hoe vlekken uit kleertjes

Beetje vreemde vraag misschien 8) Maar hoe krijgen jullie de poepvlekken uit de kleertjes van jullie baby? Die borstvoedingspoep van mijn 5 weken oude zoontje zijn er nauwelijks uit te krijgen in de witte was. Staan nu altijd eerst in de voorwas met Vanish maar ook dan is het schrobben tot mijn vingers er pijn van doen en daarna in de wasmachin nog nauwelijks schoon! :shifty:

OSSENGALZEEP! :smiley:

Ik maak de kleding nat, wrijf er ossengalzeep in en laat het weken. Werkt perfect! :thumbup:

Ik gebruik Vanish en als dat niet werkt, leg ik me erbij neer… :shifty:

Hier ook ossengalzeep… met de hand daarna in de machien…

Bij gebrek aan ossengalzeep heb ik klinkt gek…Unicura…(had nog 2 blokken liggen)… En het werkt… :lol:

Een nacht in de Biotex laten staan :wink: Hier staat nu standaard een emmer Biotex in de bijkeuken :mrgreen:

ik weet niet wat voor luiers je gebruikt,maar hier is het nog nooit voorgekomen dat de ontlasting langs of door de pamper komt :shock:

hier ook vaak vieze rompertjes… ik deed altijd shouf uit de blije doos

@merel33 wrote:

ik weet niet wat voor luiers je gebruikt,maar hier is het nog nooit voorgekomen dat de ontlasting langs of door de pamper komt :shock:

Nou hier meerdere keren hoor!

Edit: ik lees net een topic bij Flesvoeding waar jij reageert, volgens mij is flesvoedingpoep en borstvoedingpoep anders van samenstellen. Dat laatstse is bij mijn weten dunner.

gewoon een nachtje in koud water zonder produkt lukt hier meestal, zeker geen warm water…heeft iets met enzymen te maken die oplossen in koud water of zoiets!

Borstvoedingspoep is inderdaad dunner (zeggen ze). Maar ik doe het een nachtje in de Biotex. Dan in de wasmachine en als het er nog niet uit is nog een keer in de wasmachine of als het gewoon (licht) katoen is met de witte was mee (80 of 90 graden) dan is het er echt wel uit!

@mien wrote:

gewoon een nachtje in koud water zonder produkt lukt hier meestal, zeker geen warm water…heeft iets met enzymen te maken die oplossen in koud water of zoiets!

Klopt met heet water was je het er alleen maar in

eerst shout erop, ff inwrijven en dan een nacht in de biotex en dan in de machine…meestal werkt dit (al gebruiken wij wel heet/warm water)

Gewoon meteen in de biotex (groen) als de vlek nog nat is en de volgende dag wassen.

En de rompertjes niet weggooien waar je de vlek niet uitgekregen hebt, die hang je op een mooie dag in de volle zon en weg vlek :mrgreen:

Wat ook héél goed werkt (in mijn ervaring beter dan shout en vanish) is de gele dasty (die koop je bij de wibra) vlek inspuiten, even in laten trekken en in de machine gooien :-*

IK heb een tupperware emmer met deksel .

Water erin met wasmiddel. Emmer schudden, emmer ontluchten , kleren erbij. En na een uurtje is de vlek eruit

Super uitvinding

groet Anita

Ik gebruik een rollertje van HA-RA voordat het de was in gaat en het is er altijd uit…

Onze kraamverzorgster zweerde bij Shout, en sindsdien ik ook :mrgreen: . Echt alles gaat ermee uit. Je spuit er iets op, laat het een kwartiertje inwerken en gooit het vervolgens in de machine. Ik heb nog met geen enkele vlek gehad dat het er niet uit ging.

mocht het heel heftig zijn en de rompertjes zijn op de plek waar de poep zit effen wit… chloor. Is heftig spul, maar bij wit gaat dit prima ( hier tenminste wel ) heb soms witte shirtjes van Elise waar pasta vlekken niet uit gaan, keertje chloor erop, ff laten inwerken ( niet te lang, dan krijgt het een andere kleur :smiley: ) en wassen en het is weer wit hier!

babyvlekken zijn soms lastig uitwasbaar, zeker poep en als ze later zelf gaan eten al die rode troep :?

Ik heb een emmer met water naast de wasmachine staan, alles met dat soort vlekken en eetvlekken verdwijnt daar in en elke dag was ik wat in die emmer zit. Ik gebruik ook het voorwasprogramma van mijn wasmachine voor hardnekkige vlekken. Dat werkt meestal goed.

@MarVin wrote:

Ik heb een emmer met water naast de wasmachine staan, alles met dat soort vlekken en eetvlekken verdwijnt daar in en elke dag was ik wat in die emmer zit. Ik gebruik ook het voorwasprogramma van mijn wasmachine voor hardnekkige vlekken. Dat werkt meestal goed.

Wat zit er in die emmer dan?

@Tedski wrote:

@MarVin wrote:

Wat zit er in die emmer dan?

gewoon water maar als het echt erge vlekken zijn (bloedvlekken bv) dan doe ik er een schepje soda in