moeten jullie er 's nachts wel niet uit om je kind zijn/haar tutje te geven??
Ik word er soms zooooo simpel van, dat ik wel eens denk om haar gewoon maar te laten doen als ze m kwijt is. Erg hé!
Maar het breekt me zo enorm op. Ja ik weet t, we hebben ervoor gekozen
en wisten dat dit zou gebeuren, maar even lekker klagen lucht ook op.
Naja wie heeft er ook “last” van…en nog belangrijker, wie heeft er een oplossing
Hier ook… Cb zegt dat veel baby’s dit hebben!
Vaak heb ik het gevoel dat ik haar maar nooit der tut had moeten geven vlak na de bevalling. Dan had ze het ‘‘gemis’’ ook niet zo…
Oplossing? Tja, een vriendin van mij zegt dat ik der moet laten mopperen… maar dan weet ik niet tot hoelang ze gaat mopperen terwijl haar speen wel haar troost is!
Zelfs heb ik geprobeerd met een speenlapje die aan de speen zit maar ook dat werkt in haar slaap niet! Overdag pakt ze het wel…
Vergat even bij te zetten: De ene x is het vaker dan de andere nachten… Zoals vanacht maar 1 keer en eergisternacht was het wel 3x… En we hebben een nacht gehad dat we elke uur eruit moesten :wall:
Tot nu toe gelukkig nooit, als ze in slaapt valt dan plopt ze dat ding eruit, en blijft gewoon netjes slapen.
Bij Talysha hadden we dat ook wel eens, maar nooit 's nachts.
Wat misschien kan helpen een tutpopje eraan, zodat ze het speentje er beter in kunnen houden.
Misschien is het een idee om haar op je kamer te leggen, dan hoef je het bed niet uit
voor aan een doekje vast te maken is ze nog te klein voor, ze draait nogal wat met dr hoofd heen en weer voordat ze in slaap valt, en vasthouden kan ze ook nog niet helemaal…
Laten mopperen, tsja zo leert ze uiteindelijk inderdaad wel om zonder tutje in slaap te vallen en t zal maar een dag/nacht of 3 zijn voor ze t door hebben. T is alleen zo verleidelijk om hem toch te geven zodat ze in slaap valt.
niet aan een tut begonnen vanwege deze reden… Geen idee dus hoe je dit moet oplossen…
Het lijkt me wel vervelend…
(junia duimt en dat is weer een zorg voor later)…
grts patricia
Het schijnt dat je kinderen een speentje kunt ontwennen door heel goed op te letten wanneer ze in slaap vallen en nét voordat ze uiteindelijk slapen de speen uit hun mond te halen. De eerste paar keren zullen ze nog wel tegenpruttelen, maar het schijnt dat ze in de loop van de tijd leren om zonder speen in slaap te kunnen vallen.
Hier geen speenkinderen en nog moet ik er regelmatig uit, dus of het de oplossing voor je nachtbrakers is weet ik niet :mrgreen: Succes :thumbup: :-*
@babylover wrote:
niet aan een tut begonnen vanwege deze reden… Geen idee dus hoe je dit moet oplossen…
Het lijkt me wel vervelend…
(junia duimt en dat is weer een zorg voor later)…
grts patricia
Hoe hebben jouw kinderen dan uiteindelijk zelf in slaap leren vallen? Of waren ze zo makkelijk daarin??
Aukje heeft in t begin zware kma verschijnselen gehad, zit nu ook op speciale voeding, maar heeft daardoor in het begin zo’n zuigbehoefte gehad…
Ik baalde altijd dat Nikki geen speen wilde maar dat is dus helemaal niet erg als ik dat zo lees
Lizz wil ook geen speen
maar soms is dat dus erg lastig met troosten
Nooit
Naomi moet niks van een tut hebben.
In het begin heel af en toe om haar rustig te krijgen maar s’nachts heeft ze m nooit gehad.NU wil ze d’r niks meer van weten.
Hier hangt er al iets aan haar speentje sinds een week.
Dat tutdoekje, die je bij de VK krijgt. Heb het nog nooit boven op haar hoofd gevonden.