Hoe vertellen jullie of hebben jullie het verteld aan oudere broertjes/zusjes dat er een babietje bij komt?
En wanneer hebben jullie het verteld?
We hebben het vorige week verteld :inlove:
Na de 12weken echo/combinatietest.
We hebben tot die tijd gewacht omdat het fijn was dat mijn oudste het direct op school mocht vertellen. En 9 maanden is lang, dus we wilden het ook daarom nog niet eerder met hen delen.
We hebben het gewoon aan tafel verteld na het avondeten.
Dat mama de laatste tijd zo moe was en dat we wisten waarom dat kwam.
Ze reageerden zó lief :inlove: .
Ik kreeg meteen kusjes op mijn buik en de oudste pakte zijn baby-fotoboek er bij.
Inmiddels zijn er al tekeningen voor de baby gemaakt en heeft mijn jongste al wat speelgoed van hem op de babykamer gelegd, omdat hij zich er ineens te groot voor voelt.
Bij de 3e waren de oudste 2 nog niet zo oud dat ze het echt bevatten… we hebben het toen na een goede echo vertelt… tussen de 2e en 3e in een ma gehad, dus wilden eerst over die hobbel heen.
Lande toen nog niet echt, dat kwam pas in de loop van de zw.schap.
Bij de 4e hebben we ook gewacht tot goede termijnecho en die hebben we laten zien aan de oudste 2 met de vraag wat dat was.
De oudste: dat is J (nummer 3) in jouw buik. Hij wist dus nog hoe dat eruit zag :lol: .
Nee.
Oh is het dan M? (nummer 2).
Nee.
Dan ben ik het!
Nee… vragend gezichtje.
Dat is een nieuwe baby.
Grote blije ogen… echt!!! echt mama echt?
Hij was zo blij en enthousiast, dat was echt superleuk.
Oudste was toen 6.
ohhhh wat gaaf!
Wij hebben het wel verteld maar ze was toen 2 jaar en een paar maanden en dan komt het nog niet zo binnen Maar was meer de uitleg waarom mama toch iedere keer ziek en misselijk op de bank lag :roll: een week of 8 dus denk ik.
Daarna is ze meegeweest naar de vk (“babymevrouw” :inlove: ) en hebben we vanaf een week of 20 boekjes met haar gelezen over broertje / zusje krijgen. En nu roept ze iedere keer ‘oh dat is voor de baby he’ en ‘ik ben grote zus!’ :inlove: dus nu heeft ze het wel een beetje door. Echo’s hebben we niet laten zien, dat leek ons nog een beetje te moeilijk. Wel veeeeeeel foto’s :oops: van toen zij een baby was.
Mijn tweede wist het gewoon… Die bleef herhalen mama je hebt een baby in je buik. Dus na de derde keer hebben we ze aan tafel gezet en het verteld, veel eerder als we eigenlijk hadden gewild, maar ja, voorliegen wilden we ook niet. We nebben toen ook wel verteld dat de kans best groot was dat het nog mis zou gaan omdat het nog zo pril was (denk 5/6 weken), maar ze waren superblij, echt heel leuk.
Na de eerste echo (7.4 weken) al verteld hier, met de echofoto erbij. Moet zeggen, de oudste had het er al weken over…een paar dagen voor ik een test deed was hij er al van overtuigd. En ook de middelste had al regelmatig over mijn buik geaaid en gezegd dat mama een baby in de buik had. Ze ruiken het gewoon :mrgreen: Maar goed, op die termijn was het ook al wel zichtbaar hoor, die vierde neemt direct z’n ruimte in :lol:
Ga het ook pas na de echo vertellen, 9 maanden is nog zo lang. En ik denk dat het hele dorp het weet, als we het onze oudste hebben verteld…
Ze wil wel heel graag! (3 jaar)
Afgelopen zomer: ‘mama, jij krijgt al een dikke buik he?’
Dus ik zeg: he, wat zeg je nu?
‘Ja, daar zit een baby in!’
‘oh, wil je dat dan zo graag?’
‘ja, ik wil een zusje’
‘Je hebt toch al een zusje?’
Ik wil ook wel een broertje hoor, dan zijn we met 5!
En nu heeft ze het er nog steeds regelmatig over…
Ik denk dat ze heeeel blij gaat worden!
ohhhh wat schattig! kleintjes voelen dat vaak wel al aan he.
Ik zou het zo sneu vinden als de hele omgeving het al weet en de kinderen het via een ander horen dan.