Nou de titel zegt het al, ik twijfel of ik misschien een blaasontsteking heb :think:
Ik plas voor MvM, en aangezien ik last van misselijkheid en overgeven heb en dus absoluut niet tegen de geur uit die flessen kan, laat ik het soms even in de kan staan. En gooi het dan de volgende keer in 1x in de fles. Het staat dan in de badkamer bij de vensterbank en het is daar koud.
Op het moment dat ik het wegzet is het helder, en na een uur ofzo dan is het helemaal troebel en drijft er een vreemd laagje op, wat wat rozig/oranje van kleur is :shifty:
Ook heb ik soms een vaag gevoel in mijn buik, beetje zeurend… Maar ja, is dat mijn baarmoeder of mijn blaas :roll:
Heb ooit 1x een blaasontsteking gehad en toen deed plassen megazeer, maar weet dat je dat bij een zwangerschap soms niet voelt.
Dus iemand die iets herkend? Drink genoeg, nu even wat meer water voor de zekerheid, als het einde van de week nog steeds is maar even urine wegbrengen.
mijn ervaring is dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap lastiger te herkennen is; minder pijn etc. Als je het niet vertrouwt even laten testen; beter een keer teveel dan een keer niet op tijd herkend en (in een slecht geval) een nierbekkenonsteking oplopen.
Ik zou het idd even wegbrengen. Ook ik heb twee blaasontstekingen gehad en ik wist het niet eens. Moest het voor een ander onderzoek wegbrengen en kwam met medicijnen thuis :shock: . Wel last gehad in de onderbuik maar altijd de klachten op het zwangerzijn gegooid.
Dus voor de zekerheis wegbrengen, ben je er ook wat geruster op.
Dat fles MvM ken je natuurlijk niet naar de huisarts brengen omdat er een sterke spul in zit… maar wat ik zelf heb ervaren bij een Urineweg infectie was geen pretje…
Bij een blaasonsteking kan je het merken doordat je denkt volle blaas te hebben maar dat niet hebt!
Pijn bij Urineweg infectie was echt alsof ik moest gaan bevallen/weeén had… Hoop het nooit meer te krijgen want vanwege de pijn die ik had moest ik er zelfs van overgeven… Steken in je buik die bleef aanhouden en rugpijn! Met antobiotica was het weer voorbij… maar moest wel in het ziekenhuis opgenomen worden…
Nou hier miss expert in blaasontstekingen…
Heb al voor de tweede keer blaasontsteking tijdens de zwangerschap…
ook een volle blaas is lastig te voelen nu…
Wat ik heb is een drukkend zeurend pijntje op mn blaas.
Je kan gewoon het beste je ochtend urine inleveren, de assistente checkt het meteen en dan krijg je een kuurtje, het wordt wel opgestuurd nr het lab voor verder onderzoek ivm de zwangerschap.
Oja ik heb ook koorts… en kleine beetjes plassen…
Beterschap ermee!
ik heb nu een blaasonsteking. ik had er nog niks van gemerkt. de vk merkte op dat je tijdens een zwangerschap gevoeliger er voor bent en heb toen gelijk voor de zekerheid wat urine weggebracht. en het was gelijk raak. een kuur gehad maar die heeft niet geholpen, urine is nu op de kweek gezet en moet nog even wachten op de uitslag.
normaal heb ik met een blaasontsteking pijn bij het plassen, veel aandrang en een ziek gevoel. nu heb ik alleen last van wat druk op de blaas en buikpijn en de urine is erg troebel (plas ook voor MvM). heel anders dus. ik hoop voor je dat je geen blaasontsteking hebt.
mocht je toch een kuur nodig hebben, dan mag je niet plassen voor MvM! een dag nadat je kuur is afgelopen mag je weer plassen.
Bedankt voor al jullie reacties! :-*
Ik hou het even in de gaten, na 2 dagen was de urine weer helemaal helder en niet raar van kleur of troebel.
Bedacht me daarna ook dat we 2x kip tandori hebben gegeten dus misschien van de kruiden die kleur? :oops: :think: :mrgreen:
Zeurderig gevoel in mijn buik op dit moment ook niet meer, morgen naar de VK dus zal dan wel even vragen wat zij ervan denkt. (of ik toch wat moet wegbrengen of niet…)
Mamadesiree, balen dat je een blaasontsteking hebt, hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Groetjes Amaya.
ik heb net blaasontsteking gehad ik merkte het doordat ik vaak heen moest en er niks kwam en harde buiken
zou het altijd even laten testen is een kleine moeite
Ik zou dat plasje wel even wegbrengen, Ik heb drie keer een blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap en de signalen waren maar vaag aanwezig. Alleen een zeurende pijn in de onderbuik, terwijl ik voor mijn zwangerschap bij een blaasontsteking bloed bij de urine had, veel pijn bij het plassen etc. Als je de urine laat testen laat dan extra controleren op streptokokken. Dit kan namelijk gevaarlijk zijn bij de geboorte van een kindje en dan moet je met antibiotica in het ziekenhuis bevallen. Dit laatste was bij mij het geval! Overigens alles goed verlopen dus het klinkt erger dan het is.