hoe vaak wennen?

Hier mag 5 keer maar we gaan 4 keer wennen (dat gebeurde meestal zeiden ze).

Ze krijgt 2 verschillende juffen dus ze gaat bij beiden 2 keer wennen.



Ik vind dat ‘wennen’ ook nog een behoorlijke organisatie moet ik zeggen.

Omdat het een ochtend is zit je toch behoorlijk met halen en brengen.

Straks gaat ze namelijk ook af en toe naar de VSO, TSO en BSO :eh: .



Wennen jullie daar ook voor?



Het lijkt me zo raar om haar de eerst keer echt 's ochtends af te leveren en te zeggen:‘tussen de middag eet je op school, je ziet het wel, en na school wordt je door een touringcar opgehaald en ga je nog op de BSO spelen, mama komt je daar ophalen’…

En dat moet ze zelf ook nog onthouden welke dagen dat is…



Hoe doen jullie dat?

@Mamalien wrote:





Het lijkt me zo raar om haar de eerst keer echt 's ochtends af te leveren en te zeggen:‘tussen de middag eet je op school, je ziet het wel, en na school wordt je door een touringcar opgehaald en ga je nog op de BSO spelen, mama komt je daar ophalen’…

En dat moet ze zelf ook nog onthouden welke dagen dat is…



Hoe doen jullie dat?




haha, ja dat klinkt wel heftig ja!

Hier de eerste twee weken geen nso, dus dan haal ik hem zelf elke dag op. En daarna gaat ie dus wel naar de nso, 2 dagen per week, maar dan is de school niet meer zo vreselijk nieuw-nieuw.



(maar als nano wel direct bij de nso had gekund, dan was ik wel voor het totaalpakket gegaan meteen in week 1. Omdat ik er toch ook wel voorstander van ben om gewoon meteen met het ‘hele nieuwe leven’ te beginnen, en daar hoort dan ook nso bij. Maar goed, dat ligt ook heel erg aan je kind. Nano is over het algemeen behoorlijk flexibel en heeft niet veel moeite met veranderingen. Met hem zou ik zo’n stap wel aandurven. )

Merijn heeft niet gewend op school omdat hij in de zomer vakantie jarig was.

Dus gelijk 1e maandag in het diepe. Ook direct die dag overgebleven en naar de NSO.

We hebben een keer gekeken bij de NSO en kennis gemaakt met de juf. Dat was een tijdje daarvoor, dat wel. maar heb een aantal dagen vooraf een paar keer over gesproken; ‘op je eerste dag ga je tussen de middag overblijven en na school moet je bij het bordje met de vlieger (is verzamelplaats voor NSO) gaan staan en dan komt juf Joyce je ophalen en gaan jullie lopend met zijn allen naar de trikkert. (zo heeft de NSO locatie)’



Op de dag zelf bij het wegbrengen heb ik het aan de juf gezegd dat hij moet overblijven en naar de NSO gaat. Waarop zij vertelde dat de kindjes die mee gaan naar de NSO altijd bij haar moeten blijven wachten op de juf van de NSO en zij ze overdraagt. Dus de juf begeleidt ze zeg maar. En nu zit het er zo in gebakken al, dat ie al echt weet dat hij maandag het hele riedeltje door gaat.

Thomas is toen direct na de zomervakantie begonnen en had dus geen wenochtend (doen ze zowiezo niet). Wel had hij voor de vakantie een kennismaking met zijn juffie en mocht hij even kijken en spelen in de (lege) klas.



De kinderen die naar de BSO gaan worden bij Th op school door de BSO-juf opgehaald (hier haal je je kleuter op in de klas).

Hier is de NSO gewoon op school. Erg fijn :thumbup:

Hier mag Kian maar 1 keer wennen. Ik vind dat eigenlijk maar weinig. Kian is echt een kat uit de boom kijk kind. Ik hoop zo dat hij er kan aarden. Dus misschien toch maar eens vragen of hij nog een keer extra mag komen? Wat zouden jullie doen?

