Hoe verloopt bij jullie de spraakontwikkeling?

Onze dame kletst de oren van je hoofd, alles zegt ze na…heerlijk! :inlove: Nu ben ik alleen benieuwd, na een aantal woorden te kennen gaan ze toch meestal over naar het koppelen van 2 woordjes zodat ze korte 2 woordszinnetjes maken? Zoals bijv mama helpen, Emma bed enz? Dat doet ze hier dus nog steeds niet, heeel af en toe, maar wat ze wel doet is ineens een hele rits woorden eruit gooien die voor haar in verband staan tot elkaar, bijv in bed horen we “moe emma spookje slapen” of bijv over de sint aan tafel gooit ze klaas, pietje, boot, spanje, snoepjes, cadeautjes, op (want die laatste waren op :wink: ) ineens in 1 stroom over “tafel” :think: :mrgreen:

Hoe verloopt/verliep het bij jullie kids?

Euhm hier langzaam. Veel verder dan mama (x 5000 per dag) en papa (x 2500 per dag) komt hij nog niet. :wink:

Hier wel 1 ‘toevalstreffer’ gehad waarmee hij aangaf de link te kennen tussen mijn mobiele telefoon en papa want toen zei hij ineens papa belle :o maar dat is meer toeval dan dat hij dat iedere dag zegt.

Vanaf wanneer ze zinnetjes gaan vormen…ik geloof dat daar best veel tijd tussen zit. Ook afhankelijk van waar ze zit met haar motorische ontwikkeling. Want die twee dingen lopen ‘apart’ van elkaar en zo zul je waarschijnlijk zien dat het ene wat stil lijkt te staan en het andere weer een sprongetje maakt. Zolang er maar ontwikkeling is lijkt het me allemaal helemaal normaal. :inlove: Geniet van je kletskous!

Hier worden er al wel steeds meer woordjes gezegd maar verder dan dat komen we hier niet.

Ze begint wel alles na te praten nu maar alleen losse woorden. En ze is gek op zingen!!Lievelingsliedje op dit moment is van K3 :inlove: . Maar dat is dan ook meer de tonen dan de woorden.

Ik maak me er nog niet druk om, ze is er leuk mee bezig de rest komt vanzelf wel.

En neefje was ook heel laat, zegt nu vaak nog maar twee woordjes achterelkaar en is 2.5. Hiij loopt dus wat achter in spraak, maar weer meer voor op sociale ontwikkelingen en motoriek :smiley:

Oh ik maak me zeker nergens druk om hoor, ze loopt motorisch voor en is erg wijs voor haar leeftijd. Ook soraakontwikkeling loopt prima, maar was gewoon benieuwd omdat ik het zo gek vind dat ze wel een stuk of 5 woorden koppelt als “verhaal” maar geen 2 woorden tot “zin” en vandaar nieuwsgierig hoe het bij andere loopt!

Heerlijk dat geklets! Vandaag me rot gelachen…eerst pakte ze haar koffer en ging ze op vakantie, op mijn vraag waarheen: “spanje, boot” en ze stapte naar de achterdeur om toch maar snel meer terug te komen. :inlove: Nog hilarischer was de tocht naar de hema :roll: …ze pakte haar winkelmandje, zei “hema” en ik vroeg dus maar even wat ze ging kopen…“broodjes” en liep de gang in. Kwam nog eens terug, k wenste haar veel plezier en liep zelf de trap op. Kwam ze nog even kijken en dus tot strakjes gewenst waarop madam doei zei :inlove: …ik dus maar even gespiekt wat ze ging doen…en ja hoor, voordeur open en wilde gaan…maar dat moct dus mooi niet van mama :mrgreen: (en blij was diezelfde mama met het haakje op de deur wat er maar weer op ging daarna :wink: )

Damian zegt nog amper wat :oops:

Ja hij zegt genoeg maar niet wat ik kan verstaan :mrgreen:

Alleen maar papa, mama, aaie, dag, die en kla.

Ma.teo sprak voor zijn 2e amper. Nu kletst hij de oren van mijn kop…

Onze oudste kwam ook langzaam op gang en is nu een lekkere kletskous, de jongste (1,5) kletst al behoorlijk mee nu.

Erg verschillend per kind dus.

Thijs was heel vlot met praten en ook Ilse kan er sinds 2 weken wat van.

Begint nu ook met 2 woord zinnetje te praten.

Terwijl ze in mijn ogen toch een maand of 3 “stil” gestaan heeft, heeft ze nu dus een grote sprong gemaakt.

Heerlijk zo’n kletsend meisje om je heen

@wieniex wrote:

Oh ik maak me zeker nergens druk om hoor, ze loopt motorisch voor en is erg wijs voor haar leeftijd. Ook soraakontwikkeling loopt prima, maar was gewoon benieuwd omdat ik het zo gek vind dat ze wel een stuk of 5 woorden koppelt als “verhaal” maar geen 2 woorden tot “zin” en vandaar nieuwsgierig hoe het bij andere loopt!

Heerlijk dat geklets! Vandaag me rot gelachen…eerst pakte ze haar koffer en ging ze op vakantie, op mijn vraag waarheen: “spanje, boot” en ze stapte naar de achterdeur om toch maar snel meer terug te komen. :inlove: Nog hilarischer was de tocht naar de hema :roll: …ze pakte haar winkelmandje, zei “hema” en ik vroeg dus maar even wat ze ging kopen…“broodjes” en liep de gang in. Kwam nog eens terug, k wenste haar veel plezier en liep zelf de trap op. Kwam ze nog even kijken en dus tot strakjes gewenst waarop madam doei zei :inlove: …ik dus maar even gespiekt wat ze ging doen…en ja hoor, voordeur open en wilde gaan…maar dat moct dus mooi niet van mama :mrgreen: (en blij was diezelfde mama met het haakje op de deur wat er maar weer op ging daarna :wink: )

whahaha wat een scheetje :inlove: :inlove: .

Ze praat echt al veel zeg! Ik heb het idee dat er hier elke dag een woord bij komt.

Vandaag boom en paal. En voor de rest hele verhalen waar je niks van kan maken :inlove: