Hoi allemaal,
Ik ben nog maar 6,5 week zwanger en nu vroeg ik me af hoe jullie dit nog verborgen hielden voor je omgeving?
Zo zijn we op zondag altijd met de hele familie zwanger en ik drink dan altijd een glaasje alcohol. Bij mijn eerste zwangerschap zei ik toen: nou nee doe maar niet ik heb hoofdpijn. Waarop mijn zus zei zo zie je er niet uit, ben je zwanger ofzo?
Nou mijn rode hoofd verraadde mij natuurlijk direct.
Deze keer wil ik het gewoon wat langer voor me houden. Maar hoe? Mijn familie kent me gewoon te goed en die zien het echt wel als ik echt hoofdpijn heb.
Zal ik dan toch maar gewoon een glaasje nemen en zoveel mogelijk proberen weg te gooien als niemand kijkt ofzo.
groetjes,
je kan toch ook gewoon geen trek hebben in een glaasje ? misschien voel je je wel een beetje verkouden worden en is de “smaak” in je mond anders
je kan ook zeggen dat je een AB kuurtje heb voor iets …
en AB en alcohol mogen niet samen.
ik weet niet wat je drinkt , maar als je bier drinkt kan je appelsap in een flesje gieten , roze wijn ee glaasje cassissiroop :think: :think:
ik zou toch echt geen glaasje alcohol drinken , in de 1e 14 weken is je kindje in aanleg dan word het helemaal gevormd in wendig en uitwendig.
ALS je dan toch ooit eens een glaasje wilt drinken zou ik het dan pas na die 14 weken doen .
maarja beter gewoon van niet. :thumbup:
ook ik zou geen alcohol gaan drinken! idd je hebt een ab voor ach verzin iets leuks! (wel op hyves ofzo zeggen last van ooronsteking geloven ze het eerder :mrgreen: )
maar je schrijft de eerste 14 weken? maar de eerste zes weken heb je toch geen bloedband met je kind (heb ik wel eens begrepen) Zeg maar een soort van voorzorgsmaatregel van moeder natuur?
Maar in ieder geval bedankt, kan wel iets bedenken met die AB :liar:
@Corrie wrote:
Zo zijn we op zondag altijd met de hele familie zwanger
:mrgreen:
Ik zou absoluut geen alcohol drinken! Dan zou ik het nog liever gewoon alvast vertellen…
Ik drink zelf niet, maar kan me voorstellen dat je iets verzint als geen zin (ivm wat dan ook), dat je een AB-kuur hebt, dat je nog moet rijden oid of inderdaad alles weggooien als mensen niet kijken (of als je hetzelfde drinkt als je vriend/man, dan glas verwisselen oid).
ik zou ook zeker geen alchohol drinken hoor. idd zeggen dat je ab hebt voor bijv blaasonsteking. Gewoon vaak gaan plassen :mrgreen:
enne gefeliciteerd :inlove:
@Corrie wrote:
maar je schrijft de eerste 14 weken? maar de eerste zes weken heb je toch geen bloedband met je kind (heb ik wel eens begrepen) Zeg maar een soort van voorzorgsmaatregel van moeder natuur?
in de hele 9 maanden zwangerschap heb je geen bloedband met je kindje , je kindje heeft zijn eigen bloedcirculatie en jijzelf je eigen.
de placenta zorgt ervoor dat er uit jouw bloed voedingsstoffen gezuiverd bij het kindje komt. als je alcohol drinkt komt de alcohol in je placenta ( moederkoek ) word grotendeels wel gezuiverd maar er kunnen ( komen ) toch alcohol resten bij jou kindje.
vanaf het moment dat je zwanger raakt is je kindje met je baarmoederwand in contact en dus met jou.
een kindje ontwikkelt zich in de 1e 14 weken tot “af” mensje , daarom kunnen de echoscopisten de termijn bepalen van kindjes in die termijn omdat alle embryo’s tot 14 weken gelijk groeien.
je zou toch niet willen dat het kindje net op dat moment zijn hersentjes aan het ontwikkelen is en daar alcoholstoffen bij komen kijken.
om het maar even zwart wit aan te geven.
helemaal geen alcohol is het beste , maar als je dan toch alcohol wilt drinken zou ik dat pas doen als het kindje “af” is.
wacht even…dat nou niemand hier denkt dat ik alcoholist ben hoor…
het is alleen dat ik gewoon geen zin heb in hetzelfde als de vorige keer, ik vind het gewoon te vroeg, laat ik eerst maar eens een kloppend hartje gehoord hebben. Met name ook voor mijn eerste kindje. Ik krijg voor haar een olifantendracht als ze nu al steeds van iedereen hoort; je krijgt een broertje of zusje, leuk hè.
Haha dan vind ze dat kind niks meer voor het er is.
Maar goed, zodra je het zelf weet, dan bloos je toch al zodra iemand het over baby’s heeft :roll:
Nathalie: ik had dat zo eens begrepen dat de eerste paar weken je kind geen dingen(zeg het maar even een beetje krom) van jou binnenkrijgt.
Ik gebruik zelf nogal zware medicijnen (nu niet) en bij de vorige zwangerschap heeft vk mij zo gerustgesteld omdat ik toen pas gestopt ben met die medicijnen toen ik het vermoeden had dat ik zwanger was.
Nienke: haha wat een goeie hè. Zo erg ben ik er nu mee bezig
@nathaliehvdominique wrote:
@Corrie wrote:maar je schrijft de eerste 14 weken? maar de eerste zes weken heb je toch geen bloedband met je kind (heb ik wel eens begrepen) Zeg maar een soort van voorzorgsmaatregel van moeder natuur?
in de hele 9 maanden zwangerschap heb je geen bloedband met je kindje , je kindje heeft zijn eigen bloedcirculatie en jijzelf je eigen.
de placenta zorgt ervoor dat er uit jouw bloed voedingsstoffen gezuiverd bij het kindje komt. als je alcohol drinkt komt de alcohol in je placenta ( moederkoek ) word grotendeels wel gezuiverd maar er kunnen ( komen ) toch alcohol resten bij jou kindje.
vanaf het moment dat je zwanger raakt is je kindje met je baarmoederwand in contact en dus met jou.
een kindje ontwikkelt zich in de 1e 14 weken tot “af” mensje , daarom kunnen de echoscopisten de termijn bepalen van kindjes in die termijn omdat alle embryo’s tot 14 weken gelijk groeien.
je zou toch niet willen dat het kindje net op dat moment zijn hersentjes aan het ontwikkelen is en daar alcoholstoffen bij komen kijken.
om het maar even zwart wit aan te geven.
helemaal geen alcohol is het beste , maar als je dan toch alcohol wilt drinken zou ik dat pas doen als het kindje “af” is.
Ene helft is waar, het andere niet. Het klopt dat je geen bloedband hebt, in sommige gevallen wel met meestal slechte afloop maar dat daar gelaten.
De eerste 6 weken heeft het kindje géén contact met de placenta omdat dan het kindje een voorraad in een dooierzakje mee krijgt. In deze weken wordt de placenta gevormd en vanaf een week of 6 a 7 gaat de voeding over van het eizakje naar de placenta.
Inderdaad dus een voorzorg van de natuur.
Maar ben het met de rest eens, een ab-kuurtje doet wonderen als smoes
@Corrie wrote:
wacht even…dat nou niemand hier denkt dat ik alcoholist ben hoor…
Dat denkt niemand hoor meis :hug: Het is gevoelig onderwerp bij zwangeren.
Denk zelf persoonlijk dat als je familie je idd zo goed kent, je t beste gebruik kan maken van AB kuur voor iets.
Je kan het gebruiken voor bijv blaasontsteking (wel ff vaker naar wc gaan dan) of een of andere onderhuids ontsteking in je spier of gewricht.
Hopelijk trapt iedereen erin :mrgreen: :thumbup:
als je zeker wilt dat ze het nog niet weten je beter thuis kan blijven :lol:
Maar de AB werkt meestal wel… alhoewel wij het bij een vriendin toch nog doorhadden.
Gingen we uit eten en normaliter rij ik dan en toen was het: nee joh ik kan wel, slik nu AB, dus kan toch niet drinken.
Zaten we in de auto: jij bent zwanguurrhhh :mrgreen:
En die kreeg idd een giga rood hoofd. Avond was wel erg gezellig toen verder :lol:
Je kan het excuus van blaasontsteking gebruiken. Voor een blaasonsteking krijg je een ab-kuur voor en het verklaart waarom je vaak naar de wc moet. Toen ik 5 weken zwanger was van mijn zoon, gingen we op vakantie met mijn hele familie en mijn broer vroeg meteen de eerste avond: goh zus, ben je zwanger omdat ik niet dronk. Ik zei toen nee, maar we zijn weer aan het proberen. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter was ik 5 weken zwanger op mijn verjaardag en gaf ik thuis een bbq (dus het excuus van moet nog rijden had ik niet), een vriendin van me vroeg me toen we even alleen in de keuken waren of er een reden was waarom ik niet dronk (ze wist dat we zwanger wilden worden) en ik zei toen dat we in de wachtperiode waren.
en, hoe heb je het opgelost?
nou de natuur hielp mij. Ik kreeg vanmorgen hevige buikpijn aan de linkerkant. Dat heb ik al een half jaar ofzo. Waarschijnlijk heeft het te maken met mijn darmen. Dus mijn moeder vroeg direct of er iets met me was want ik was zo wit
Dus ik zat aan de warme melk :lol:
haha super!
wel vervelend natuurlijk dat je last van je buik hebt!