Hoe vang ik zijn ontlasting op?

J. heeft sinds een paar weken buikpijn, veel lucht in zn darmen, wat vreemde ontlasting, etc. HA vermoedt een parasiet in zn darmen, dus ik moet 3 potjes ontlasting opvangen zodat dat op kweek kan.



Maaaaaar, dat lijkt onmogelijk. Hij heeft namelijk geen normale ontlasting, alleen maar dun waterig slijm en hij voelt het niet eens aankomen, dus dat slijm komt in zijn onderbroekje. Dat is zo weinig dat het eraf halen en alsnog in het opvangpotje doen niet lukt. Hij weigert iets in een luier of op de pot te doen, want hij is daar ‘te groot voor’…



Ik ben hier al een week mee bezig, maar het wil niet. Al twee keer de HA gesproken, maar haar beste tip is: “Toch maar proberen.” Tsja, daar heb ik geen fuck aan. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg, want mijn kereltje heeft dus duidelijk iets maar totdat we weten wat het is, kunnen we niet behandelen en heeft hij dus dagelijks buikpijn. :frowning:

Een plastic zakje in de wc hangen?

een potje in de wc zetten en zo hopen dat het erin valt. Misschien kun je een andere kom of schaal erin zetten om het op te vangen.

Zo heb ik het ooit gedaan om het op te vangen, wij hadden een wc waar het meteen weg valt in het water (hm staat misschien raar, maar denk dat je me wel snapt.)

succes

Ik zou denk ik iets van vershoudfolie (niet te strak, anders kan je gaan dweilen…) over de wc spannen en daar overheen de bril doen. Dan valt het wat minder op dat het anders is. Misschien wat gaatjes in de folie prikken zodat de urine wel weg kan lopen?

Wat vervelend zeg! Heb je echt veel nodig per potje?

Moest ooit hier 3 buisjes vullen,maar veel hoefde daar niet in te zitten…



Ik dacht ook meteen aan folie of iets in de wc zetten als opvangbak…veel succes! En beterschap voor je mannetje… Leuk is anders…

lastig he!

De eerste keer lukte het nog wel, zodra hij moest rende ik erachter aan en hield het potje gewoon met mijn hand onder zijn billen.

Was ook breiig maar ging goed :mrgreen: Ergste kan zijn dat het op mijn hand zat nou dat kan ik hebben van mijn eigen kind :wink:



Nu echter moeten we weer opvangen voor controle (heeft AB gehad voor een parasiet) maar nu gaat hij stiekem naar het toilet en zegt het niet :evil: Dus we zijn al ruim een maand verder en nog is het mij niet gelukt iets op te vangen. En wij moeten ook 3 keer opvangen steeds met een dag er tussen omdat de parasiet niet elke dag in de ontlasting zit schijnt. Bovendien moet het direct worden weggebracht, je hebt ook nog eens te maken met de openingstijden van het lab. Het is zo makkelijk nog niet :lol:



Hopelijk heb ik nu geluk in de herfstvakantie dan is hij meer thuis :wink: Hij heeft geen vaste tijden oid.



Heb helaas dus weinig tips…

alu folie is op zich een tip :thumbup: Alleen om dat nu de hele dag er op te hebben :think:

is het inmiddels gelukt om het op te vangen?