Robbert is nu al een tijdje zindelijk overdag. Het gaat allemaal heel goed, dus daar ligt mijn vraag ook niet. Alleen plast hij enorm vaak op een dag. Ik denk wel zo’n 15 keer per dag.
Hij drinkt 1 liter per dag denk ik.
Leeftijds genootjes die ook al een tijdje zindelijk zijn plassen nog niet de helft van de keren op een dag.
Als we dus buiten de deur zijn, moet ik echt van wc naar wc plannen, anders gebeuren er ongelukjes.
Het is niet zo dat hij niet zijn plas kan ophouden, want als we op de fiets naar huis zijn roept hij regelmatig ik moet plassen en houd het dan nog zo 10 minuten op.
Is dit te verhelpen met een training, of moet ik toch meer denken aan iets medisch, zoals bijv een blaasontsteking.
ik lees mee
Onze dochter is geen grote drinker, maar totaal op een dag gaat ze ongeveer 5-6 keer voor een plasje
En de beginperiode ging ze wel vaker maar wij hebben regelmatig gezegd asl ze op een onhandig moment moest plassen: zeg maar tegen je buik dat het niet kan nu, het is nog geen plastijd (want er is geen toilet in de buurt)
Nu horen we haar dat nog wel eens zeggen, maar ze houdt het dus keurig op!
Tycho gaat denk ik ook zo´n vijf zes keer per dag.
We laten hem ook altijd plassen voordat we weggaan en hij kan dan met gemak drie vier uur later pas weer naar de wc moeten.
Jorien, het is inderdaad veel plasjes op een dag ja. Ik zou als ik jou was even de ha bellen en het voorleggen. Succes,
liefs, Dores.
Ik vind 15 keer ook wel erg veel. Misschien idd eens na laten kijken. Indy gaat héél weinig, altijd al zo geweest, zo’n 3 of 4 keer per dag. Kes gaat ongeveer 5 of 6 keer per dag.
Yara s morgens als ze uit bed gaat,dan tegen 11 uur weer een keer dan rond 15 uur en als ze op bed gaat zo rond 19.00.
Dus Yara gaat 4 keer op een dag.
15 keer lijkt me idd erg veel,omdat hij ook niet echt een extreme drinker is.En plast hij ook erg veel dan die keren,of zijn het juist druppeltjes wat hij plast?
Je zou het altijd even kunnen voorleggen aan de assistente.
Ik heb geen idee wat 'normaal’is. Merijn gaat denk ik een keer of 5/6 per dag.
Isabel gaat ongeveel 5 keer per dag…we moeten haar vaak aansporen om even te gaan, zeker voordat we weggaan.
Ik vind 15 keer wel veel, ik zou even op blaasontsteking na laten kijken denk ik.
Oh ik herken het wel van souf. Toen hij net op de wc plaste ging hij ook wel 15 keer per dag. Hij moest nog leren uitplassen, maar ook vertrouwen in het ophouden krijgen.
Nu gaat hij 5 keer max. En houdt het op tot hij kan plassen.
Geef het tijd… het ebt vanzelf weg. En gewoon weg gaan met hem. Dan leert hij het ophouden sneller.
Michaël gaat ook zo’n 5-6 keer per dag.
Vind 15 x ook wel veel.
ben geen dokter, he, maar bij een blaasontsteking zijn er toch nog andere factoren dan alleen veel plassen. (pijn !!)
Maar even deskundig advies vragen is nooit verkeerd, toch?
liefs
Gerda
Dank jullie wel voor alle antwoorden. Vandaag zijn urine laten checken en gelukkig geen blaasontsteking.
meneertje moet gewoon leren om zijn plas langer op te houden.
Joost gaat ook wel 15 keer per dag en ik begon ook te denken aan een blaasontsteking.
Het lijkt ook wel of ie het nog gewoon interessant vindt om naar de wc te gaan.
Misschien speelt dat bij jullie ook?
Jorien, wat fijn om te horen dat het geen blaasontsteking is!! Tja, succes dan maar met oefenen…komt vast wel goed voordat hij uit huis gaat :mrgreen:
Liefs, Dores