Hier een GROOT probleem :roll: … nou ja, groot… IRRITANT is een beter woord.
Het is hier altijd al een gedoe om Mats zijn jas aan te trekken bij hem. Hij gaat dan erg tegenstribbelen en wordt boos. Als hij 'm eenmaal aan heeft dan is het wel oke. Hij accepteert dan wel dat het nu eenmaal moet. Maar handschoenen… NO WAY! En een muts?? Echt niet! Hij wordt woedend! De muts trekt hij van zijn hoofd (cappucon ook) en de wanten trekt hij ook uit. Nu vind ik toch echt dat hij deze dingen aan moet om buiten te mogen spelen. Iets wat hij wel graag wil. Maar leg een kind van nog geen 1,5 maar eens uit dat het nodig is :eh: Dan maar niet naar buiten? Dat zou ik zo jammer vinden! Het is zo leuk met de sneeuw!
Pfffff, waarom moet ie af en toe nou zo moeilijk doen? Iemand een gouden tip??
Gewoon zonder handschoenen en muts laten gaan. Hij krijgt het wel koud en ziet dat jij langer buiten kunt zijn omdat je wel handschoenen en muts draagt. Dan wil hij vast ook snel genoeg.
Ik hoop dt het trucje bij jou werkt. Bij Max wel toen hij zo klein was. Nooit handschoenen of muts of sjaal. Maar uiteindelijk dus wel. En heeft ze vervolgens de rest van de dag toen niet meer uit gedaan :mrgreen:
Die van mij is nu 3 jaar en 9 maanden en heeft ook nooit muts of handschoenen aangewild. Dan maar koude handen en oren. Zo simpel is het.
Ik let er bij de aanschaf van zijn winterjas(sen) wel op dat deze tot hoog bij zijn keel gesloten kunnen worden en goed aangesloten zitten zodat een sjaal eigenlijk niet nodig is.
Ik neem muts en wanten wel altijd mee voor het geval dat…
Als hij het niet wil dan niet toch?
Dan maar koud hebben…Ik ben daar heel makkelijk in hoor…
Bij Arik doe ik zijn muts en wanten buiten op/aan, dan houdt hij het wel aan. Binnen is het binnen 1 tel van z’n hoofd.
Ik denk er ook zo over. En voor wat betreft de jas, misschien kun je hem een stukje zelf laten doen? Dat maakt het misschien wel interessant.
Moirah
De muts is hier ook drama geweest, maar viel gisteren mee bij mijn dochter. We hebben haar een middagje binnen laten spelen met de muts. Af en toe op gedaan, laten rondwandelen (binnen), deed ze hem weer af, weer op gedaan. En op een gegeven moment deed ze hem zelf op. Gisteren kreeg ik hem zonder tegenstribbelen op en hij moest niet af van haar. Alleen die wantjes
ik ben er op zich ook best makkelijk in.
maar als ik het nou wel echt zou willen dan zou ik blijven herhalen eerst die aan (laten zien de handschoenen) daarna naar buiten en anders niet.
maar omdat hij toch graag wil en steeds de stap naar buiten wilt zetten blijf je het herhalen en dan hoop ik dat hij uiteindelijk wel zal aantrekken.
hier werkt het meestal wel. en ook voordoen met je eigen handschoenen.
maar zo zou ik het oplossen als ik het wel echt wil dat hij ze aantrekt.
maar omdat het om buiten spelen gaat zou ik ook zeggen je wil heus wel naar binnen als je het koud krijgt.
Hier ook 1 die de jas altijd wel aan wil, maar de rest was een probleem.
Eerst trekken aan de sjaal, gaat nu zonder moeite.
Handschoenen eerst ook een probleem. En de muts al helemaal een probleem.
Nu doen we eerst de handschoenen aan en leggen dan een knoop in het touwtje op de rug, zodat de handschoenen niet zo makkelijk uit gaan. De jas er overheen. En buiten de muts op. Met de handschoenen aan krijgt Lars in ieder geval de muts niet makkelijk af.
Ben blij dat het nu goed gaat.
Hier werkt het wel om zelf het goede voorbeeld te geven. Voor een kind is het best vreemd als wij vinden dat het een muts op moet doen terwijl we zelf dat niet doen.
Onze zoon mag kiezen tussen pet of muts en kiest vaak voor een pet. Prima toch! Handschoenen waren ook even vreemd. Ze zaten al ruim een week met een touwtje door de mouwen heen.
Vanmiddag hebben we sneeuwballen gegooid. Mama met handschoenen en onze zoon zonder. Dat was 5 minuten toen wilde hij ze graag aan. Ze worden met de dag wijzer.
Succes!!
He meiden!
Bedankt voor de tips. Uiteindelijk Mats met Muts maar zonder handschoenen naar buiten. JANKEN!!! Niet om de muts maar hij vond er gewoon echt niks aan! Wat moet je met die vieze koude sneeuw als je binnen lekker warm met je auto’s kunt spelen?? :wall:
Dus het was van korte duur. :mrgreen:
ik herken deze problemen dus echt niet!
R. vind het een feest als die ziet dat ik het spul al pak. Wanten zitten een touwtje door die doen we eerst aan dan de jas aan sjaal om en muts op. En hij blijft overal vanaf! Heerlijk :inlove:
Ik heb bij mijn jongste spruit eerst zijn wanten aan gedaan en daaroverheen oude sokken van mijn man, tot zijn oksels kwamen die :mrgreen: ! (was een tip van de week hier op KoK). en daar overheen zijn jas aan gedaan en toen muts op en sjaal om.