Hoe "voelt" de toeschietreflex?

Ik heb sinds een paar dagen soms ineens een soort tintelend gevoel bij mn tepels :oops: Zou dat de TSR kunnen zijn?

Ik ga dinsdag toch al naar de HA, dus als dat het niet is vraag ik het daar even na.

je zou het tintelen kunnen noemen daar lijkt het bij mij wel op iig, maar het kan ook anders aanvoelen (ja daar heb je dus niks aan)

maar er zou dan ook een klein beetje melk uitmoeten komen.

Groetjes Yvette

het voelt bij mij aan als ja wat zal ik zeggen steeken(niet piinlijk) van beide kanten vanuit de buitenkant borst richting binnenkant.

Bij mij kwam die pas trouwens na een maand ongeveer voor die tijd voelde ik niks.

het prikt bij mij een beetje… maar ik voel hem vaak aan de andere kant dan de borst die ik geef…

Ik ervaar het ook als een soort tinteling… ik voel dan ook direkt dat de borsten “harder” worden, alsof alle melk ineens naar voren geduwd wordt.

Het gebeurt trouwens ook soms zomaar ineens, in de auto of zo, wat ook zeker een lekkage tot gevolg heeft :oops:

D.

kriebelen

gelukkig alleen als ze drinkt :slight_smile:

tintelend, prikkelend gevoel. Soms zelfs een beetje pijnlijk, vind ik. Maar er hoeft zeker niet per se melk uit te komen, want dat heb ik meestal niet. Het kan idd overal gebeuren, vooral als ik aan Nynke denk, maar ook wel als mijn andere kinderen moeten huilen en ze echt zielig zijn. Of als ik kippevel (of is dat nu zonder tussen “n”? :? ) krijg.

En idd, ze voelen dan “harder” aan.

whahaha, zal ik je zeggen dat ik honderd keer per dag een tsr voel, behalve als ik aan het voeden/kolven ben? Ik zie bij het kolven dat ik een tsr krijg, maar voelen??? nee hoor… Bij lucas ook nooit gevoeld moet ik zeggen, Toen ik relacteerde gebruikte ik de syntocinon, maar had nooit het idee dat het echtw erkte… sja, de melk schoot toe… maar of dat nou aan die spray lag???

Hier alleen tsr als ik aan het voeden ben en dan voel ik het het meeste aan de andere borst dan ik aan het voeden ben. Voor mij voelt het als steken en toch wel een klein beetje pijnlijk. Maar door tegendruk kan ik zowel het onaangename gevoel als de lekkage onderdrukken.

Het eerste jaar had ik wel tussen door ook tsr, met name als ik al wat stuwing had. Dan was het horen van een baby al voldoende om de melk doen toeschieten. Behalve als er binnen een straal van een paar meter een borstkolf was. Kolven is me dan ook alleen maar gelukt terwijl mijn dochtertje aan de andere kant aan het drinken was.

De eerste tijd had ik ook alleen een tsr buiten het voeden om. Hoe frustrerend! Want daarna drupte er altijd melk uit mijn borsten…

Nu voelt de tsr als een soort tinteling die vanuit mijn borsten richting de tepels trekt. Als het een heftige tsr is duurt het wat langer, anders duurt het kort. Ik voel het sinds kort ook bij het kolven, en inderdaad alleen in de borst die niet ‘gebruikt’ wordt.

ik heb het hier op ieder gewenst en ongewenst moment :mrgreen:

ik vind het een heftig gevoel…tinteling,prikkeling…ik vind het de top van de natuur,zo knap geregeld dat systeem!!!

ik geniet ervan en er verschijnt bij mij ook een glimlach op mijn gezicht als ik het tsr voel :slight_smile:

Dan lijkt het er toch op dat ik daar nu ineens “last” van krijg. Bedankt voor jullie snelle antwoorden al! :-*

nog nooit gevoeld, en toch bijna 10 maanden gevoed.

gr patricia

Alsof de melk naar voren schiet…Geen steken maar een soort stroom en mijn borsten zijn dan wat gespannen…

In de kraamweek: borsten worden keihard en het voelt alsof er allemaal naalden insteken. Erg pijnlijk, moet ook even niet bewegen dan, gewoon ondergaan. Melk spuit er dan ook keihard uit, allebei de borsten. Niet tijdens het voeden.

Als mijn borsten dan wat zindelijker zijn voel ik alleen een tsr tijdens het voeden (in de andere borst) Niet meer pijnlijk, maar letterlijk voelen dat er melk uit de borst spuit. Borst is dan ook nog steeds wat hard, gespannen.

Nu voed ik alweer 16 maanden en heb ik geen voelbare tsr meer.

bij mij voelde het ook als een soort tinteling en prikkels. was niet echt pijnlijk, maar ook niet heel fijn. was een appart gevoel. ik voelde echt de melk naar voren schieten. en meestal kwam er dan ook wat melk uit mijn borsten. de tinteling/prikkeling duurde meestal 30 sec. en kwam op 3uur na het voeden.

dezelfde tinteling/prikkeling kwam bij mij ook tijdens het voeden of het kolven.

Ik voel het vanuit mijn oksel richting mijn tepel. Alleen 's morgens vind ik het pijnlijk, omdat zijn borsten dan tot aan mijn oksels gevuld zijn :mrgreen: Ik heb het ook pas sinds een paar weken.

Liefs Pinot

Toch veel verschillen dan. Maar als ik het zo lees denk ik dat ik inderdaad een TSR heb, en niet dat mijn tepel ontstoken is ofzo. Het rare is dat ik het vooral links heb en maar heel af en toe rechts :think:

Ik heb gewoon een raar lijf :mrgreen: