hoe vervoer je je baby tussen 3 maanden en 1 jaar leeftijd??

Hee meiden,



misschien een hele stomme vraag, maar ons meiske is nu 2,5 maand oud en als we de deur uit gaan ligt ze nog in de reiswieg, maar daar past ze al bijna niet meer in :shock: :shock: maar ze is wel nog te klein voor in het buggy-gedeelte… Hoe doe je dat in de tussentijd van reiswieg naar buggy??



:-* Jenny

Bedoel je in de auto? Dan ligt ze toch niet in de reiswieg maar in een autostoel? Hoe lang is je meid? Ik heb hier de buggy gepakt toen ze niet meer stil lag in de kinderwagen, maar die heb ik wel in ligstand gezet (om het ruggetje zo min mogelijk te belasten).

Kun je jullie kinderwagen niet ombouwen tot wandelwagen? Deze kunnen meestal wel (bijna) helemaal plat gelegd worden. Voor een buggy moeten ze toch wel echt kunnen zitten.

Hi,



Ik heb Noah sinds 2 weken nu (dus zo aan het eind van de 3 maanden/begin 4 maanden) overgezet naar de wandelwagen en deze op bijna ligstand gezet. Nu is hij in elk geval weer happy :inlove: Hij kon eigenlijk nog wel in de kinderwagenbak (paste net) maar hij wilde graag om zich heen kunnen kijken. Ik heb ook een keer een draagdoek geleend en die vond ik ook erg fijn. Zit er nog steeds over te denken om hem nog aan te schaffen. :wink: Je zou ook de maxi-cosi kunnen gebruiken om je meisje in te vervoeren ter overbrugging. (alleen mijn mannetje vond dat helemaal niets) dus gebruik ik die alleen voor vervoer met de auto.



Succes!

Claire is nu dik zeven maanden en ligt nog steeds in de bak.

wij gebruiken ook wel eens de maxicosi op het onderstel.

we hebben een bugaboo en daar past een maxicosi ook op.

benthe ligt ook nog in de wandelwagenbak…

hmm, er lopen nu verschillende benamingen door elkaar… reiswieg, wandelwagenbak, buggy… De draagdoek is ook een optie, maar niet in de auto natuurlijk (weet niet of je dat bedoelde?).

Ik had het ook over de Buggaboo, en onze Maxi Cosi past daar ook op. De kinderwagenbak paste ze al snel niet meer in (doordat ze niet stil lag) dus die hebben we omgebouwd tot buggy, maar dan wel in de platte stand. Die buggy heeft niet zo’n hangzak, zeg maar, maar een echt zitje met stevige rug. Nu zit ze er schuin in, later kan ze rechtop.

hier ligt daan ook al ff niet meer in de bak… hij is vrij lang, en ik vond het er niet meer comfortabel uit zien… hij lag met zijn voetjes al bijna tegen de onder kant, en met zijn hoofdje praktisch tegen de bovenkant… Dus ook hier de wandelwagenzit erin gezet, en op de laagste stand… Dat gaat prima… en hij heeft ruimte zat… Ook hier een zit met een harde rug… dus genoeg steun, en een lekker dikke bekleding… dus zacht genoeg…

Thanx voor jullie reacties meiden! Wel handig om te weten want wij zijn nog op zoek naar een nieuwe wandelwagen en zaterdag gaan we kijken bij mensen die een nieuwe qinny te koop hebben staan. Ze had er echter geen reiswieg meer bij zitten en eerst dacht ik dat we die dan nog erbij moesten gaan kopen. Maar voor Elynn wordt de reiswieg inderdaad ook al erg krap… Die vrouw zei al dat het wandelwagen-gedeelte helemaal plat kon en dat ze daar dan in kon liggen maar ik wou voor alle zekerheid hier effe navragen hoe jullie dat doen als ze te groot worden voor de reiswieg. Bij deze. Hartelijk dank!!



Hier mag een slotje op modi’s!



:-
Jen

Ik kan me haast niet voorstellen dat een kindje van 2 maanden al zo groot is dat het niet meer in de wandelwagenbak past, sorry :think:

Tja, het ene kindje is nu eenmaal groter dan het ander he :?

ja maar die bakken zijn toch ruim 70 cm? en je kindje toch nog lang niet?



tom was een winterkindje…met 2 dikke dekentjes, een dikke jas en muts op was het al snel te krap in de quinny dreamy ( wandelbak) omdat die bak gewoon smal en kort is.





maar nu is het warm weer… :think:







ik heb toen ook het buggygedeelte gepakt, maar de ziitting opgevulde met een opgerolde handdoek, en daar een uitgestrekte handdoek overheen zodat zijn rug goed plat lag. en dan dus in de totale ligstand. en nooit lang vervoerd op die manier.

Ja, qua lengte past ze er ook nog goed in, alleen de bak is heel smal waardoor ze in de breedte nu al bijna problemen ondervindt. Als ze goed wakker en alert is, is Elynn een hele actieve baby die maar al te graag met haar armpjes om zich heen “spartelt” en met deze wagenbak slaat ze de armpjes constant tegen die zijkant aan, vandaar dat we haar niet meer zolang erin zien liggen, snappie?

Wat maakt het ook uit ook, mochten we onverhoopt toch nog een wagenbak nodig hebben, dan zijn die echt nog wel los te krijgen op tweedehands-sites. Dus eigenlijk niet echt nodig om hierover te discussiëren… We zien wel wat het beste werkt! Ik weet nu in ieder geval wat de opties zijn en daar ging het me om.

toch wilde ik hier nog even op reageren…

Een kindje van 2 maanden is toch ook nog echt veeeeeel te jong… ookal zet je haar in de wandelwageninzet helemaalplat…



iedere baby is actief en staat wild om zich heen …

En voor je gevoel lijkt het niet confortabel maar voor je kindje wel het beste wat er is hoor…



sorrie voor me gezever maar blijf erbij dat ik 2 maanden echt wel TE jong vind woor de wandelwageninzet