Hoe vieren jullie sinterklaas...?

Ik zie er eigenlijk wel tegen op

Wij vieren het 5 december met de famillie van mijn man we beginnen om 16.00 uur en om 18.00 uur moet zijn broer met vrouw en kind alweer naar huis omdat hun zoontje naar bed moet om 18.30

Dus tussen 16.00 en 18.00 uur moet er gegeten worden alle cadeautjes uitgepakt worden ook de volwassen want zijn gaan weg en komen niet terug

En gezellig gedaan worden

Ik zie het nu meer als een haal en breng gebeuren van cadeau’s

Wat ik me nog wel kan herinneren van vroeger is dat we het altijd deden met bons van de buren en dan een zak cadeautje.

Maar we hebben het ook een keer heel anders gedaan en die vond ik wel heel erg leuk.

Mijn moeder had alle cadeautje overdag verstopt en brief jes gemaakt met aanwijzingen.

Terwijl we aan hetbgourmeten waren mochten we dan steeds omstebeurt een briefje pakken en op zoek gaan naar het cadeautje en dan geven aan de gene voor wie het was.

Erg leuk we waren toen 10 en 14 of zo

Dus die ga ik ooit nog wel een keer doen met onze kinderen

Ik heb voor dit jaar het Ganzenbord spel gepakt. En op de gekleurde vakjes nieuwe opdrachten bedacht.

Hoop dat het uitpakken van de pakjes zo wat langer duurt en het is een leuke afwisseling.

Wij vieren het dit jaar thuis met opa en oma, moet nog even vragen of de buren zondag thuis zijn, en anders moet oma maar even buiten een sigaretje roken :wink: .

Gewoon even bonzen op de deur een zak met cadeautjes, en rustig 1 voor 1 uitpakken, zonder spelletjes of andere dingen erom heen. (wel met veel pepernoten op tafel enzo)

Wij vieren vandaag Sinterklaas, bij oma thuis.

We zijn met 7 kinderen.

Sint en zijn pieten komen rond een uur 2/half 3 de cadeautjes brengen.

Vanavond lekker erwtensoep met broodjes en salade eten.

Fijne sinterklaas allemaal.

Edit wij hebben voor het eerst gekozen om het smiddags te vieren, kunnen de kindjes daarna lekker spelen en kunnen we vanavond rustig eten.

Normaal was het altijd zo’n stress gedoe met snel eten en klaar zitten voor de sint.

Mijn moeder laat namelijk ieder jaar de sint langskomen, vandaar.

Wij doen dit jaar de cadeautjes door de woonkamer leggen en als roan dan van zijn koesje beneden komt zal ie helemaal verrast zijn, zo om hetleuk te houden, want met de zak is ie zo afgeleid. Misschien iets voor volgend jaar, dan is ie ook weer wat groter

Wij hebben vanochtend pakjesochtend gehouden. Nou hebben wij 2 gelovigen en 2 ongelovigen…

Ze mochten gisteren nog hun schoen zetten en vanmorgen zei Niek dat ze zo benieuwd was wanneer de zak van sinterklaas er zou zijn… Wij hebben haar zitten stangen en heel serieus gezegd dat sint ook last had van de crisis en dingen die ze had gevraagd uitverkocht worden, dus dat het zakje lego in haar schoen gewoon het cadeautje was… Het was een grapje, maar blijkbaar twijfelt ze toch nog een beetje en dacht ze dat het echt zo was :lol: Dus ze zat wat te sippen en ineens zei manlief dat hij een mailtje binnen had van Sint dat de zak ergens in huis was neergezet, of we hem al gevonden hadden… toen gingen die ogen helemaal in standje blij en hup werd de meute opgetrommeld om te gaan zoeken. Ze vonden de zakken, die werden in de kamer gezet en daarna was het een pakje pakken en geven aan degene waar het voor is. Gewoon om de beurt zodat we allemaal een paar keer aan de beurt komen. Rustig uitpakken en oh en ah roepen en zo waren we toch wel ruim een uur zoet. Gewoon relaxed na het ontbijt en nu zitten ze al de hele tijd met alles te spelen. Heerlijk dat ze daar tijd voor hebben.

Een sint huren gaan wij nooit doen en Sint gaat hier gewoon met zijn tijd mee en mailt ons gewoon dat de zak ergens is geplaatst… vorig jaar stond hij onder het zolderaam en dit keer achter in de garage… :wink:

Heerlijk Cell :inlove:

Marisca: zo dat vind ik ook wel vlug, 2 uurtjes snel snel! Kunnen ze hun kind niet bij jullie op bed doen? Dat ze nog komen, zou me zelf best een beetje schamen dat ik na een korte tijd dan alweer weg moest :oops:

Ons mupke snapt er natuurlijk niets van maar we beginnen toch met de traditie :inlove: Wij vieren het als gezin echt op 5 december. Niet met nichtjes of misschien in de toekomst neefjes. Gewoon lekker ons eigen kindjes (in de toekomst hopenlijk) bij elkaar :inlove: Alle aandacht naar hen, heerlijk. Sinterklaasliedjes zingen, chocomelk met gevulde speculaas en daarna een zak met kado’s.

Zie het al helemaal voor me over een paar jaar, pyama aan en een zenuwachtig gezichtje en daarna vreugde om de kado’s :inlove:

Mutsie

Dat is dus het probleem hij moet perse in zijn eigen bed.

Ik heb me ook voor genomen om het volgend jaar gewoon lekker met mijn eigen gezin te doen.

