Bas is nu 7 weken en krijgt nog steeds 6 voedingen, 5 op de dag en een 's nachts om 4.00 uur. Heeft iemand tips om van de nacht voeding af te komen. Ik doe er in de twee avond voedingen al meer in de fles, maar hij drinkt dat meestal niet op. Hij krijgt nu 6 x 150 ml, die hij bijna elke keer opdrinkt. 's avonds doe ik vaak 30 cc extra in de fles.
Hij krijgt 3 a 4 x daags gekolfde melk (ben aan het stoppen/afbouwen) en daarnaast de andere flesje dus flesvoeding.
huh… waarom nu al van de nachtvoeding af? :think:
Je kunt er niet meer inproppen dan er in past, en als hij 's nachts wakker wordt, dan heeft hij waarschijnlijk die nachtvoeding gewoon nog nodig. Ik zou gewoon nog even zo doorgaan, als ik jou was, je merkt vanzelf wanneer hij overdag meer trek krijgt. Hoe zwaar is hij trouwens? (ik geloof dat er bij KV in een fles gekeken wordt naar gewicht ipv naar leeftijd?)
Gewoon geduldig afwachten… Het komt vanzelf, dat hij 's nachts doorslaapt en dan valt dus ook de nachtvoeding eraf.
Daardoor zijn wij ook op 5 voedingen terecht gekomen.
Dat was toen hij net 2 maanden was geworden.
zo kan het natuurlijk ook met 6 voedingen, wij hadden geen nachtvoedingen, thijmen sliep hier direct snachts door ( jaja luxe)
bij ons kreeg thijmen de laatste voeding rond half 12
hoelaat krijgt bas zijn laatste voeding voor de nacht?
zoals iedereen al zegt hij slaapt vanzelf snachts door…
wij hadden trouwens al snel alleen flesvoeding dat zal ook een verschil zijn.
Bas krijgt om 23.00-23.30 uur de laatste voeding. Hij mag van mij best de nachtvoeding nog even houden als hij die nodig heeft. Bas zal nu ongeveer 5 kg wegen, komende woensdag moet ik naar het cb.
Voor mijn eigen rust zou het fijn zijn als hij doorsliep. Hij heeft dit ook al 3 x gedaan toen hij 4 weken oud was.
Voor het vergelijk: Leonie weegt ruim 6 kilo en heeft 6 voedingsmomenten op een dag. Nu welliswaar alleen BV, maar toen ze voor het grootste gedeelte KV kreeg was dit hetzelfde. Dus 5 voedingen voor een kindje van 5 kilo lijkt me weinig…
Ik hoop niet dat je je voorgesteld had dat je rust kreeg met een kleintje erbij. Ook al slaapt Leonie door; erg rustig wordt ik er niet van. Helemaal niet nu ze de laatste tijd weer 1 keer per nacht komt (ze sliep al heel snel door maar heeft nu even weer wat meer nodig, blijkbaar). Succes!! :hug:
biebels een kindje mag vanaf 4 kilo 5 voedingen van 150 hebben ( flesvoeding wel te verstaan)
@joseetje wrote:
biebels een kindje mag vanaf 4 kilo 5 voedingen van 150 hebben ( flesvoeding wel te verstaan)
Dat kan ik me inderdaad herinneren van de verpakking, maar in dit geval gaat het ook om flesjes BV. Daar is meer van nodig dan wanneer het ALLEEN om KV zou gaan.
hihi, nee ik had geen rust met een kleine verwacht en die heb ik nu toch best wel wat, want Bas is gelukkig een tevreden mannetje en huilt alleen als het echt te lang duurt of erge krampjes heeft, maar ook dan vrij makkelijk te troosten.
Nee ik hoor links en rechts om me heen dat ze 6 voedingen veel vinden, omdat Bas al zeker 5 kg zal zijn. Ik vind de voedings momenten nog speciaal en ga er nog met liefde uit 's nachts. Maar natuurlijk lekker doorslapen is ook niet verkeerd. Komende week naar het cb en dan ben ik benieuwd of hij teveel heeft gehad of dat het gewoon goed zo is. Ik volg nu mijn gevoel en die is goed hoop ik.
Over een 2 a 3 weken zit Bas volledig op flesvoeding, wie weet wat er dan gebeurt. Hij begint wel in de avond opeens flessen van 200 cc te vragen en die drinkt hij vaak nog op ook. :eh: :think: Hij doet dit nu 3 dagen. Om 4.00 uur laat hij vaak van de 150 cc gekolfde melk (om 23.00 uur gekolfd) 30 cc staan. Ik heb gehoord dat die melk vetter is en sneller verzadigd.
