hoe valt het merk Dirkje ?

Ik heb een heel lief pakje gezien wat ik graag als eerste pakje wil aanschaffen, maar ik heb geen ervaring met het merk dirkje .

wie weet hoe dit valt ? groot of klein ?

Dirkje valt best ruim is mijn ervaring. Mijn dochter heeft nu maat 74, maar kan de 68 kleertjes van dirkje nog makkelijk aan.

mijn ervaring is ook dat het ruim valt

Ik heb er alleen rompertjes maat 50-56 van gehad, maar mijn pasgeboren dochter (9 pond) paste er absoluut niet in. Maar ik had misschien de pech dat ik rompertjes had die klein uitvielen.

Hier ook ruim mn meisje heeft 1 pakje maat 68 van Dirkje en het past nog makkelijk…

@Loesje79 wrote:

Ik heb er alleen rompertjes maat 50-56 van gehad, maar mijn pasgeboren dochter (9 pond) paste er absoluut niet in. Maar ik had misschien de pech dat ik rompertjes had die klein uitvielen.

uhhh maar 9 pond is ook best vlink voor pasgeboren dus is denk ik niet raar dat ze dan niet in 50-56 paste

tyg was net 6 pond en zat in 50-56

nou ik heb maar een maat 56 besteld. Ik hoop dat het past , maar dat zal vast wel.

Dank jullie wel !

@poeizie wrote:

@Loesje79 wrote:

uhhh maar 9 pond is ook best vlink voor pasgeboren dus is denk ik niet raar dat ze dan niet in 50-56 paste

hail bijna 8 en kon 50 overslaan en gelijk in 50-56

Normaal vind ik…

kan wel hoor, 50 en groot zijn… al is het niet lang en ligt maar wat je passend vind. ik vind te lange en omgeslagen mouwtjes niet mooi, dus jesse heeft maat 50 denk 4-5 dagen aangehad in het ziekenhuis, hij was 4325 gram. daarna dus idd 56 en al snel werd maatje 56 rompertje te klein, maar hij heeft het dus nog wel ( voor mij passend ) aangehad.

Maar maatje 56 dirkje moet wel kunnen hoor!

@poeizie wrote:

@Loesje79 wrote:

Ja das natuurlijk ook best groot, maar van hema/prenatal paste ze wel gewoon in de rompertjes 50-56, vandaar dat ik dirkje echt klein vond vallen naast mijn reuzen baby :wink: :mrgreen:

@Loesje79 wrote:

@poeizie wrote:
@Loesje79 wrote:

Ja das natuurlijk ook best groot, maar van hema/prenatal paste ze wel gewoon in de rompertjes 50-56, vandaar dat ik dirkje echt klein vond vallen naast mijn reuzen baby :wink: :mrgreen:

Onze jongste was 4700 gram en hema 50/56 idd geen probleem (qua rompers dan), maar ook prenatal ed was niet bepaald te doen.

Na de kraamweek zat het eerste pakje maat 56 van de prenatal ook al als een naveltruitje :o en hebben we 62 maar in de la gelegd.

Maar wij hadden ook een pakje van Dirkje gekregen in maat 68 en die viel dus enorm ruim. Die droeg hij toen hij verder in 74 zat. Vooral het broekje was een de ruuuiiiime kant (zeg maar je tilt je kind op en de broek blijft op de commode staan :lol: ).

Het valt behoorlijk groot.

Wij hebben een shirt maat 86 gekregen, waar hij nu met 92 nog niet in past.

Ik kende het merk verder ook niet, vind het ook niet echt mooi eerlijk gezegd.

Het hoofdgat is heel groot, waardoor het helemaal niet mooi staat, dat oogt altijd zo cheap (heb hem 1 keer aangetrokken om te kijken of hij het aan kon, niet dus).

Ook zijn de mouwen heel erg lang in verhouding met de lengte van het shirt zelf.

Hij hangt nu in het hoekje ‘als er écht niks meer is en alles vies is of in de was zit, en dan liever nog niet…’. :oops: :oops:

Hier wel een fan van de spijkerbroeken van Dirkje. Die zijn echt lekker smal en goed passend. Ik kan bijna geen spijkerbroeken vinden voor dat ventje van mij die niet te wijd zijn en en nog een beetje betaalbaar.

Verder kleding heb ik geen ervaring, maar de spijkerbroeken vind ik super voor dunne kindjes! :thumbup:

Ik vind het normaal vallen ze kon het net zolang dragen als andere kleding in die maat.