Hoe vaak klussen ?

Dames,

Voor diegenen die al bij de gycaecoloog lopen, hoe luidt het klusadvies?? (klinkt leuk :lol: ). Ik ben wel benieuwd wat de proffessionals daarover zeggen.

Ik weet natuurlijk al, rond de eisprong zo vaak mogelijk, maarre… hoe vaak dan, 1 x per dag en niet meer dan dat… ? Wat doen julie.

Ik had onlangs ergens gelezen dat er onderzoek was gedaan, dat ook mannen met zwakker zaad het beste elke dag kunnen klussen. Ik weet natuurlijk niet of daar bij ons sprake van is… maar hoe zit het nou ?

gyn zei tegen mij 2dagen voor je eisprong en dan weer met je eisprong, dan is het zaad optimaal

om de dag en niet vaker…zaad moet rijpen :thumbup:

Hmm. . :think:

Ik heb toch andere adviezen gelezen, toch zeker elke dag rond de eisprong.

http://www.zwangerstraks.nl/sterkzaad.php

Dagelijks één of meer keer klaarkomen verzwakt het sperma. De eerste zaadlozing bevat de meeste zaadcellen, de tweede aanmerkelijk minder en de derde bevat vaak nauwelijks nog spermacellen. Een vrijfrequentie van elke 36 tot 48 uur geeft een goede zaadkwaliteit.

:thumbup: :-*

Ik heb ook altijd om de dag gehoord. En in mijn IVF-boekje staat dat de zaadkwaliteit van de man het beste is als de ‘onthoudingsperiode’ tussen een dag en een week is. Dan heb je ‘jonge zaadcellen’.

Succes met klussen :wink:

Het algemene advies luidt: Om de dag. Zaadcellen leven 2-3 dagen. Dus dan heb je altijd een voorraadje liggen, mocht je de eisprong hebben. :wink: En als je te vaak klust, dan heb je per zaadlozing minder of heel weinig zaadcellen, dus op zich heeft zo vaak mogelijk geen zin. In de media zijn hierover echter de laatste tijd tegenstrijdige berichten ontstaan. Maar zaad heeft ook tijd nodig om te rijpen, dus op zich wel logisch dat je het ook te vaak kan doen.

Als de zaadkwaliteit slechter is, dan is het beter om ongeveer 3-5 dagen onthouding te hebben voor de eisprong/behandeling. Zo zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk zaadcellen aanwezig zijn. Maar goed, dit is soms een heel gedoe en geplan. En met je eisprong kun je het nooit precies qua tijdstip plannen, zoals dat wel kan met een IUI of IVF/ICSI-behandeling (eisprong wordt dan opgewekt mbv hormonen, zodat je het precies kunt plannen op bijna de minuut af).

Dus in principe zou ik gewoon om de dag aanhouden vanaf dag 8-20 ongeveer.

Heel veel succes!

Groetjes,

Jippie

Dus ik zou nu het beste om de dag kunnen klussen

Wanneer kan je dan het beste beginnen als je volgens de schema’s op 5 Maart het meeste vruchtbaar bent?

Dan zou ik zeker nu beginnen! Dat is woendag al.

Bij ons is het schema van de gyn van dag 9 t/m dag 18 om de dag. En de rest van de maand zo’n 3x per week. Dat houdt het zaad goed. Wij passen het schema wel aan als we het druk hebben, echt geen zin, ziek zijn of zoiets.

Angelbaby Als we wisten dat er een eisprong/behandeling aan zat te komen, dan gingen we wel plannen wat het klussen betreft. Dus alles een beetje uittellen en dan kijken of je qua onthouding goed uitkomt en daar het klusschema grotendeels op aanpassen. En de zaadjes dus op peil proberen te houden. Na de eisprong/behandeling en tussen de behandelingen door deden we het alleen wanneer we zin hadden. Dus niet standaard 3x per week, hoor! Anders ben je altijd zo verplicht bezig… :? Het moet ook een beetje leuk en spontaan blijven!

Groetjes,

Jippie

Wij zijn gisteren al begonnen met klussen (2 keer) en vandaag ook 1 keer, maar danslaan we morgen anders wel over en dan dinsdag en

Of kunnen we beter woensdag?

Mijn gyn gaf aan “om de dag, vanaf de 8e tot en met de 16e dag” :oops:

Niet dat dat hielp bij ons, maargoed, da’s ander verhaal :wink:

Nu willen wij ook voor een tweede en we doen het nu iets rustiger aan (3 jaar bovenstaand regiem aanhouden is beetje slopend voor “klusrelatie” ;))

je kan ook een ovulatietest doen, en als die positief is klussen…dan zit je zeker goed :thumbup:

5 maart is woensdag…dan zou ik morgen niet, en dinsdag avond wel…dan zit je goed , zeker als je ovu test ook positief is dinsdag :wink:

Denk dat ik dan maar eens zo’n test in huis moet gaan halen dan haha

Dan nog even een vraag over de ovulatie test

Ik zie op internet de sensitesten

zijn deze ook goed?

Ik ben net trouwens eens aan het tellen geweest

In Januari was ik de 18de ongesteld geworden en in Febrauri de 17de

Hiet zitten dus 30 dagen tussen ipv 31

ik heb nog eens nagekeken en volgens de berekening zou dan morgen mijn vruchbaarste dag zijn

Welke cycles moet ik nu aanhouden dan?

Mijn gyneacoloog zei laatst toen ik de samenlevingstest had dat we nu beter elke dag konden klussen omdat hij het weekend erna kon springen…

@jet1981 wrote:

Mijn gyneacoloog zei laatst toen ik de samenlevingstest had dat we nu beter elke dag konden klussen omdat hij het weekend erna kon springen…

Dat was nou ook wat ik bedoelde…

Als je eisprong nadert, liefst dagelijks.

Heb het ook nog eens nagezocht in een verloskunde/gyn boek uit de medische bieb van m’n werk. Daar staat dat min of meer ook in.

Hoe dan ook… we klussen vrolijk verder.

In dat geval gaan wij vanavond ook weer lekker klussen

Vind het wel spannend allemaal hoor

@Jippie wrote:

Angelbaby Als we wisten dat er een eisprong/behandeling aan zat te komen, dan gingen we wel plannen wat het klussen betreft. Dus alles een beetje uittellen en dan kijken of je qua onthouding goed uitkomt en daar het klusschema grotendeels op aanpassen. En de zaadjes dus op peil proberen te houden. Na de eisprong/behandeling en tussen de behandelingen door deden we het alleen wanneer we zin hadden. Dus niet standaard 3x per week, hoor! Anders ben je altijd zo verplicht bezig… :? Het moet ook een beetje leuk en spontaan blijven!

Groetjes,

Jippie

Daarom staat er ook dat wij het schema aan passen op zin etc. Dat de hele maand 3x per week doen wij niet hoor! Dat is wat aangeraden werd :slight_smile: Na de eisprong heb ik er vaak wel even genoeg van 8) (vriendlief gelukkig ook) zou dat niet kunnen, dat gemaakte! De vraag was toch ook naar adviezen van gyns?

In realiteit doen we het dus wel ongeveer tussen dag 9 en 18. Als ik mijn eisprong weet of voel, dan extra en de rest van de maand rustig aan, alleen als we zin hebben.