Hoe van 'op verzoek BV' naar schema FV?

Xander is nu overdag over op KV en ik ben aan het afbouwen

Probleem is dat meneertje gewend is om meerdere kleinere beetjes te drinken. Nu met de fles drinkt hij dan ook max 120cc per keer. Met gevolg dat hij vrij snel weer nieuw drinken wil

Op het CB zeiden ze me dat hij nu op 4 a 5 voedingen van 200cc zou moeten zitten, maar dat drinkt hij bij lange na niet. 's avonds en 's nachts drinkt hij sowieso nog bij mij (weet niet voor hoe lang nog want het loopt al terug)

Hoe kan ik hem laten wennen/ laten overgaan naar het opdrinken van grotere fles?

Misschien gaat hij vanzelf wat meer drinken als hij 's nachts geen (borst)voeding meer krijgt? :think:

Ik geef flesvoeding ook op verzoek maar zelfs als hij bv 100 drinkt zit er wel 2 a 3 uur tussen !

Het cb gaf aan waarom met fles je kind laten wachten als hij honger heeft als hij maar niet om de 10 min komt

Veron komt nu standaard om de 4 uur …

groetjes

@dyfaine wrote:

Ik geef flesvoeding ook op verzoek maar zelfs als hij bv 100 drinkt zit er wel 2 a 3 uur tussen !

Het cb gaf aan waarom met fles je kind laten wachten als hij honger heeft als hij maar niet om de 10 min komt

Veron komt nu standaard om de 4 uur …

groetjes

Ja maar het is hier dus anders. Xander komt na 1.5 uur weer na een fles van 120cc/90cc

Meer krijg ik er gewoon niet in per keer. Ik heb nog een peuter rondlopen, dus om de 1.5 uur een fles maken en geven is niet echt handig. Zelfs met BV liet hij er langer tussen, omdat hij volgens mij uit mijn borsten wel veel meer drinkt per keer.

Mijn CB zei me dat hij nu op 4 flessen van 200 moet zitten, dus dat is weer een andere benadering dan jouw CB. Op zich heb ik ergeen problemen mee dat hij vaker kleine beetje drinkt. Maar elke 1.5uur is me wel iets te veel.

Ja idd iedere 1,5 uur is ook wel heel veel …lastig idd en krijgt hij ook al wat tussen door ?

Hmm hoop dat je er snel wat op kan vinden

Succes in elk geval

Liefs loes

meneertje wil geen fruit of groenten. Alleen wat brood(korst)

alles wat ik maar van een lepel geef weigert hij. maar een stuk fruit uit de hand of een sperzieboon e.d. vindt hij ook niets nog…

We hebben met hem al een hele strijd gehad om hem uberhaupt aan de fles te krijgen. Hij drinkt nu pas sinds 3 weken uit de fles, daarvoor was hij een hardnekkige weigeraar

Krijgt ie met fv niet teveel lucht binnen, zodat hem boertjes dwars zitten? Dan willen ze vaak ook niet meer drinken, en was bij mijn zoontje ook het geval, van de overgang van bv naar fv. ik heb toen de tommee tippee fles en speen gekocht, en dit ging al veel beter. Heeft een bredere speen, en zit een luchtgaatje in, zodat ie zo weinig mogelijk lucht binnen krijgt…