Ik koop wel eens iets op marktplaats en vaak vraag ik me af hoe bepaalde merken vallen. Nu weet ik zelf al dat Mexx klein valt en H&M weer wat ruimer maar van een hoop merke heb ik eigenlijk geen idee.
Misschien is het handig om hier alle merken te noemen met daarbij hoe het valt en of bijv. de halsjes smal of ruim vallen etc. Misschien kan er dan ook een sticky van gemaakt worden…
Ik weet niet of daar iets algemeens van te zeggen is. Neem nou de kleertjes van de Hema: De ene keer valt het heel ruim en zijn de mouwen veel te lang. De andere keer zit het veel te strak. Geen peil op te trekken… :roll:
LIEF valt klein.
Prenatal valt groot.
@Jippie wrote:
Ik weet niet of daar iets algemeens van te zeggen is. Neem nou de kleertjes van de Hema: De ene keer valt het heel ruim en zijn de mouwen veel te lang. De andere keer zit het veel te strak. Geen peil op te trekken… :roll:
Er is 1 shirtje van de babycollectie (waarvan ik zeker weet dat het echt baby was!) in maat 56 die Lev nog altijd goed past :lol:
Zeeman valt prima qua maat. Wel soms wat breed.
Hema vind ik al snel te kort qua lengte met te lange mouwen.
H&M prima in meeste gevallen, maar soms wat aan de smalle kant. Ik heb een stevige kerel. Voor Sanne is het prima.
Prenetal valt inderdaad vaak groot uit.
Simple color valt erg klein uit en vaak ook wat smal.
Villa pardous of zo iets, valt prima.
Bakkaboe erg leuk maar valt ook klein!!
name-it valt wat klein uit
ter stal soms wat klein vaak ook prima
heb sowieso heel vaak dat de mouwen en broekspijpen te lang zijn, Elize is klein voor haar leeftijd maar haar gewicht is wel gemiddeld. dus dikke buik en korte armen en benen ( net als mama :oops: )
Ik heb inderdaad ook altijd dat het lijfje te kort of te nauw is en de mouwen veeeeel te lang… :?
Lydia Past Lev dat shirtje nog steeds?! :lol: Lianne heeft maat 50-56 van de Hema-shirtjes en rompertjes inderdaad ook heel erg lang gedragen, ongeveer totdat ze eigenlijk maat 68 had! Nu heeft ze maat 74 en draagt ze de Hema-rompertjes in maat 62-68 nog.
pointer valt naar mijn idee heel klein, vooral de hoofdgaten zijn strak… heel jammer maar ja…
Verder vind ik h en m vaak erg groot vallen, kunt zomaar een maat kleiner kopen hoor…(maar weer niet bij alles, broeken meestal extreem ruim, shirtjes wat normaler)
Hema valt redelijk normaal
prenatal ook volgens mij
:think: mijn ervaring is toch echt dat Prenatal klein valt.
Maar scheelt waarschijnlijk ook hoe de verhoudingen van je kind zijn.
Hier lang bovenlijf en (tot nu toe) korte pootjes.
@Jippie wrote:
Ik heb inderdaad ook altijd dat het lijfje te kort of te nauw is en de mouwen veeeeel te lang… :?
Lydia Past Lev dat shirtje nog steeds?! :lol: Lianne heeft maat 50-56 van de Hema-shirtjes en rompertjes inderdaad ook heel erg lang gedragen, ongeveer totdat ze eigenlijk maat 68 had! Nu heeft ze maat 74 en draagt ze de Hema-rompertjes in maat 62-68 nog.
De 62-68 rompertjes, daar is hij net uit…
Hij heeft nu sinds kort 74-80.
Hij is niet zo heel groot ook hoor.
ducky beau vind ik ook heel klein vallen, tenminste de maten 68-74-80 de kleinere maten heeft Elise nooit aangehad.
Esprit valt groot!
Baby barb valt ook groot!
Is denk ik ook afhankelijk van de bouw van je beeb, maar hier mijn ervaringen:
Name it en hema vallen hier goed.
Zeeman soms wat klein.
Hen em wisselend, meestal goed, maar soms wat groter en soms wat kleinder haha!
Babyface tot maat 68 klein en daarna groot.
Bakkaboe groot.
Prenatal groot
Lief! klein.
Esprit groot.
Mexx klein.
Imps en elfes klein.
Simply colours groot.
V en D goed.
C en A vreemd
Uhm…meer merken heb ik even niet geloof ik!
Ahum enne hier al een hele tijd rompers 74/80…anders zit ze er echt in de lengte in geperst!!
wahaha wat een verschillen
Hier een bijna-dreumes met rompers maat 62-68, kleding het meeste nu 74 soms nog iets in 68
Mexx: shirtjes vallen klein, broekjes megagroot
SimplyColors: shirtje groot (ze draagt nu de 62-68 )
Esprit: grooooot
Prenatal: shirtjes normaal, broekjes groot (ze draagt nu 68 )
Tuuf’s world: groot
Lief: normaal
Babyface: verschillend, soms shirtje errug groot en soms niet :think:
Hema: groot, shirtjes worden snel kort en breed
:think: …dat was het geloof ik wel :mrgreen:
Hier bij alle 3 de kids…
Mexx valt klein (draagt hij nu al in 74 van trui) :roll:
Esprit vallen broeken en shirtjes prima, rokken en blousen veeel te groot
Babyface vallen broeken en shirtjes prima, blousen en jasjes veel te groot.
bakkaboe en just small vallen meestal prima.
Name it valt vrij kort uit.
Pointer valt prima, maar de halsen zijn zonder knopen snel te smal.
Ter Stal valt vaak prima, maar ook hier zijn de halsen zonder knopen snel te smal.
Persival (voor grotere meiden, opvolger bakkaboe) idem als pointer en ter stal en dan nog wat extremer… shirts zonder knopen bij de hals kopen we dus echt niet meer.
Villa happ valt van lengte en grootte en- sich prima, maar het is veel te breed voor mijn kinderen en heeft niet altijd knoopsgaten elastiek.
Akmo workz (opvolger van just small) valt prima!
Hema heeft leuk spul, maar vervormd vrij snel en valt snel te klein uit, maillots en rompers daarentegen niet.
Zeeman is meestal wel oke.
C&A is ook oke, maar ALTIJD te groot in de babymaten en ALTIJD te klein in de kindermaten…
H&M is hier prima, ik heb smalletjes en hm valt smal maar verder oke.
Bennetton valt hier ook prima.
V&D Frendz valt ook goed
Wibra meestal ook prima (hebben tegenwoordig ook ietsje mooiere kwaliteit)
Hans Textiel valt hier vaak te breed uit, vooral rokken en broeken.
Okaidi valt hier wat te klein
Ik heb nog veel merken in de kast, tja 3 kids en 4 jaar shoppen achter de rug, maar dit is waar we het meest van hebben :mrgreen:
Mexx valt vrij klein (smal)
Esprit valt erg groot
Babyface gaat hier prima
bakkaboe ook prima.
Villa happ valt van lengte prima maar mijn ervaring is dat de armen vaak zo lang zijn
Hema valt vrij goed maar inderdaad vervormt het sneller, rompers zijn vaak bovenaan wijd en zakken over de schouders heen :shock:
[H&M valt goed soms wat groot
Rainbowbabies mooie kwaliteit en superfijne rompers maar alles valt wel groot
Noppies valt erg klein
Prenatal shirtjes gaan prima maar sommige broekjes zijn echt megagroot :shock:
Name-it valt vrij smal maar dat was hier juist wel fijn
Inderdaad ongelooflijk hoe dat bij iedereen weer kan verschillen!
Mayo28 schrijft dat Tufu’s world groot valt, nou mijn ervaring is juist dat het klein valt. En ik heb een kleine beeb waar ongeveer alle merken die klein vallen goed zitten en de rest valt groot!
Hema: normaal tot groot
H&M: erg groot
Tuuf’s World: klein
Petit Bateau: klein
Claesen’s baby: normaal
Noppies: klein
Imps & Elfs: klein
Mexx: groot
Esprit: redelijk normaal
Vind het echt maar heel lastig dat er zulke enorme verschillen in zitten. Vooral in het begin als je nog niet zo gewend bent. Nu kijk ik vooral op het oog ipv naar de maten, weet zo ongeveer wel wat mijn kind aan kan of nog niet.
Wat ik zo gek vind is dat soms het elastiek van broekjes in het middel zo krap is… Babies hebben toch vaak best een buikje en dan zit dat toch helemaal niet lekker zo strak. Zo heb ik een heel leuk setje van Feetje maar dat kan Niels nooit aan: het is nu nog te groot maar in de middel al te smal…
Ja, dat vind ik nou ook zo stom. Of soms zijn de beentjes dan ineens wat kort terwijl het voor de rest nog prima zit. Vooral bij pyjamaatjes met voetjes heel irritant.