Ik kolf steeds minder en wat ik kolf bewaar ik voor de nachtvoeding en de ochtend is lekker makkelijk met opwarmen. Ik kolf nu ruim 3 flesjes per dag van de 6 dus nog niet verkeerd, vind ik zelf. Mijn lichaam past zich aan gelukkig.
ik denk dat je dan over 2 a 3 weken ook makkelijker naar 5 voedingen kunt…
verwacht niet dat dat ineens goed gaat en laat dan aan bas over hoeveel tijd hij er tussen laat…
5 voedingen zou je er 4 uur tussen kunnen laten dan zit je op 5
hier werkt dat bijvoorbeeld niet thijmen laat bijvoorbeel sochtends er makkelijk 4 uur tussen zitten maar de 3de en 4de voeding wil hij er 3 tussen. en tussen de 4de en 5de vind hij het wel prima en sllapt rustig door maar dan maak ik hem rond 10 uur wakker zodat hij dan op tijd aan de nacht begint ( snap je het nog :mrgreen: ?)
als je dit een paar weken aanhoudt begin je vanzelf een ritme te ontdekken
Bas drinkt nu ongeveer deze tijden een fles:
4.00 uur
9.00 uur
12.30 uur
16.30 uur
19.00 uur
23.00 uur
Er zit wel speling in van een half uur tot een uur, maar verder is dit zijn ritme van de afgelopen 2 weken. 's Nachts laat hij er dus wel steeds 5 uur tussen.
Ach ik wacht wel af.
Hoi
wij gaven Sebastiaan 's nachts, als hij na 3.30 uur wakker werd, de helft van wat hij overdag kreeg. Daar was hij tevreden mee. We maakten hem dan wel om 7.00 uur wakker voor de normale hoeveelheid.
Hij sliep met 5 weken door, maar ik weet natuurlijk niet zeker of het hierdoor is gekomen
Groetjes,
Heleen
Hoi Moniek,
Inderdaad gewoon afwachten tot hij het zelf aangeeft. Het kan ook zijn dat hij ineens door gaat slapen als je dadelijk helemaal geen moedermelk meer geeft. Mathis kwam tot 7 maanden twee keer per nacht. Toen ik gestopt ben met de BV sliep hij vrijwel meteen door. Nu slaapt hij de klok rond, heerlijk!!
Britt is nu 15 weken oud en zit zelfs nog op 7 voedingen!
Tja, het is haar ritme en ik kan er niks aan veranderen.
Het zal zelf wel gaan aanpassen. Soms, slaapt ze zo lang dat we op 6 voedingen zitten, maar meestal 7.
Ze krijgt nu half om half kv/bv.
Ik wilde eerst ook haar anders laten drinken. Op het cb zeiden ze: zolang je er zelf geen problemen mee hebt, moet je gewoon zijn gang laten gaan. Kindjes regelen het vanzelf wel.
hoi ik gaf lars steeds wat minder in de nacht en de laatste fles wat meer dus ik had elke dag 10 cc minder gegeven en toen sliep hij door maar ja elk kind is weer anders dus zolang de vraag ernaar is gewoon geven en daarbij hij is nog zo klein
Ik weet niet of je de laatste fles afgekolfde of flesvoeding geeft. Maar flesvoeding is wat minder licht verteerbaar, dus ik zou dan de laatste echt flesvoeding doen. Verder kan je niet veel doen denk ik, opeens slapen ze gewoon door. De laatste 200 cc is al heel wat in ieder geval.
Ik geef geen 200 cc meer in een keer, vind dat echt teveel in een keer. Bas krijgt als volgt de fles:
Nachtvoeding en de eerste 2 flessen erna gekolfde voeding en de 3 voedingen erna flesvoeding, dus de fles van 23.00 is flesvoeding.
Ik heb nu een tip gekregen van zowel het cb als twee moeders die van de nachtvoeding af wilden en hetzelfde advies van het cb hebben opgevolgd.
Ik mag de hoeveelheid voeding opvoeren naar 5 x daags 180 ml en dan de laatste voeding geven om 22.00 uur ipv 23.00 uur. Indien hij de eerste nacht(en) toch nog komt, maar 80-100 cc aanbieden, maar dat was bij de twee moeders niet meer nodig geweest. Bas heeft gisteravond om 22.30 uur de laatste voeding gehad en toen om 8.00 uur pas weer.
Moniek, is hij nu van de nachtvoeding af ?
En wat is de achterliggende gedachte eigenlijk van het uur verschil van 22uur en 23 uur, dat je dan beter om 22 uur kunt geven ? Ben daar wel eens benieuwd naar.