Hoe vaak is jullie kindje ziek?

Mijn zoontje is nu 6 maanden en is (volgens mij :think: ) toch wel erg vaak ziek. En dan niet alleen verkouden, maar ook meteen hevig hoesten en snel benauwd en dus echt niet lekker. Gelukkig heeft ie niet snel koorts. De afgelopen maanden is ie ongeveer een week ziek, een week beter, weer een week ziek etc. Hij gaat wel 4 dagen naar het KDV en ik weet dat het daar natuurlijk een grote infectiebron is.

Hoe vaak is jullie kindje ongeveer ziek, en gaat hij/zij ook naar het KDV? Ik zou er nu bijna een oppas aan huis voor overwegen als ie hierdoor wat minder snel iets oploopt. Het is zowieso een gevoelig kindje door eczeem en hyperreactiviteit van zijn luchtwegen (recent nog opgenomen geweest in ziekenhuis met RS).

Mijn dochter is 10 maanden.

En is werkelijk nog nooit ziek geweest.

Niet verkouden helemaal niets !!

Ze gaat niet naar KDV ben thuismama :smiley:

Hoi,

Mijn zoontje is ook heel vaak ziek geweest en dat met name altijd verkouden.

Nu met het mooie weer is hij minder vaak ziek maar als hij wel verkouden wordt komt hij er maar zo niet weer af.

Hij heeft nu pufjes en dat helpt wel heel goed.

Vervelend hé als je kleintje zo vaak ziek is.

Hij is alleen een keer verkouden geweest :slight_smile:

ik ben thuisblijfmama… me dochter is vanaf haar 5e maand tot na haar eerste jaar alleen maar ziek geweest. Vijf dagen ziek, twee beter en dan werd ze weer ziek… allemaal virussen! om gek van te worden!

dus… sterkte en beterschap!

tanisha is nu sinds 2 weken enorm verkouden en aan de ab

ik mag gelukkig ook afkloppen hier, moppie is tot nu toe 1x ziekjes geweest, mijn andere dochters nemen geregeld van alles mee van school, dan weer buikgriep tot roodvonk, maar mop heeft tot nu toe nergens last van, misschien door de BV. die ik nog geef, roep maar wat hoor. ik ben allang blij hiermee, ze zijn nog zo klein.

Zoonlief werd ongeveer anderhalve maand geleden steeds vaker ziek. Sowieso was hij al vanaf januari verkouden. Maar hij kreeg ook vaak koorts. We zijn toen naar de ha gegaan en hij bleek een oorontsteking te hebben aan beide kanten. Daarbij denkt de ha aan een allergie omdat hij ook bromt en piept tijdens het ademhalen. Alleen is dat nu nog niet aan te tonen. We hebben wel uit voorzorg een puffertje gekregen.

Met oordruppels is de oorontsteking nu over en met het pufje heeft hij meer lucht. Sinds het ha-bezoek (3 weken geleden) is hij niet meer ziek geweest. Hopelijk blijft het zo :pray:

Als ik jou was zou ik gewoon de ha weer eens lastig vallen.

Nog nooit tot nu toe (*afkloppen !!) hij is wel regelmatig

verkouden maar dat hoort erbij. HIj gaat 2 dagen naar de opvang.

Anoek had tot haar 1e jaar precies hetzelfde.

Dokter zegt dat de weerstand dan goed werkt :mrgreen:

Gewoon even langs de huisarts gaan is mijn advies.

Heel normaal als hij naar het KDV gaat als hij wat vaker verkouden

is dan een ander kindje.

beide kids zijn hier erg gevoelig op de luchtwegen

Anna was het eerste jaar vaak ziek (elke maand een ab kuur) en zat niet op een KDV

jasper was wel eens verkouden, maar zonder ernstige gevolgen (pas na een jaar) en zit wel v.a. 3 maanden op een KDV

Ik zou niet voor een ander vorm van opvang kiezen, omdat ik denk dat dat voor de gezondheid geen verschil zal maken. Als er ook andere dingen meespelen waarom je van type opvang zou willen wisselen, dan natuurlijk wel.

Sergio is al vanaf dat die uit het ziekenhuis komt verkouden :?

Dan is het weer een weekje over en dan begint het weer.

Maar het is niet zo dat hij zich dan niet goed voelt ofzo maar hij drinkt dan wel weer moeilijker.

Waarschijnlijk zo vaak door zijn grote broer die naar de psz gaat en vaak buiten speelt.

Hier twee kindjes die eigenlijk veel ziek zien.

Ze hebben beide in het ziekenhuis gelegen met RS. De ene had het erger dan de andere, maar degene die het 't minst erg had, kwakkelt heel erg met zijn gezondheid.

De kinderarts gaf bij ons aan dat het RS-virus nog een hele lange nasleep kan hebben. Ze hebben nog weken gehoest en we hebben nu een ontstekkingsremmende puffer voor zijn luchtwegen.

Sinds hij dat krijgt, gaat het een stuk beter :thumbup:

Ze gaan ook naar het kdv trouwens.

Hier twee meiden die beiden zelden ziek zijn. Hooguit een verkoudheid of gewoon niet lekker in hun vel zitten. Mara heeft tot nu toe nog helemaal geen verhoging of koorts gehad. Ze gaan allebei twee dagen per week naar het kinderdagverblijf.

Mara heeft alleeneczeem, maar heeft daar eigenlijk zelf geen last van. En ze had vaak vage bloedneuzen, een pusoogje en een navelbreukje :mrgreen:. Allemaal vage dingen waar ze geen last van had en die vanzelf weer over gingen :D.

Nooit geweest eigenlijk nog. Oma’s passen hier op.

Mijn zoon is de eerste 2 jaar van zijn leven doorlopend ziek geweest. Ook om de 2 weken, hoesten verkouden koorts en benauwd (krijgt ventolin, hij heeft ook eczeem, lopen daarvoor bij de dermatoloog) we hebben een jaar bij de ka gelopen met hem, allerlei onderzoeken gehad maar er kwam (gelukkig) niets uit. Ze noemen het dan een kwakkelkindje. In de zomermaanden was Mik goed te pas. Na de tweede winter en opvolgende zomer ging hetgoed en afgelopen winter (de derde) is hij maar 1x ziek geweest. Hij ging destijds 2 ochtenden naar het kdv. Nu nog 1 ochtend.

Mijn dochter daarintegen is nu 6 maanden, heeft een hele slechte start gehad in haar leven. 2 weken opname na haar geboorte voor achteraf een a-typiusche verborgen reflux (= zeldzaam, ze werd blauw en viel bewusteloos, saturatie maar van 60) Bij thuiskomst werd ze 2 weken later weer opgenomen met het RS en is uiteindelijk in groningen beland, volledig aan de beademing en in coma gehouden, voor 2 weken)

Tot op heden is ze op een verkoudheid na niet meer ziek gewest afkloppen terwijl Mik op haar leeftijd al continue aan het rommelen was met zijn gezondheid. Tes heeft ook ventolin en gaat 1 dag mee naar jet kdv (ik werk op het kdv)

De kinderarts zei ook, kindjes die op een kdv komen zijn meestal vaker ziek dan kindjes die er niet komen MAAR daarintegen zijn die kinderen die er niet komen vaker ziek op het moment dat ze naar school gaan en de kdv kindje niet want die hebben al de nodige virussen doorlopen.

Groetjes Joy

floris gaat niet naar een opvang.en is nog nooit ziek geweest.ja een verkoudheidje wel maar hij heeft nog nooit koorts gehad.verkouden is hij al vanaf de geboorte…het eerste geluidje wat uit het kwam toen hij was geboren was hatsjieeeeeeee :lol:

Melinda is op het RS-virus in december 2008 na, nooit ziek

Casper is 1 x ziek geweest als ik ‘ziek’ pas ziek noem bij verhoging. Toen lagen we hier allemaal plat met griep :o

Op dit moment is hij een beetje verkouden (ik noem het maar kinderopvang-snotteren :wink: ) vanwege een logeetje die ook regelmatig verkouden is. Maar het schijnt ‘goed’ te zijn af en toe snotteren etc iets met minder kans op astma oid. :think:

Het enige wat ik wel erg toevallig vond was dat het precies ook begon toen ik ook nog eens aan het afbouwen was met de BV want dat contact met KDV-snotjes is voor hem niet ongebruikelijk. Hij wordt regelmatig helemaal opgevroten door de jongedame in kwestie :inlove:

De eerste was het eerste jaar nooit ziek of verkouden. Dat heeft ze ruimschoots ingehaald toen ze naar de peuteerspeelzaal ging. De eerste twee maanden steeds ziek. De tweede is wel veel verkouden , bijna continu, blijft wel goed drinken, maar gelukkig geen koorts, of hoogstens een avondje 38 graden. Waarschijnlijk omdat zus op de PSZ zit.

Bedankt voor jullie reacties. Veel wisselende verhalen maar gelukkig ook herkenning. Ik lees deze nu pas want een paar uur nadat ik mijn topic opende trof ik mijn zoontje hevig benauwd aan in zijn bedje en moesten we met spoed weer naar het ziekenhuis :frowning: . Hij heeft 4 dagen aan de zuurstof gelegen en is pas sinds gisteren thuis. We hebben nu ook ontstekingsremmende puffers naast de ventolin die we al gebruikten. Ik hoop dat dit preventief kan werken :pray: