Hoe vieren we zijn verjaardag?

Over 13 dagen wordt onze zoon 6 jaar. Groot feest voor hem dat hij graag wil vieren en wij natuurlijk mét hem. Maar een bijkomend probleempje is dat ik morgen 41 weken zwanger ben en de geboorte steeds dichter bij zijn verjaardag uit komt. Ik wil hem zijn verjaardag niet ontnemen maar vind het erg moeilijk te overzien hoe we er tegen die tijd bij zitten.



Heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand een idee om zijn verjaardag met wat minder inspanning toch zo geslaagd mogelijk te kunnen vieren?

Kunnen jullie zijn verjaardag niet bij opa/oma ofzo vieren. Zodat jij gewoon rustig kan zitten met beebje. En opa/oma/papa de visite etc regelen ?

Of een amrican party, waarbij dus iedereen iets mee neemt. Kan me niet voorstellen dat mensen om je heen niet begrijpen dat een feestje organiseren nu zachtgezegd onhandig is…





Enne: Alvast gefeliciteerd! :inlove:

Dat is ook een idee. Maar ik denk dat vooral de drukte in huis een breekpunt kan zijn. Boodschappen doen kunnen we ook aan iemand anders vragen. En ik wil voorkomen dat zijn verjaardag straks wordt gezien als een kraamfeestje voor de kleine. Het moet wel zíjn dag zijn.



Ik denk eraan om iedereen in elk geval vast onder voorbehoud uit te nodigen en ook echt tijden aan te geven wanneer ze welkom zijn. Normaal eet iedereen altijd me, dat doen we dan ook maar niet…

Ik zou iets speciaals doen, miss. een kinderfeestje buiten de deur,

met 4 vriendjes en vriendinnetjes?





Of samen alleen met papa naar de bios?



Zodat hij zich echt jarig voelt??



Succes met de laatste loodjes :-*

Met gaat me hier niet om zijn kinderfeestje. Dat komt wel goed, want hij krijgt een boerderijfeestje. Maar ik doel op zijn ‘mensen feestje’ (zoals hij het zelf noemt). Dus met familie en vrienden.

Ik snap je dillemma.

Ik zou gewoon zijn verjaardag vieren zoals je gewend bent, en de gasten van tevroren goed duidelijk maken dat het geen kraamfeest is (in belang van je zoontje) verder de beeb lekker veel boven laten (als dat kan)

Ik zou het wel thuis vieren, maar dan de baby boven laten en jij ook in hoeverre je wel/niet hersteld bent. Je kan dan wel even naar beneden en daar even naar boven gaat als de baby huilt of voeding moet.



Inderdaad aangeven dat het de verjaardag is van de oudste en geen kraamfeest.

Ik denk ook niet dat het goed zal zijn voor de baby om in die eerste dagen zoveel visite te ontvangen.



Sterkte met de laatste loodjes en alvast gefeliciteerd met je oudste.

Nou, ik heb besloten om het weekend erna zijn verjaardag te vieren en de volgende mail aan iedereen te sturen:




... wordt 28 september zes jaar en hij wil dit natuurlijk groots vieren!

Omdat nog onduidelijk is hoe de situatie thuis zal zijn tegen die tijd, is het wat lastig om concrete plannen te maken. We willen daarom (onder voorbehoud) zijn verjaardag vieren op zondag 2 oktober vanaf een uur of drie en gaan ervan uit dat iedereen 's avonds zelf thuis eet.

Tenslotte willen wij heel graag jullie begrip vragen en de verjaardag van Stef als zíjn feestje te zien en niet als een kraamfeestje voor zijn zusje. We zullen haar ook zoveel mogelijk uit de drukte houden die dag zodat ze niet overprikkeld raakt.


Ik moet de tekst alleen nog wat opvrolijken :wink:

Heel goed :thumbup: .

Goede mail maar ik zou er ook een eindtijd in zetten. Bijv. 5 uur of half 6 zodat jullie ook op tijd kunnen eten en hem op tijd naar bed kunnen brengen.

Succes met de laatste loodjes!