Hoe vier(d)en jullie de eerste verjaardag?

Het duurt nog best een tijdje, maar Joost gaat al weer richting zijn eerste verjaardag.

Hoe vier(d)en jullie de eerste verjaardag?



Ik zelf ben niet echt fan van een groot feestpartij. Ik denk dat Joost daar niet veel aan heeft en ben bang dat het alleen maar druk is voor hem.

Ik dacht zelf aan ouders en goede vrienden. Taart en slingers. En gewoon lekker borrelen met elkaar.

Mijn man wil eigenlijk alleen opa en oma’s uitnodigen, maar dat vind ik een beetje sneu (ook voor mezelf…haha) Hoe hebben jullie het gedaan? Ben erg benieuwd.

eerste verjaardag alleen oma’s en opa’s en broer van me man.



2e verjaardag wordt weer precies hetzelfde.

op de verjaardag zelf, een doordeweekse dag, wilde ik graag iets doen waardoor hij vooral ook merkt dat het een andere dag is dan anders. Dus zijn we gaan zwemmen, hij ik en vriendinnetje die jaar eerder ook bij zijn geboorte was. Was een heel fijne dag, vol herinneringen natuurlijk, en eigenlijk heel fijn dat er verder niemand was.



In het weekend daarna hebben we het gevierd met ik denk 8 man of zo. Met taart en zo en wat rondhupsende kinderen.



Vond het een erg fijne verdeling zo. en nano heeft twee erg fijne dagen gehad!

hoi



Mijn kleintje wordt over 3 weekjes 1 wel een overgang hoor ineens is ie dan geen baby meer.



Wij vieren het met fam en vrienden en het blijft een kinderfeestje dus hij gaat gewoon optijd naar bedje toe.



Hij viert zijn feestje samen met zijn grote broer want die wordt over 2 weken 9 jaar das net zo makkelijk

Wij nodigen alleen onze ouders en broers uit en de oma van mijn man, omdat ze anders toch zichzelf uitnodigd. :mrgreen: Dan mogen ze tussen half 2 en 4 uur taart komen eten. En qua versieringen ook niet te druk, denk ik, alleen een paar slingers en balonnen.

Hier zal de familie (opa’s en oma’s ooms en tante) wel langskomen.

Verder weet ik het nog niet. Natuurlijk wel een taart en slingers, en Fenna mag 1 kaarsje uitblazen :inlove:

Toen Saba 1 werd kwam ik net uit het zkh en was nog herstellende. Geen energie voor een groot feest en iedereen raadde af om het te vieren. Maar het was haar 1e en ik heb het toch door laten gaan. Voor mij én Saba besloten maar een paar uurtjes feest te houden. 's Ochtends lekker thuis met z’n 3-tjes (4-tjes, Tosca groeide toen in mijn buik :wink:), paar kadootjes en verder niks anders dan andere dagen. En na haar middagslaap, tegen een uurtje of 3, kwam het bezoek. Vrienden, familie. Best druk eigenlijk, maar niet te lang. Rond 6 uur waren de meeste mensen al weg en toen hebben we uiteindelijk met de oma’s en opa een hapje gegeten en is Saba gewoon normale tijd weer naar bed gegaan.



Wel een feestje dus, maar met een rustig begin, een paar drukke uurtjes, en een tijdig en rustig einde van de dag.

Wij hadden feest voor Anne en voor ons (tja, 1 jaar papa en mama en we hadden ons eigen jubileum (5 jaar samenwonen)). Na Anne’s middagdat (tot rond 14uur) waren opa, oma, oom en tante er al. Wat later kwamen wat vrienden en nog een ‘oom’. Anne heeft lekker taart gehad en wij ook. Later op de avond hadden we bbq besteld voor iedereen die er was (14 man totaal en naast Anne nog 1 baby). Buiten en binnen hadden we alles met balonnen en slingers versierd, ook hadden we de geboorteborden in de achtertuin gezet. het was super…Anne om 20 uur naar bed en toen ging ook iedereen weer naar huis en hadden we onze buikjes vol.

Wij vierden het van 14.00 tot 17.00. Daarvoor heeft hij zijn middagslaapje gehad.

Er waren zo’n 18 mensen. Opa’s Oma’s, onze 2 broers, onze beste vrienden, Merijn zijn overgroot opa en oma.

Wij hebben in de tuin gezeten. Ik had mooie taarten besteld en de boel versierd. Iedereen ging ook echt weg om 17.00 zodat hij nog lekker even kon bijkomen voor het avondeten en daarna gewoon om zelfde tijd als anders naar bed.

Hier veirden we het met oma’s en opa’s, broers en zussen (van ikk een mijn man) en dan nog de grootouders van Steve.

We waren met zo’n 17 man of zo.

