Hoe vaak verkouden?

Onze jongste (bijna 5 jaar) is regelmatig verkouden. Het zijn elke keer behoorlijke verkoudheden, samen met hoesten. Ik ga er in eerste instantie altijd vanuit dat het vanzelf wel overgaat, maar meestal moeten we toch met neusspray en hoestdrank aan de slag.



Ze is nu voor de 2e keer binnen 3 weken verkouden. ik denk dat dit de 5e of 6e verkoudheid is dit jaar. ik begin me af te vragen of dit normaal is of dat ik toch een keertje langs de huisarts zal gaan om misschien wat verder te zoeken.



Hoe vaak zijn jullie kinderen verkouden? Dan heb ik een beetje vergelijk of ze echt zo vaak verkouden is, of dat het er gewoon bij hoort.



Aan onze oudste heb ik weinig vergelijk, die is eigenlijk nooit ziek. Een keer per jaar verkouden en dat is het wel.

Is het geen hooikoorts?

By the way, ze is 4 dus nog net op school. Dan willen ze qua vatbaarheid vaak nog wel eens wat inhalen,wat ze voorgaande jaren niet gehad hebben. Het weer is niet bepaald stabiel…koud-warm-nat-warm. Kortom, het zou normaal kunnen zijn.

@mandy_d. wrote:

Is het geen hooikoorts?




daar zit ik zelf ook een beetje aan te denken. Mijn man en schoonouders hebben ook hooikoorts, dus enige kans daarop is er wel. maar ze heeft het nooit in combi met last van haar ogen, dat hoort toch ook een beetje bij hooikoorts, lijkt me.



En inmiddels gaat ze bijna een jaar naar school, nadat ze kdv, psz en go gehad heeft. Daar heeft ze vast genoeg opgepikt, ze is vaak genoeg wat verkouden geweest. Dus ik denk niet dat het naar school gaan er, in haar geval, iets mee te maken heeft.



Toch maar eens een keertje naar de ha, denk ik.

@Chrissy wrote:

@mandy_d. wrote:
Is het geen hooikoorts?




daar zit ik zelf ook een beetje aan te denken. Mijn man en schoonouders hebben ook hooikoorts, dus enige kans daarop is er wel. maar ze heeft het nooit in combi met last van haar ogen, dat hoort toch ook een beetje bij hooikoorts, lijkt me.



En inmiddels gaat ze bijna een jaar naar school, nadat ze kdv, psz en go gehad heeft. Daar heeft ze vast genoeg opgepikt, ze is vaak genoeg wat verkouden geweest. Dus ik denk niet dat het naar school gaan er, in haar geval, iets mee te maken heeft.



Toch maar eens een keertje naar de ha, denk ik.




Dan gooi ik het op hooikoorts…

Mijn jongste zit ook al een jaar op school en heeft inderdaad ook al voldoende gehad voor zijn 4e jaar,maar hygiene op school is vaak toch heel anders dan op een KDV, GO of PSZ, het zo dus wel kunnen,maar als je zelf het gevoel hebt van niet, dan kan je inderdaad even verder kijken.