hoe vaak baby voelen?

bestaat er een gemiddeld aantal hoe vaak je je baby moet voelen bewegen in je buik?

en zo ja, bij welk termijn geld dat dan?

ik dacht altijd dat dat pas op het einde zo was, maar kreeg gisteren te horen dat ik de kleine veel te weinig voel bewegen omdat ik hem alleen voel als ik ga liggen.

Vanaf ongeveer 28 weken moet je de baby dagelijks voelen maar daar ben jij nog niet. Heb je toevallig een voorliggende placenta? Dat dempt namelijk ook een heleboel.

Ik weet wel dat ik rond die termijn de beweging extra goed voelde als ik lag. Maar ook staand voelde ik wel wat.

Ik vind ‘te weinig’ nog wel lastig om te zeggen hoor op deze termijn. Misschien slaapt je kleintje wel zolang jij beweegt en wordt hij / zij wakker als jij ligt.

Heeft de vk dat gezegd? En wat wil die er aan doen dan? Extra controles?

bedankt voor je reactie.

de vk heeft het niet gezegt maar een vriendin.

En ik maak me er eigenlijk geen zorgen over want ik voel kleintje dagelijks meermalen bewegen.

Maar vroeg het me nu gewoon af aangezien zij dat zo vertelde.

Kan ook zijn dat je wat meer vruchtwater hebt, dan ‘zwemt’ je baby wat meer.

En lekker laten kletsen die vriendin :wink: gelukkig zijn we allemaal anders :smiley:

Ik voelde mijn zoon altijd maar een keer of 4 per dag. Dochter daarentegen de hele dag door.



Ik zou me niet teveel zorgen maken. Zeker niet als je de kleine goed voelt als je gaat liggen.

Niet Iedere zwangerschap is hetzelfde hoor.

Ik had ook dat ik tygo maar paar keer per dag voelde… Had soms ook echt het gevoel dat ik em wakker moest porren :mrgreen:

Zusje voel ik bijna de hele dag door echt eentje met duidelijk veel energie

Aardje naar zijn vaartje …

Veel vruchtwater, weinig vruchtwater, ligging placenta allemaal dingen die meespelen.

Mijn gynaecoloog zei ook van je hebt kindjes die op het einde minder gaan bewegen maar ook juist die veel meer gaan bewegen

Nou zusje is duidelijk van het laatste … Soms ook bet pijnlijk moet ik zeggen

Dus als jij je geen zorgen maakt gewoon daar op vertrouwen

Je eigen gevoel is vaak de goede

Ik heb toevallig laatst een papiertje gekregen over het bewegingspatroon van de baby.

Hierop staat o.a. ‘vanaf 28 weken is het belangrijk dat je de baby elke dag voelt’.

Daarvoor beweegt de baby ook vaak wel elke dag, maar zijn de bewegingen nog zacht en hierdoor vaak minder goed voelbaar.