Hoe versier je een paastak?

Ik heb van mijn sm paastakken gekregen. Leuk om te versieren met de kids. Maar… ik heb het nog nooit gedaan :mrgreen:

Dus hoe werkt zoiets? Wat hang je erin? Echte chocolade eitjes lijkt mij toch niet :think: ; dan zijn ze eruit voordat het pasen is :lol: Maar waar koop je decoratieve eitjes? Of hang je er juist wat anders in?

En hoe zet je de takken neer? In oase? Of in een vaas?

Kortom, wie heeft tips en leuke ideeën?

Alvast bedankt anems een beginnende takversierster :thumbup:

Ik heb ze in een windlicht gewoon zonder water, en dan bij de Xenos of Blokker superleuke eieren gekocht en die gewoon erin hangen.

ik zet ze wel in water en heb ooit eens een leuk randje van soort viltachtig materiaal gekocht met een paasmotief, dat gaat om de vaas.

En erin… je kan nu overal houten dan wel kunststof versiering kopen. Bij de Xenos idd leuk spul, maar ook bij de Action en ook bij diverse supermarkten (AH zeker).

De oudste 2 zagen hier afgelopen weekend bij de Action nog wat grappigs, dus wij hebben dit jaar eens wat nieuws erbij in :slight_smile: .

Hier in een grote vaas, heb bij de marskramer vandaan allemaal houten hangertje erin gehangen.

En met geel lint een strik om de vaas heen :slight_smile:

hier ook op water, gewoon bij zeeman, kruidvat en blokker ei versiersels erin en wij hebben er roze papieren stro inhangen (soort paas engelenhaar) en als je ze op water zet, gaan de takken uitlopen. De mijne hebben inmiddels wortels, dus ze gaan na de paas de tuin in… :wink:

Cell: mijn takken zijn al uitgelopen. 't Is zo’n prachtige lichtgroene kleur. Dat vind ik wel mooi :thumbup: Ohh en pas op met in de tuin zetten: wij hebben jaren geleden een megagrote boom uit de tuin gerooid. Deze bleek door de vorige bewoners ooit als paastak in de grond te zijn gezet. Ziet er leuk uit, maar er komt toch een rommel van die boom af in het najaar… vreselijk! Voor ons dus geen paasboom meer :naughty:

Ik zal eens wat winkels aandoen en wat leuke dinge verzamelen. Dank jullie wel voor de tips!

bij ons hangt hij aan het plafond en dan gewoon paaseitjes erin, volgens mij bij xenos gehaald

Wat ook heel trendy is:

Koop of snoei ergens een paastak van een kronkelhazelaar en verf 'm wit.

Dan wat houten eitjes en walnoten erin, rieten kipjes en wat kuikentjes.

Dit zijn mijne

ik heb bij het kruitvat een knustelpakket gekocht en met de kids zitten kuntselen, ook zater er linten bij, en die heb ik in de takken gestrikt.

Ziet er gezellig uit zo…oja en nog wat plastic eieren bij de kruitvat mee genomen)

't Is gelukt :thumbup:

Ik heb wel een stuk of 10 takken gekregen, dus het is een hele bos geworden. Spulletjes van de Blokker erin en hij staat prachtig.

Nu maar zorgen dat mijn jonste dochter er niet bij kan, want het ziet er wel erg aantrekkelijk uit voor die kleine handjes :inlove:

hij gaat bij in een speciekuip de tuin in… dus als we hem te groot vinden worden, gaat hij eruit… Schoonouders hebben al jaren zo’n struik en hij word jaarlijks drastisch gesnoeid… kan hij hebben. En troep… ach, ik heb ook last van de prunus van de buren, die staat nu in de bloesem en dat valt straks allemaal naar beneden. Das de natuur… heb niet zo gauw dat ik troep van de natuur nou vervelend vind…

Maar een kronkelhazelaar gaat toch niet zo heel snel? Of bedoelen jullie die kronkelwilg? Die gaan wel snel.

Ik heb altijd de hazelaar. In 2 kleine vaasjes en dan alleen vogeltjes erin. Straks haal ik nog een tak en die op een hoge vaas met eitjes.

Bloemschikken is een hobby en ik maak nog een paasstuk met gebroken eierschalen, hazelaar, bloemen en eitjes. Wellicht lukt get me om foto’s te plaatsen.

Ik doe onze paastak ook op water. Maar zie nog niets groens.

Heb wel een grote zo te zien aan de foto hierboven.

Ik heb die van mij niet in een vaas gelegd. Ik heb er twee aan elkaar gebonden in de lengte en hem zo versierd. Hij ligt nu in de lengte op de kast!

Hier staan de paastakken ook in een vaas met water.

Eitjes erin en tussendoor heb ik tulpen staan. Daar zitten al groene blaadjes aan.