@Paikea wrote:

Hier mag Kian maar 1 keer wennen. Ik vind dat eigenlijk maar weinig. Kian is echt een kat uit de boom kijk kind. Ik hoop zo dat hij er kan aarden. Dus misschien toch maar eens vragen of hij nog een keer extra mag komen? Wat zouden jullie doen?




ik persoonlijk zie die meerwaarde van die wendagen dus niet zo. Als jouw kind de kat uit de boom kijkt, dan maakt dat toch niet wezenlijk uit of ie dat tijdens zijn wendagen doet, of als ie voor het ‘eggie’ gaat? Of zie ik nu iets over het hoofd?

En als je bang bent dat hij hele dagen nog niet meteen aan kan, en de school biedt enkel 1 wendag, dan zou ik het de eerste dagen dat ie écht gaat, aankijken en eventueel hem maar een halve dag laten gaan.

Helemaal mee eens Fiep, gewoon kijken wat je kind aan kan.



Eline mag in januari komen wennen (ik weet eigenlijk niet hoe vaak). Ze word 8 december 4, maar hier in het dorp willen ze in december geen nieuwe kindjes op school (en ook niet wennen) vanwege de toch al drukke tijd. 4 januari gaat ze naar school en ik zie wel hoe het gaat, of ze meteen de hele week wil of dat ze toch ook nog een middagje/dagje thuis wil blijven. Ik zorg dat ik op het werk vrij kan nemen als dat nodig blijkt (kan met mijn werk gelukkig makkelijk). Oh ja, de school zei ook: kijk zelf maar wat je wil, als je het maar aan de juf doorgeeft zodat die weet of ze komt of niet.

Bij de bso is ze nu al zelf aan het “wennen”. De bso is in hetzelfde gebouw als het kdv en ze wil altijd even bij de bso kijken voor we naar huis gaan :inlove: . Ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen. Op school denk ik trouwens ook wel, de ochtend dat wij kwamen praten met de directeur was zij al lekker aan het spelen in de klas waar haar vriendinnetje zit (en nu maar hopen dat zij in die klas erbij mag, hebben we in elk geval wel gevraagd).

Roos zou volgende week klaar zijn met haar wendagen en dan pas 7 december weer naar school mogen ( was in eerste instantie per januari ) maar ik heb afgesproken met de juf omdat ze er zo aan toe is en de juf ook vind dat dat zo is en dat het is alsof ze er al tijden zit mag ze tot aan januari vanaf nu al op de maandag en woensdagochtend naar school en dan per januari volledig.

Dat is helemaal maf - klaar met wennen en dan een maand thuis :shock: Maar Roos mocht ook zo abrupt ineens komen, dat vond ik ook apart.





Eerlijk gezegd snap ik het wennen ook niet helemaal hoor - op zich leuk dat het voor ons nu een beetje begint maar ja je kan ook gewoon beginnen en af en toe gas terugnemen ofzo.





En inderdaad met overblijven en NSO enzo.



Wij gaan het erg per dag bekijken. Als een van ons kan halen we hem zeker in begin toch naar huis en als het even niet hoeft extra moeite doen om geen nso te doen in begin. We werken allebei wisselende diensten en op zich kan hij ma en di bso.



Hoop door per dag te bekijken we het langzaam wat op kunnen bouwen.



Sowieso blijft hij in dec nog bij GO en die haalt hem dan op en dat is nog vertrouwd. NSO begint in januari.

Nova heeft uiteindelijk twee keer een ochtend gewend, ik vind dat wel fijn want wennen betekent hier dat papa of mama er zolang als nodig is bij mag blijven.

Met de BSO starten we ‘echt’ na de kerstvakantie. Ze is ook daar twee keer geweest om te wennen (en wennen betekent hier korter heen dan normaal + mama was de eerste keer mee).

Ik houd Nova ook nog de donderdagmiddag thuis…verder gaat ze gewoon naar school, maandag en dinsdag blijft ze over…ze vindt het gelukkig nu allemaal prima. We hebben wel een soort planbord gekocht, zodat ze nu kan zien wat voor dag het vandaag/morgen is…een hele of halve dag, wel/niet overblijven en wie haalt me op? Geeft boel rust en overzicht!