Eerst allen taart eten met koffie, daarna beetje uitbuiken en later op de avond kregen ze pistolets met allerlei charcuterie en kaas.

wij hebben onze ouders en broer en zussen uitgenodigd…

tevens onze beste vrienden…

(opa en oma kwamen met mijn ouders mee)



ik had twee tijdstippen waarin men kon komen…

telkens ong. 2 uurtjes

(dus voor zijn slaapje en na zijn slaapje)



ik had een taart en een taartje voor dave (luste hij niet :roll: )

geen drank ingeslagen is een kinderfeestje :wink:



men hield zich prima aan de tijden :thumbup:



veel plezier…



o ja ik had alle genodigden een eigen gemaakt kaartje gestuurd met foto van dave…deze foto had ik door de H*MA ook op de taart laten zetten…

dit vonden de gasten erg leuk :mrgreen:

Wij hadden te veel mensen als ik het achteraf bekijk :shock: .



Wel was ik blij met de tijd, dus na een slaapje, vanaf 15.00 uur tot 18.00 uur. Die tijd had ik ook op de uitnodiging gezet en is echt lang genoeg.



Maar ik was toen ook 7 mnd zwanger, had BI en het was ruim 33 graden ofzo…dus eigenlijk trok ik het niet helemaal en voor Isabel was het wat te overweldigend al die mensen.



Daarom houden we het bij haar tweede verjaardag lekker klein!!!

En doe ik het denk ik s’ochtends van 10.00 uur tot 12.00 uur ofzo…dan hebben we de rest van de dag nog en kan ze bijkomen.



Veel plezier iig. want bijzonder is het wel, zeker voor de ouders eigenlijk :lol: :lol: :lol:

Wij hebben best veel familie uitgenodigd, maar het op de dag zelf, een woensdag, gevierd, zodat we wisten dat niet iedereen zou kunnen 8) .

Denk dat er uiteindelijk man of 16 geweest is. Hebben het hele dag gevierd, dus zeg maar van 10 tot 18 maar er wel bij gezet dat Stan van zo tot zo laat sliep (weet eerlijk gezegd niet eens meer hoe laat dat was, hij sliep nog twee keer in elk geval). En dat ging prima.



Op zaterdagmiddag van 15 tot 18 hebben we het nog gevierd voor vrienden van ons, meeste met zelf ook kinderen. Meer ‘kinderfeestje’ dus.

Voordeel van juni: beide keren lekker buiten gezeten.



Dit jaar (komende donderdag) doen we het een beetje kleiner, aangezien ik 38 weken zwanger ben. Alleen naaste familie, en alleen van 10 tot 13 uur.

hallow



de eerste verjaardag van ashley hebben we best wel uitgebreid gevierd. ze was zelf op een dinsdag jarig en toen hebben we alleen een taart gehaald voor het geval dat iemand langs zou komen. toen zijn alleen de opa’s en oma’s geweest. In het weekend hebben we op de camping met zo’n 20 man (incl kids) lekker taart gegeten en lekker gezwommen. De kinderen zijn erna om de beurt eigenlijk in slaap gevallen en 'savonds hebben we lekker gebarbequed met de hele familie.

Inclusief de welbekende snoeptafel voor de kids, alleen geen chips en snoep, we hielden het gezond, dus appeltjes en aardbeien enzo…



over twee weken is het weer zover!!!



hoop dat jullie feestje slaagt…



groetjes mama21

hoi



vindt zijn eerste verjaardag wel erg spannend hoor kwa tijd voor slaapjes heb ik eerlijk gezegt niet stil gestaan toen ik de uitnodigingen verstuurde :?



maarja als ie op bed ligt zullen ze gewoon ff geduld moeten hebben tis niet anders, fransje slaapt ook nog zo’'n 4 keer per dag gemiddelt dus hij zal alicht op bed liggen als er fam komt.



maarja aangezien hij het met zijn grote broer viert is er altijd wel een jarige job wakker :lol:

eerste verjaardag hadden wij kaartjes gestuurd dat de mensen tussen 15.00 en 17.00 welkom waren, en op die manier was het gewoon gezellig en sil hield dit goed vol

@jacsansil wrote:

eerste verjaardag hadden wij kaartjes gestuurd dat de mensen tussen 15.00 en 17.00 welkom waren, en op die manier was het gewoon gezellig en sil hield dit goed vol




Ja zo hebben wij het ook gedaan en Ryan was jarig op een vrijdag, dus heb 't ook gewoon op die dag gevierd, dus dat schrapt zowiezo al wat mensen en die zijn gewoon op een andere dag gekomen :smiley:

opa oma broer en zijn gezin

mijn 2 getuigen +man

1 vriendin die tijdens de zwangerschap zich niks aantrok van regels terwijl ze er steeds een uur voor moest rijden :inlove: -hoezo mag jij geen bezoek pfttt dat bepaal ik zelf wel hoor en dan stond ze er weer, de schat hahaha - en haar man.

en mijn kraamhulp 8)



idd tussen slaapjes in, weinig kadootjes en een beetje versierd. geen groterdangroot grote taart maar een gebakje met 1 kaars…en vooral veel lachen en genieten van onze NET kunnen lopende jarige job :mrgreen: