Hoe vaak?

N.a.v. het ‘intocht’ topic:

Hoe vaak laten jullie je kind(eren) hun schoen zetten?

Wij alleen op zaterdag (dus volgens weekend weer een keertje en het weekend daarna), en dicht op 5 december een keertje extra.

Hoe doen jullie dat?

Euh,… één keer en dat de avond voor sinterklaas, de avond van 5 december dus! :shifty:

Waarom zoveel keren hun schoentje zetten? :eh:

Waarom niet? Vroeger mochten wij ook twee keer in de week zetten :smiley:



Hier staat er ook al wat over:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=65545

Waarom niet?

Is het niet al genoeg dat ze verwend worden op de dag van sinterklaas, moet dat dan 2 keer (of zelfs meer…) gebeuren? :eh:

Ik vind dat een beetje te veel van 't goeie hoor… maar goed, zal vast weer gewoon een verschil tussen belgië en nederland zijn… :think:

@Bietje wrote:

Euh,… één keer en dat de avond voor sinterklaas, de avond van 5 december dus! :shifty:

Waarom zoveel keren hun schoentje zetten? :eh:


omdat wij nederlanders zijn, en nederlanders zetten de weken voor sinterklaas hun schoen :wink:



hier denk ik ongeveer 2 keer per week. en dan krijgt ie er wat pepernootjes en taaitaaipoppetjes in.

hier elke dag en of de sint ook elke dag komt… geen id en of we het ook elke dag onthouden…

Hoi,



Van mij mag het iedere dag :thumbup: alleen zit er niet elke dag wat in :wink:





Wij mochten ook altijd iedere dag onze schoen zetten, de ene keer zat er wel wat in de andere dag niet, zo was de spanning wel leuk iedere dag vroeg naar beneden en we waren door het dolle al zat er maar een pepernoot of mandarijn in :mrgreen:



gr melanie

WIj doen verder niet aan sinterklaas (met kerst een paar kadootjes wegens de spreiding met verjaardag eind nov van lasse)



Hij mocht zaterdag zetten en nu van de week nog een keer en krijgt hij wat te snoepen er in en dan over een week weer ofzo en hij en zijn zusje krijgen dan klein kadootje.



Een paar keer over de tijd tot sinterklaas verspreid omdat wij er verder niets aan doen.

Ik zet Jascha zijn schoentje 2 keer. Eerste keer gister en de laatste keer een paar dagen voor Sinterklaas. Gewoon omdat ik het leuk vind, zelf snapt hij er de ballen nog niet van dus maakt het niet uit :wink:

Vroeger mocht ik elke dag mijn schoen zetten en dat vond ik altijd erg leuk en dat ga ik met Jascha ook doorzetten. Ik kreeg er elke dag wat kleins in en mijn moeder genoot gewoon van onze reacties en het cadeautjes kopen voor ons. We kregen geen dure cadeautjes ofzo maar gewoon snoep, een klein doosje lego, sokken of potloden. Ik vind dat niet ‘verwend’. Het is eens per jaar & maar een aantal jaar want zo lang gelooft een kind niet in Sinterklaas. Jascha krijgt op een gegeven moment als hij het fenomeen Sinterklaas gaat begrijpen lekker elke dag wat in zijn schoentje, denk niet dat hij er echt verwend van zal worden, het is gewoon zo’n leuke tijd en daar maak ik dan ook optimaal gebruik van :wink: Maar ik begrijp wel dat andere mensen het anders doen hoor! Iedereen viert het op zijn/haar manier. :slight_smile:

Vanavond hebben ze voor het eerst hun laars gezet.

Zaterdag was al zo’n dag vol met indrukken, ik vond de intocht wel even voldoende.

Ik merk toch dat het behoorlijk wat spanning oplevert, dus misschien nog 2 keer tot 5 dec. meer waarschijnlijk niet.

Hier was het aanvankelijk ook maar 1 keer schoentje zetten en dat op 5dec zodat als de kinderen op 6dec uit bed kwamen de cadeautjes bij de schoen stonden.

Maar omdat op een gegeven moment alle kinderen om je heen wel al weken hun schoentje zetten kom je er bijna niet onderuit. Nou je hoeft niet mee te doen ,maar ik vond het sneu voor de kinderen.

Nu raad ik ze aan maar een of twee keer in de week hun schoen te zetten. maar soms zijn ze zo bijdehand dat ze het toch maar een keer extra proberen. Maar ja die sint die heeft het druk he.

Maar verschil blijf je toch houden. Want nu kwam mijn 7 jarige zoon thuis met de mededeling dat zijn vriendje echte cadeaus in zijn schoen krijgt. ik doe het maar af met de mededeling dat hij dan waarschijnlijk op 5/6 dec minder krijgt.

2 keer in de week, da’s dus 6 keer in totaal. Valt wel mee vind ik en de kinderen hebben het idee dat ze eindeloos vaak hun schoen mogen zetten :wink: :mrgreen:

hier mag ze twee keer de schoen zetten aankomende zaterdag en 4 dec

Ik zal wel de enige pervert zijn maar toen ik de titel las, dacht ik toch echt niet aan Sinterklaas :smiley:

@Karin2 wrote:

Ik zal wel de enige pervert zijn maar toen ik de titel las, dacht ik toch echt niet aan Sinterklaas :smiley:




AHHAHAHHAAHHAHAHAH ik ook hoor :oops: :shifty: :angel: :lol:

@Karin2 wrote:

Ik zal wel de enige pervert zijn maar toen ik de titel las, dacht ik toch echt niet aan Sinterklaas :smiley:




Mee too :oops: :oops: :oops:



Maar 2 a 3 keer per week, ik doe er de ene keer een klein kadootje in de andere keer wat snoep, en als ie stout was een brief van Sinterklaas :mrgreen:

‘vroeger’ mocht ik mijn schoen neerzetten als de sint aankwam in de haven. En de zaterdagen daarna tot 5 dec. Dus 2 of 3 keren.

Mooi zat. Door de weeks niet want mijn moeder zei altijd dat de sint dan uit moest rusten van het weekeind. :angel:

Hier 3 x afgelopen zaterdag, as zaterdag en dan de zaterdag daarop nog (die laatste zaterdag slapen de kinderen bij mijn ouders, maar ga er vanuit dat de zwarte pieten daar ook wel langs komen :mrgreen: )

Om de dag zo’n beetje, ligt er aan of hij er zelf wat voor wil doen: tekening maken of worteltjes voor Amerigo kopen.

Hij krijgt er snoepgoed in, echte cadeau’s krijgt hij pas op 5 December.

@Karin2 wrote:

Ik zal wel de enige pervert zijn maar toen ik de titel las, dacht ik toch echt niet aan Sinterklaas :smiley:




Topic starter (ikke dus :mrgreen: )heeft gevoel voor humor :smiley:

(en wedden dat er daardoor meer mensen op het topic klikken? :mrgreen: )