Hoe vallen de schaatsen/skeelers van de Hema?

Bij de Hema verkopen ze schaatsen die je in skeelers kunt veranderen, ziet er heel handig uit – weet iemand uit eigen ervaring of dat ook echt zo handig is (zijn ze bijvoorbeeld stevig genoeg?)?

Aangezien beide op Laura’s verlanglijstje staan, en de schaatsen èn skeelers van vorig jaar allebei niet meer passen (ze is gewoon 3 schoenmaten gegroeid in minder dan een jaar) lijkt het me wel wat voor Sinterklaas.



Ze bestaan in de maten 30-33 en 34-37, en ik was benieuwd hoe ze vallen. Laura heeft nu maat 32, en ik neig ernaar om de grotere maat te kiezen, maar dat komt ook omdat de voorgaande skeelers/schaatsen heel erg klein uitvielen, en ik hoop er dit keer langer dan 1 seizoen mee te kunnen doen. Vallen die van de Hema ook zo klein uit?

Ik kan natuurlijk ook niet even gaan passen met haar als het nog in de zak van sinterklaas moet daarna.

Ik zou ze vrijdag of zaterdag kopen en in de zak doen en als ze niet passen maandag ruilen.

ja die zijn geweldig hier hebben de dames, kids in vershcikkende leeftijd ze alle 3 , bevallen erg goed Wendy heeft nog een paar over, de kleinste maten , want ze heeft van de week net nieuwe gekregen .



Zijn toffe dingen erg handig en lang bruikbaar. Wendy heeft er 2 jaar op geskeelerd en toch wel dagelijs, in weer en wind ( niet met sneeuw en ijzel maar schaatste toen ook zodra het kon

Ze is dan ook echt buiten kind

Ik heb gehoord dat die ombouwdingen niet zo geweldig zijn, dus wij hebben daar niet voor gekozen.

Je kunt wel kijken of ze ergens misschien gunstigere maten hebben? Ik heb bijv bij de perry schaatsen gekocht in mt verstelbaar 32-36. Maat 34-37 zou ik niet durven gokken bij een meisje dat nu mt 32 draagt, is wel erg groot.

ow qua maat moet jde als ze nu 32 heeft van schoenmaat zeker de grotere maat kopen !



Succes

Ze zijn nu ook bij de Gamma te koop overigens



De ombouw van de hema is prima hoor als ik zie hoelang en hoeveel wendy geskeelrd heeft, en er mee geschaatst heeft.

Nu pas zit ern in het lipje bovenop een scheurtje… verder nog in prima staat,

enonderhoud hebben ze altijd nodig, net als volwassen skeelers moet je om de 4-6 maand lagertjes en zo even schoonmaken

Ik zou ze wel gewoon passen en dan zeggen dat je ze even moet passen zodat je de juiste maat aan de Sint door kan geven… :wink: Wil natuurlijk niet zeggen dat ze ze krijgt, maar dan zetten jullie die op haar verlanglijstje, als de sint ze dan wil kopen, moet hij toch de maat weten.

Als ze ze krijgt en ze passen niet vind ik dat sneu, vooral met Sinterklaas…

@janet76 wrote:

Ik zou ze wel gewoon passen en dan zeggen dat je ze even moet passen zodat je de juiste maat aan de Sint door kan geven… :wink: Wil natuurlijk niet zeggen dat ze ze krijgt, maar dan zetten jullie die op haar verlanglijstje, als de sint ze dan wil kopen, moet hij toch de maat weten.

Als ze ze krijgt en ze passen niet vind ik dat sneu, vooral met Sinterklaas…


Ja, dat is wel een goede! Ik zou het namelijk ook wel heel sneu vinden om een sinterklaas cadeau weer terug te moeten brengen.



Overigens hebben we besloten om een poging te gaan doen om schaatsen te kopen die vandaag bij Aldi in de aanbieding zijn (als het goed is staat mijn vriend zo ongeveer nu in de winkel, hopelijk zijn ze nog niet uitverkocht), die lijken qua maat beter voor haar (32-35). En dan zien we in het voorjaar wel weer wat we met de skeelers doen, misschien dat we die dan geven als cadeau voor het zwemdiploma (verwacht ik ergens maart/april als ze in het huidige tempo doorgaat).



Allemaal bedankt voor het meedenken!

Nu nog hopen op veel ijs!