Wel jammer het leek mij altijd zo leuk om het met de fam te doen de kids naar bed en dan de volwassenen nog verder met suprises of cadeau’s

Maar denk. Dat ik het maar los moet laten

We hebben het afgelopen zaterdag bij mijn ouders gevierd. Mijn broer was er ook met zijn gezin. Lekker op tijd begonnen en toen we klaar waren en de oogst naar de auto aan het brengen waren, kwamen daar oppeens een sinterklaas en twee zwarte pieten voorbij.

Mijn kinderen weten dat sint het ene jaar bij het ene kindje en het andere jaar bij andere kindjes de pakjes zelf komt brengen en zij waren vorig jaar aan de beurt geweest.

In het voorbijgaan bedankte ik de sint voor de mooie kado’s, waarop de pieten reageerden met “zijn hier kinderen binnen?” Om vervolgens naar binnen te komen om even flink te gaan strooien. Uiteraard kregen de kinderen ook nog een flinke hand pepernoten en wij hun visitekaartje :lol:

Mooiere reclame kun je niet maken voor jezelf, vind ik. Zo leuk dat ze zo spontaan even binnenkwamen voor de kids!

Thuis vond Stan een echte brief van sinterklaas aan Stan gericht ( ik had bij het sinterklaasjournaal stickers besteld op zijn naam en heel voorzichtig opengemaakt) met daarin een uitnodiging van de sint om zondag bij hem te komen brunchen in het Archeon, waar hij dit jaar logeerde ( logo van de stickers gescand voor briefpapier en een logo gekregen van het Archeon).

We hebben zo’n leuke dag gehad gisteren!

Voor de kinderen was dit het feest thuis. Vanavond mogen ze hun schoen nog zetten en woensdag is het feest op school. 's Middags gaan we gewoon naar de manege voor de paardrijles, maar als we thuis komen komt pappa toevallig net heel vroeg uit zijn werk en rijdt net de hoek om als wij aankomen. Als we binnenkomen ligt de hele huiskamer bezaaid met pakjes! Wat een verassing!!! 8)

Wij hebben het zaterdag gevierd omdat mijn jongste dochter erg overprikkeld raakt in deze tijd. Om de spanning eraf te halen deden wij het voor hen onverwacht. Mijn man had de zakken vanuit de garage voor de deur gezet, brief in de brievenbus gestoken. Wij waren in de kamer bezig om wat lekkers klaar te zetten om een spelletje te gaan doen. Ik heb na 10 minuten keihard op het keukenraam gebonsd. Heerlijk rustig gevierd en lang over gedaan. Daarna de eerste dingen (playmobil manege) in elkaar gezet en zondag samen met de oudste de lego. Ze hebben het hele weekend heerlijk gespeeld. :thumbup:

Wij gaan het gewoon woensdag vieren…had tegen mijn ouders gezegd rond 5 uur te willen beginnen. Maar zit nu toch te denken om rond 3 half 4 te gaan beginnen met de pakjes en daarna gewoon lekker eten.

Ze eten ook bij ons en als je dan om 5 begint moet je en de pakjes uitpakken en nog eten tussendoor want ja de jongste gaat rond half 7/7 uur weer naar bed.

Zal mijn broer nog even bellen om te vragen of hij vrij kan krijgen, zo niet dan toch om 5 uur beginnen.

Ga iig zelf een chinese rijsstafel maken :shock: hoop dat het een beetje lukt want dat heb ik nog nooit gedaan.

Lees iig al leuke sinterklaasvieringen… :thumbup: :smiley:

Het eerste jaar zonder mijn oudste…

Maar hier ook lekker op 5 dec. wel rond 16.00 uur.

en ik ben alleen met T.im, dus de buurman gaat op de deur kloppen,

en ik ga lekker allemaal kleine pizza’s met hem maken…

Normaal (nouja, de afgelopen 2 jaar) vierden we het in het weekend bij mijn schoonouders (3 kids en 6 volwassenen) 's avonds, de avond ervoor zetten we met zijn allen onze schoenen en 's ochtends blijkt dat sinterklaas is geweest.

Pakjesochtend dus eigenlijk.

Dit jaar kwam het weekend helemaal niet goed uit en hebben we besloten het gewoon thuis met zijn 4-tjes te vieren op woensdagavond.

Ik had geen idee hoe we het precies zouden doen. We wilden half 5 beginnen, maar helaas was het buiten nog net even te licht, de kid mochten natuurlijk niet zien dat papa het was die aan de deurbel hing en op het raam klopte.

Tejo (5 jaar) had op school met de dobbelsteen een spel gedaan, waarbij ze wat moesten doen (geen idee wat precies. 3 was in elk geval schmink (hij had 3 zwarte vegen op zijn gezicht :lol: ) en er was ook nog iets van “in de zak” en uiteraard bij 1 en 6 mocht je een kadootje kiezen (en dat mocht uiteraard maar 1 keer :wink: )

Dat wilde Tejo thuis ook doen. Helaas kon ik zo snel geen gewone dobbelsteen vinden, maar voor Siep was een kleurendobbelsteen ook handiger.

We hebben 's middags nog zelf wat de opdrachten waren.

groen en blauw, cadeautje open maken.

wit, sinterklaas liedje zingen

oranje, 1 pepernoot eten

rood, in de zak (ik had een vuilniszak klaarliggen, maar wat handig dat sinterklaas ook voor een zak had gezorgt zeg!)

geel, bonken op de deur.

We hebben veel lol gehad, duurde niet te lang en was ook niet zo voorbij.

Erg leuk :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder: