Hoe vaak drink je in de week?

@TaMa wrote:

1 keer in de maand en dan is het 1 glaasje wijn en meer niet (borstvoeding).




jups hier ook

Verschilt bij mij een beetje. Soms maanden niks, en als ik dan een fles wijn opentrek, dan drink ik meestal elke avond een glaasje tot de fles leeg is :slight_smile: . Misschien als ik geen borstvoeding meer geef, dat ik weer vaker iets zal drinken. En in de zomermaanden vind ik het ook wel lekker om 's avonds een glaasje wijn in de tuin te drinken, dus dan drink ik vanzelf iets vaker.

Eerst had ik de zwangerschap als ‘excuus’, toen borstvoeding. Maar nu drink ik het gewoon niet meer, ik mis het niet dus waarom zou ik. Maar ik ben niet vies van een glaasje wijn hoor :lol: Ik heb wel ‘nooit’ gestemd, omdat ik met 9 maanden zwangerschap en 15 maanden bv geen ‘1 keer per jaar’ kan stemmen :angel:

Ik heb nooit ingevuld, maar laat het 3 keer per jaar zijn, haha! Ik geef niets om alcohol en lust ook bijna niets. Saai he?

Bijna elke weekend wel. Heel af en toe door de weeks. Maar het is dan eigenlijk ook wel van moet er wel zin in hebben.

mijn optie staat er niet bij :mrgreen: 1 keer per jaar op onze trouwdag een glaasje champagne(en ik vind het :sick: maar ach tis wel leuk hahahaha)

ik heb gestemd op een paar keer per maand, maar eigenlijk is dat nog veel, eerder een paar keer per jaar. Ik drink bijna nooit, af en toe een glaasje wijn of een sheridan en dat is het.

@renzosmam wrote:

Ik drink eerder een paar keer per jaar…

ik kom denk ik niet eens aan 1x per maand :think:

:angel:




Nee hier ook niet :mrgreen:

Voor de zwangerschap was het bijna iedere avond. Nu vind ik bier niet zo lekker meer en van wijn krijg ik maagzuur… Af en toe als we stap zijn drink ik een (wel maar dan 1) biertje mee. Dadelijk als het weer wat beter wordt dan komt het rosee bier en de Lambrusco weer in huis… :drool:

@Madre wrote:

Ikzelf drink een paar keer per maand…



Mark drinkt niet en ik drink dus alleen met bezoek (dat ook drinkt)…




Zelfde hier, behalve dat Carlo wel een biertje lust af en toe. Ik drink thuis alleen als er bezoek is wat ook drinkt, en anders op een feestje of wanneer we uitgaan!

Mmmm een wijntje bij het eten… Een baileys na het eten… heerlijk… kan er nu al weer naar verlangen dat het straks weer “mag” :drool: Ik heb gestemd op “alleen in het weekend”, want doordeweeks drink ik niet. Behalve misschien in de zomer dan, met een wijntje op een terrasje :drool:

Nooit!!



Ik lust het niet (meer)!! In een ver verleden dronk ik nog wel eens 1 flesje breezer hahaha op de hele avond en dat viel dan al niet goed…



Dus ik laat het helemaal zitten…

“Wij” drinken eigenlijk elk weekend :think: , maar dan wel ‘ons’ weekend. Omdat mijn vriend wisseldiensten heeft, valt ‘ons’ weekend dus soms ook op maandag-dinsdag :wink:

Aangezien ik nog bv geef drink ik niet meer dan 1-2 glaasjes per dag, voordat ik zwanger was heb ik wel meer gedronken :oops: , maar ik sta nu al met een houten kop op als ik eens 3-4glasjes drink :roll:



Wij drinken overigens meestal niet thuis op de bank, maar als we ergens uitgenodigd zijn om te eten of zelf eters hebben en zo nu en dan gaan we langs mijn oude wer(kroeg) en daar drinken we dan ook wat :mrgreen: .



Ik vind het gewoon lekker, zo had ik gisteren bij de paasbrunch 2 glaasjes bubbels :drool:

Ik drink nooit meer, en ik mis het ook helemaal niet.

Zo’n drankje voegt voor mij niets toe aan het leven :wink: ik drink net zo lief een verse jus 'd orange :wink: wordt ik net zo vrolijk door, haha en als ik er iets te veel van zou drinken heb ik er de volgende dag geen last van :stuck_out_tongue:

Nooit, wij drinken beide niet…nog nooit gedaan ook en geen behoefte aan.

Ik ben verbaasd hoe weinig er wordt gedronken. :shock:

Ik zie in mijn omgeving wel anders, ook bij vrienden die kinderen hebben.



Ik heb nooit gestemd, maar moet eigenlijk paar keer per jaar zijn (behalve op vakantie, dan bijna dagelijks!).

Mijn lief is geheelonthouder. Ik nu ook uiteraard :smiley:

In het weekend weleens een wijntje.

Verder is m’n man een ster in cocktails maken :wink: Maar sinds ik bevallen ben smaakt mij alcohol op de een of andere manier minder lekker. Heel vreemd.

Maar een wijntje bij het eten, als er bezoek is, of gewoon op de zaterdagavond komt voor ja :slight_smile:

Nooit eigenijk. Voordat ik Thom ha dronk ik weleens een wijntje of safari jus, maar nu nooit meer. Ben ook bang dat als ik nu een glas drink, ik gelijk op mijn kop sta. :lol:

Ik heb gekozen voor ‘paar keer per maand’

Ik heb net ruim een jaar niets gedronken vanwege zwangerschap en BV, maar ik drink eigenlijk thuis nooit.

Drink af en toe een glaasje op een verjaardag bijv. Dus ongeveer 1 a 2 glaasjes per maand gemiddeld denk ik

Ik heb gekozen voor een paar keer per maand, maar eigenlijk is het minder vaak. Gewoon als we een verjaardag hebben ofzo, maar thuis eigenlijk nooit.