Hoe voelt een harde buik?

Ik heb een beetje een domme vraag, maar hoe voelt het als je een harde buik hebt?

De verloskundige heeft me al een paar keer gevraagd of ik er last van heb, maar ik weet het gewoon niet! Ze vond mijn baarmoeder de laatste keer bij het palperen erg stevig aanvoelen, maar zo is hij eigenlijk altijd wel een beetje.

En ik heb nooit pijn gehad of kramp gevoeld, of iets anders onaangenaams. En ik voel het kindje wel gewoon veel bewegen.



Ik dacht namelijk dat je harde buiken krijgt als je je teveel inspant, nu gebeurt het regelmatig dat ik niet op tijd mijn rust neem, of me iets teveel inspan, maar ik heb volgens mij geen harde buiken. Kan dat ook?

Tuurlijk kan dat dat ej geen harde buiken hebt. :wink:

Ik heb er ook nooit gehad, dus ik kan je neit vertellen hoe ze voelen. :wink:

tja hier ook nog steeds onbekend begrip hoor…



heb wel eens steken in mijn buik… en dat ik wel stil moet blijven zitten dan omdat als ik mn buik even beweeg dat het dan nóg erger aanvoelt…



en mijn buik staat ook wel eens heel strak, maar dat komt dan denk ik weer omdat beeb lekker tegen buikwand aanligt…



ik weet het niet! :silenced:

ik vind het een beetje voelen alsof je spieren allemaal samen spannen rondom je buik (voelt een beetje als een spierbal misschien), dat voel je wel (zelf vind ik het niet pijnlijk maar anderen hebben er echt last van), ik heb er wel eens last van als ik te hard loop bijv. en als ik dan even rustig ga zitten is het snel weg, ik voel ook verschil als ik in m’n buik por, die is nl. meestal wel zacht en veert een beetje in en tijdens een harde buik niet



goh dat dat ook kan dat je tijdens een zwangerschap helemaal geen harde buiken hebt :shock: , wel ideaal :mrgreen:

@Kristen wrote:

ik vind het een beetje voelen alsof je spieren allemaal samen spannen rondom je buik (voelt een beetje als een spierbal misschien), dat voel je wel (zelf vind ik het niet pijnlijk maar anderen hebben er echt last van), ik heb er wel eens last van als ik te hard loop bijv. en als ik dan even rustig ga zitten is het snel weg, ik voel ook verschil als ik in m’n buik por, die is nl. meestal wel zacht en veert een beetje in en tijdens een harde buik niet


Zow goed verwoord zo voelde het bij mij ook :lol: en hier ook niet als pijnlijk ervaren!

Ik had ook nooit last van harde buiken… dacht ik. Tot ik op het einde iedere dag naar het ziekenhuis moest voor een CTG. Toen bleek dat ik echt wel harde buiken had. Bij mij voelde het even kort alsof ik moeilijker kon ademen, wat benauwd. Maar verder geen krampen in mijn buik ofzo. Toen ik aan de CTG lag begreep ik pas waar dat benauwde gevoel vandaan kwam. Was er nooit opgekomen dat dat wel eens harde buiken konden zijn.

Ik vondt het aanvoelen als een ballon die opgeblazen werdt .

Pijnlijk nee, maar later in de zwangerschap wel vervelend :?

je voeld je buik gewoon van binnenuit heel snel keihard worden…

dit kan lastig aanvoelen maar erg pijnlijk is het niet,wel vervelend…

Maar je kunt dus ook een harde buik hebben en deze niet herkennen?

@merel33 wrote:

je voeld je buik gewoon van binnenuit heel snel keihard worden…

dit kan lastig aanvoelen maar erg pijnlijk is het niet,wel vervelend…




zo voel ik het ook, ik heb ze als ik opsta van de bank als ik loop etc…