuizen en haar nieuwe kamertje vind ze mooi maar heeft iemand nog tips?

Haar zelf een doos laten in pakken met haar spulletjes en samen met haar deze doos in de auto/verhuiswagen zetten. Verder ook erbij houden als het huis leeg gehaald wordt (hoeft niet continu, maar laat haar wel zien dat het oude huis leeg raakt). En als het huis leeg is, even samen dag zeggen tegen het huis.



Neem haar mee met de wagen naar het nieuwe huis en laat daar zien dat alles weer uitgepakt wordt en neergezet. En haal samen met haar haar eigen doos eruit en pak het samen met haar uit in haar nieuwe kamer.



En ik zou haar kamer niet gelijk heel anders maken met stickers etc. Ik zou er even mee wachten tot ze gewend is en dan samen met haar de kamer veranderen. Het is juist fijn als het vertrouwd en eigen is en dat is het al snel minder als haar kamer er heel anders uit ziet.

Toen wij gingen verhuizen mochten ze mee helpen behang van de muur halen, mee helpen spullen inpakken (natuurlijk niet alles maar gewoon voor het idee en ze waren er sowieso bij), elk een verhuisdoos versieren voor hun eigen spulletjes…

En toen het huis helemaal leeg was lagen er boven in de slaapkamer twee cadeautjes.

Voor mijn oudste Pluk v.d. Petteflet en voor mijn jongste Het huisje dat verhuisde. Allebei met een boodschap/gedicht van het oude huis…

In het nieuwe huis waren ze er ook steeds bij en hielpen mee.



Is uiteindelijk prima gegaan! :thumbup:

Allereerst gefeliciteerd!



Jinthe was nog wat jonger toen we gingen verhuizen (1 jaar en 10 maanden toen we weg gingen uit het oude huis en 2 jaar en 1 maand toen we in het nieuwe huis gingen wonen, tussendoor dus drie maanden ergens anders gelogeerd) en we hebben het haar gewoon vertelt en het er af en toe over gehad. Verder hebben we haar bewust in haar ledikantje laten liggen, met bekende knuffels en de muziek die we altijd opzetten als ze naar bed gaat ed en dat heeft ze goed opgepakt. Ook is ze regelmatig mee geweest naar het nieuwe huis en we hadden het er in die tijd ook veel over (mijn man was er dagelijks aan het klussen), het voelde voor haar ook al als ‘thuis’ (net als voor ons overigens). En haar nieuwe kamer vond ze inderdaad ook prachtig, want: ‘gogels!’ (vogels dus ;)).



Wij hebben Jinthe het oude huis niet leeg laten zien, we dachten dat dat misschien te verwarrend zou zijn…maar L.ianne is natuurlijk al wat ouder, dus dan is het misschien juist wel goed? Als Jinthe ouder was geweest, had ik het zeker ook gedaan, ik twijfelde nu al heel erg. Verder kun je misschien een boekje met haar lezen over verhuizen en haar inderdaad zelf ook een doos in laten pakken met spullen die voor haar belangrijk zijn oid?

bedankt!!

Die doos inpakken had ik nog niet aangedacht.



Maar vanochtend kwam ze er zelf ook mee :lol:

er staan namelijk dozen ingepakt op onze slaapkamer, LIanne wilde ook een doos zei ze.



Ik heb al dora stickers gehaald voor op haar nieuwe deur, ze heeft nu namelijk ook dora stickers op haar deur.

Wil in het nieuwe huis een speelgedkist, maar ook dat doen we pas later.

Eerst gewoon nog de rode bakken.



Ze gaat vaak mee en vind het helemaal geweldig :inlove:

Het gaat niet snel, maar wordt wel mooi.

Vandaag ff lekker samen thuis genieten, en dan morgen weer vrij voor klussen :clap:

Ze begrijpt nu ook veel meer, he, misschien maakt dat wel dat het beter zal gaan? Je kunt haar sowieso meer uitleggen en beter voorbereiden ed, is denk ik wel een voordeel. :slight_smile:

Ik heb destijds toen wij gingen verhuizen (Hieke was toen bijna 4) een boekje overgenomen van Cell. Ik denk dat het ook prima geschikt is voor jongere kindjes. Wij gebruiken het nu niet meer en ik wil het met alle liefde naar je opsturen. Pb me maar als je interesse hebt. Ik moet het even opzoeken voor de exacte titel maar uit mijn hoofd: Kaatje gaat verhuizen.



:-*

@Nienke123 wrote:

Ze begrijpt nu ook veel meer, he, misschien maakt dat wel dat het beter zal gaan? Je kunt haar sowieso meer uitleggen en beter voorbereiden ed, is denk ik wel een voordeel. :slight_smile:




Toen ik alleen kwam begreep ik het zelf al niet eens, laat staan dat ik eraan dacht hoe het voor haar moest zijn.



Nu gaat het allemaal veel geleiderlijker en leuker :inlove:

Gisteren een nieuw bed gekocht en een kast!!!

Heb nu mn kleding aan de radiatorbuizen hangen omdat ik geen ruimte heb :silenced:



Voor Lianne een lamp in Pip stijl :inlove:

't is ‘Kaatje verhuist’, van Liesbet Slegers. Wij hebben hem ook, maar daar kwam ik pas na de verhuizing achter. :oops: :mrgreen:



@pooh: Nu kun je je meer op haar richten en inderdaad, nu is ook vooral leuk! En iets wat je echt samen kunt doen, wat het nog leuker maakt. :slight_smile: