Hoe vaak drink je in de week?

Ik drink nooit.

Geef mij maar een kopje thee, glaasje water of vruchtensap!!!

Voor ik zwanger was van Tygo dronk ik elke week wel.



Maar door zwangerschap en daarna borstvoeding heb ik bijna niet meer gedronken.

Dit jaar op oudjaarsavond, mijn verjaardag in januari en vorige week op Tygo’s verjaardag. Alle keren maar één wijntje want het stijgt gelijk naar mijn hoofd.

Maar nu ik weet dat ik weer zwanger ben, zal het wel weer bijna 3 jaar duren voordat ik een glaasje alcohol drink :mrgreen:

Ik heb enkele keren per week ingevuld, maar het kan ook een paar avonden achter elkaar zijn en dan een aantal weken niets.

Het is dan op één avond ook niet meer dan één glaasje (port, moscatel, likeurtje o.i.d.)



Gisteren hadden we bijv. een etentje en dan lust ik normaal wel een portje van te voren en/of een wijntje bij het eten maar nu had ik er helemaal geen trek in :shock: :think:





:lol:

Nooit, ik heb ook liever een glas versgeperste jus dórange dan drank. Of gewoon heel fout een groot glas cola :lol: :smiley:

een paar keer per jaar. Nu al 1,5 jaar niet meer.

Ik heb nooit gekozen…

Voor de beide zwangerschappen dronk ik regelmatig een wijntje of bier als we gingen stappen, maar sinds ik kinderen heb drink ik hooguit 1x per jaar eens een biertje tijdens een verjaardag.

Ik denk als ik nu een paar wijntjes of biertjes drink gelijk op me kop sta 8) , en heb daar geen zin in, moet er `s morgens weer vroeg uit :wink:

Misschien als het zomer is en we lekker buiten kunnen zitten dat ik weer eens een wijntje ga drinken.

Ik drink nooit…ok, bijna nooit.

ik ben denk ik een zeldzaam iemand want ik heb nog nooit alcohol gedronken ,

alleen in het vlees als mijn moeder dat maakte deed ze er een scheut wijn in maar dta heb ik nog nooit er aan geproeft ,

maar zo heb ik het nog nooit gedronken ,



ook geen drugs die heb ik nooit gebruikt

ik heb alleen vroeger gerookt dus maar daar ben ik ook al een hele tijd mee gestopt , en verder niks ongezonds

nee dat lieg ik ik snoep wel eens :mrgreen:

Wegens zwangerschap is mijn alcoholverbruik beperkt :mrgreen:

Heb in totaal drie of vier glaasjes gedronken tijdens de hele zwangerschap tot nu toe! Eentje met kerstavond (mn verjaardag), ééntje eens met mn mama, eentje voor het vieren van een echo en bij Pasen een half glaasje rode wijn!

Daarvoor dronk ik ééns in de week een biertje of een glaasje wijn maar ik ging zeker nooit over de limiet (meer dan vijf de week)!

ik ben principieel anti alcohol. Geen grapje.



Dat een ander drinkt ok, maar ik wil het niet in huis hebben en het wordt ook niet gedronken in huis. Ik heb er moeite mee om geconfronteerd te worden met mensen onder invloed zeg maar. Wil niet zeggen dat iedereen die drinkt ook aangeschoten is etc. Maar ik ben er gewoon echt echt principieel op tegen.





Vandaar nooit gestemd.

Heb ‘nooit’ gestemd.

Ik drink weleens maar dat is misschien 1x in de 3 mnd of zo.

@Ninanien wrote:

ik ben principieel anti alcohol. Geen grapje.



Dat een ander drinkt ok, maar ik wil het niet in huis hebben en het wordt ook niet gedronken in huis. Ik heb er moeite mee om geconfronteerd te worden met mensen onder invloed zeg maar. Wil niet zeggen dat iedereen die drinkt ook aangeschoten is etc. Maar ik ben er gewoon echt echt principieel op tegen.





Vandaar nooit gestemd.




hihi ik dacht dat ik de enige op de wereld was die er zo over dacht , maar ik ben blijkbaar niet alleen :think: :mrgreen:

In mijn studententijd … te veel, laten we het daar maar op houden. Niet tot bezopen toe, maar ik ben wel erg regelmatig aangeschoten geweest. Mijn studie toch binnen vijf jaar gehaald, veel gewerkt daarbij, heel weinig geslapen … hoe ik dat voor elkaar kreeg, ik kan het me nu niet meer voorstellen (ben dan ook geen 18 meer natuurlijk). Toen ik klaar was hebben ze bij Grolsch vast een verkoopdipje gehad.



Hierna geminderd tot maximaal 4 glazen in de week. In mijn zwangerschap 0, na mijn zwangerschap hooguit 2 glazen per week (vaak helemaal niet; ik blijf liever nuchter met een kleintje in huis) en nu ben ik weer zwanger en is het weer 0.

nooit…



gr patricia

Paar keer per week, dat kan 1x of 3x zijn, hangt van de week af (als ik niet zwanger ben of bv geef :wink: ).

Wijn bij het eten, of likeurtje/whisky na het eten op zijn tijd vind ik erg lekker. Of een biertje op een feestje of in de kroeg gaat er ook altijd wel in.

Ik drink eigenlijk nooit alcohol…weet niet waarom niet…

Lust best een glaasje wijn…of een mixje…maar toch neem ik t niet…



Was eerder altijd de bob als we uitgingen met de vriendenclub…dus het is er zo in geschoten dat ik nooit alcohol neem…

ik drink nooit :smiley:

Opvallend dat de meerderheid nooit drinkt! Ik ook niet trouwens, ik dacht dat ik in de minderheid zou zijn.

Vroegah (toen ik ongeveer 19 was en ieder weekend uit ging) kon ik behoorlijk drinken. Nu drink ik misschien een wijntje in het jaar. Vind het best lekker maar kan er gewoon niet meer goed tegen.

sinds het begin van mijn zwangerschap nooit meer :think:



daarvoor … eh… censuur

Nu ik zwanger ben, drink ik niet.



Maar normaal gesproken drink ik een paar keer per week wel iets.

Ruud drinkt zo ongeveer dagelijks een glaasje wijn.

Ik zelf neem dan vaak een portje, een wijntje of een mix drankje.

In het weekend gaat er best eens een flesje wijn door, heerlijk, zeker als we italiaans eten :drool: